ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:
Grupa wiekowa: 3 - Latki
Czas trwania zajęć: 30 min.
Temat: Occupation - zawód
Słownictwo: dentist - dentystka, dentysta , nurse - pielęgniarka, pielęgniarz, singer - piosenkarka, piosenkarz, vet – weterynarz.
1.Przywitanie dziecka przez rodzica: Good morning (Dzień dobry) dziecko odpowiada:
Good morning (Dzień dobry)
Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)
Piosenka dostępna na stronie internetowej: youtube tytuł:,,Make a circle. Super Simple Songs”.
Time to make a circle.
Make a circle, big, big, big. (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small. (Małe, małe, małe)
Big, big, big. (Duże, duże, duże)
Make a circle, small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, up, up, up. (Zróbmy koło w górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up. (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down. (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)
Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: ,,Sit down - usiądź
2. Show me! Pokaż mi!
Rozkładamy obrazki/ilustracje związane z zawodami. Mówimy w języku angielskim:
dentist - dentystka, dentysta , nurse - pielęgniarka, pielęgniarz, singer - piosenkarka, piosenkarz, vet – weterynarz.
Zadaniem dziecka jest powtórzenie za rodzicem nazwy zawodu oraz wskazanie konkretnego obrazka.
3. What’s missing? Zabawa w czego brakuje?
Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej słownictwo przed dzieckiem. Prosi dziecko o zamknięcie oczu i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaje pytanie w języku angielskim: What’s missing? - Czego brakuje? Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę w języku angielskim, czego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie.
4. He is/ She is - On jest /Ona jest
Rodzic używa zwrotu: He is/ She is - On jest /Ona jest
5. Yes/No. Tak/Nie
Rodzic zadaje dziecku pytania: Is he/she…(Czy on jest/ona jest?)
Is she a dentist - czy ona jest dentystką ?
Is she a nurse – czy ona jest pielęgniarką?
Is she a singer – czy ona jest piosenkarką?
Is he a vet – czy on jest weterynarzem?
Po zadanych pytaniach dziecko podchodzi do słowa: Yes czyli Tak lub No czyli Nie. Proszę rozłożyć dwie kartki A4 z napisem Yes/No - Tak/Nie w różnych częściach pokoju. Na kartce z napisem: Yes proszę narysować dziecku uśmiechniętą minę wraz z napisem oraz objaśnić słowa i symbole. To samo w przypadku No - Nie. Proszę narysować oprócz napisu smutną minę.
6. Proszę o włączenie piosenki ze strony youtube:
Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:
Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play!
W celu poprawnej wymowy, proszę korzystać ze słownika internetowego: www.diki.pl
Karty obrazkowe znajdziecie Państwo na stronie internetowej:
ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:
Grupa wiekowa: 4 – Latki
Czas trwania zajęć: 30 min.
Temat: Occupation - zawód
Słownictwo: : dentist - dentystka, dentysta , nurse - pielęgniarka, pielęgniarz, singer - piosenkarka, piosenkarz; babysitter - opiekunka do dziecka, vet – weterynarz.
1.Przywitanie dziecka przez rodzica: Good morning (Dzień dobry) dziecko odpowiada:
Good morning (Dzień dobry)
Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)
Piosenka dostępna na stronie internetowej: youtube tytuł:,,Make a circle. Super Simple Songs”.
Time to make a circle.
Make a circle, big, big, big. (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small. (Małe, małe, małe)
Big, big, big. (Duże, duże, duże)
Make a circle, small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, up, up, up. (Zróbmy koło w górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up. (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down. (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)
Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: ,,Sit down - usiądź”.
2. Show me! Pokaż mi!
Rozkładamy obrazki/ilustracje związane z zawodami. Mówimy w języku angielskim:
dentist - dentystka, dentysta , nurse - pielęgniarka, pielęgniarz, singer - piosenkarka, piosenkarz, vet – weterynarz.
Zadaniem dziecka jest powtórzenie za rodzicem nazwy zawodu oraz wskazanie konkretnego obrazka.
3. What’s missing? Zabawa w czego brakuje?
Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej słownictwo przed dzieckiem. Prosi dziecko o zamknięcie oczu i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaje pytanie w języku angielskim: What’s missing? - Czego brakuje? Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę w języku angielskim, czego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie.
4. He is/ She is - On jest /Ona jest
Rodzic używa zwrotu: He is/ She is - On jest /Ona jest
5. Yes/No. Tak/Nie
Rodzic zadaje dziecku pytania: Is he/she…(Czy on jest/ona jest?)
Is she a dentist - czy ona jest dentystką ?
Is she a nurse – czy ona jest pielęgniarką?
Is she a singer – czy ona jest piosenkarką?
Is he a vet – czy on jest weterynarzem?
Po zadanych pytaniach dziecko podchodzi do słowa: Yes czyli Tak lub No czyli Nie. Proszę rozłożyć dwie kartki A4 z napisem Yes/No - Tak/Nie w różnych częściach pokoju. Na kartce z napisem: Yes proszę narysować dziecku uśmiechniętą minę wraz z napisem oraz objaśnić słowa i symbole. To samo w przypadku No - Nie. Proszę narysować oprócz napisu smutną minę.
6. Proszę o włączenie piosenki ze strony youtube: Jobs Song for Kids | Who Do You See? | Learn English Children
Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:
Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play!
W celu poprawnej wymowy, proszę korzystać ze słownika internetowego: www.diki.pl
Karty obrazkowe znajdziecie Państwo na stronie internetowej:
ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:
Grupa wiekowa: 5 – Latki
Czas trwania zajęć: 30 min.
Temat: Occupation – zawód
Słownictwo: engineer – inżynier, footballer – piłkarz, dancer - tancerka, tancerz, guide – przewodnik, pilot – pilot, ballet dancer - tancerka baletowa / tancerz baletowy.
1.Przywitanie dziecka przez rodzica: Good morning (Dzień dobry) dziecko odpowiada:
Good morning (Dzień dobry)
Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)
Piosenka dostępna na stronie internetowej: youtube tytuł:,,Make a circle. Super Simple Songs”.
Time to make a circle.
Make a circle, big, big, big. (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small. (Małe, małe, małe)
Big, big, big. (Duże, duże, duże)
Make a circle, small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, up, up, up. (Zróbmy koło w górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up. (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down. (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)
Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: ,,Sit down - usiądź”.
2. Show me! Pokaż mi!
Rozkładamy obrazki/ilustracje związane z zawodami. Mówimy w języku angielskim:engineer – inżynier, footballer – piłkarz, dancer - tancerka, tancerz, guide – przewodnik, pilot – pilot, ballet dancer - tancerka baletowa / tancerz baletowy
Zadaniem dziecka jest powtórzenie za rodzicem nazwy zawodu oraz wskazanie konkretnego obrazka.
3. What’s missing? Zabawa w czego brakuje?
Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej słownictwo przed dzieckiem. Prosi dziecko o zamknięcie oczu i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaje pytanie w języku angielskim: What’s missing? - Czego brakuje? Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę w języku angielskim, czego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie.
4. He is/ She is - On jest/Ona jest
Rodzic używa zwrotu: He is/She is - On jest/Ona jest
5. Yes/No - Tak/Nie
Rodzic zadaje dziecku pytania: Is he/she…(Czy on jest/ona jest?)
Is he an engineer – czy on jest inżynierem ?
Is he a footballer – czy on jest piłkarzem ?
Is she a dancer – czy ona jest tancerką ?
Is he a guide – czy on jest przewodnikiem ?
Is he a pilot – czy on jest pilotem ?
Is she a ballet dancer – czy ona jest tancerką baletową ?
Po zadanych pytaniach dziecko podchodzi do słowa: Yes czyli Tak lub No czyli Nie. Proszę rozłożyć dwie kartki A4 z napisem: Yes/No - Tak/Nie w różnych częściach pokoju. Na kartce z napisem: Yes proszę narysować dziecku uśmiechniętą minę wraz z napisem oraz objaśnić słowa i symbole. To samo w przypadku: No - Nie. Proszę narysować oprócz napisu smutną minę.
7.Proszę o włączenie historyjki ze strony youtube:Jobs. Wake up, Steve | English for Children | English for Kids
Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:
Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play!
W celu poprawnej wymowy, proszę korzystać ze słownika internetowego: www.diki.pl.
Karty obrazkowe znajdziecie Państwo na stronie internetowej:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=16&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjttLyw3PzoAhVL-yoKHRpFBGAQFjAPegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Flearnenglishkids.britishcouncil.org%2Fflashcards%2Fjobs-flashcards&usg=AOvVaw2Lu2NHfidvEQM7AsOOJZBj
ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:
Grupa wiekowa: 6 – Latki
Czas trwania zajęć: 30 min.
Temat: Occupation – zawód
Słownictwo: engineer – inżynier, footballer – piłkarz, dancer - tancerka, tancerz, guide – przewodnik, pilot – pilot, ballet dancer - tancerka baletowa / tancerz baletowy, baker - piekarz
1.Przywitanie dziecka przez rodzica: Good morning (Dzień dobry) dziecko odpowiada:
Good morning (Dzień dobry)
Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)
Piosenka dostępna na stronie internetowej: youtube tytuł:,,Make a circle. Super Simple Songs”.
Time to make a circle.
Make a circle, big, big, big. (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small. (Małe, małe, małe)
Big, big, big. (Duże, duże, duże)
Make a circle, small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, up, up, up. (Zróbmy koło w górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up. (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down. (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)
Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: ,,Sit down - usiądź”.
2. Show me! Pokaż mi!
Rozkładamy obrazki/ilustracje związane z zawodami. Mówimy w języku angielskim:engineer – inżynier, footballer – piłkarz, dancer - tancerka, tancerz, guide – przewodnik, pilot – pilot, ballet dancer - tancerka baletowa / tancerz baletowy, baker - piekarz
Zadaniem dziecka jest powtórzenie za rodzicem nazwy zawodu oraz wskazanie konkretnego obrazka.
3. What’s missing? Zabawa w czego brakuje?
Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej słownictwo przed dzieckiem. Prosi dziecko o zamknięcie oczu i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaje pytanie w języku angielskim: What’s missing? - Czego brakuje? Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę w języku angielskim, czego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie.
4. He is/ She is - On jest/Ona jest
Rodzic używa zwrotu: He is/She is - On jest/Ona jest
5. Yes/No - Tak/Nie
Rodzic zadaje dziecku pytania: Is he/she…(Czy on jest/ona jest?)
Is he an engineer – czy on jest inżynierem ?
Is he a footballer – czy on jest piłkarzem ?
Is she a dancer – czy ona jest tancerką ?
Is he a guide – czy on jest przewodnikiem ?
Is he a pilot – czy on jest pilotem ?
Is she a ballet dancer – czy ona jest tancerką baletową ?
Is he a baker – czy on jest piekarzem ?
Po zadanych pytaniach dziecko podchodzi do słowa: Yes czyli Tak lub No czyli Nie. Proszę rozłożyć dwie kartki A4 z napisem: Yes/No - Tak/Nie w różnych częściach pokoju. Na kartce z napisem: Yes proszę narysować dziecku uśmiechniętą minę wraz z napisem oraz objaśnić słowa i symbole. To samo w przypadku: No - Nie. Proszę narysować oprócz napisu smutną minę.
7.Proszę o włączenie historyjki ze strony youtube:Jobs. Wake up, Steve | English for Children | English for Kids
Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:
Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play!
W celu poprawnej wymowy, proszę korzystać ze słownika internetowego: www.diki.pl.
Karty obrazkowe znajdziecie Państwo na stronie internetowej:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=16&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjttLyw3PzoAhVL-yoKHRpFBGAQFjAPegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Flearnenglishkids.britishcouncil.org%2Fflashcards%2Fjobs-flashcards&usg=AOvVaw2Lu2NHfidvEQM7AsOOJZBj