Ramowy rozkład dnia
6:00- 8:15
SCHODZENIE SIĘ DZIECI zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci, zabawy konstrukcyjne w kącikach tematycznych, zabawey integracyjne, praca indywidualna o charakterze informacyjnym, stymulacyjno- kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym, ćwiczenia logopedyczne, ortofoiczne, słuchowe, oddechowe, ćwiczenia i zabawy ruchowe.
8:15- 8:30
Prace porządkowe w sali, zabiegi samoobsługowe i higinieczne. Przygotowanie do śniadania.
8:30- 9:00
ŚNIADANIE - wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
9:00- 9:45
ZAJĘCIA KIEROWANE - zintegrowana działalność edukacyjna.
9:45 - 10:15
Czynności organizacyjno - porządkowe, gry i zabawy ruchowe, kwadrans na bajkę.
10:15 - 11.45
Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne; zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy i zajęcia ruchowe, realigia, rytmika, zabawy w języku obcnym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem, spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze.
11:45- 12:00
Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo - higieniczne.
12:00- 12:30
OBIAD - wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych.
12:30- 13:45
Odpyczynek poobiedni: relaksacja, bajkoterapia, muzykoterpia; pobyt na świeżym powietrzu: tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjnych i technicznych; wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturtą; zabawy dowolne w sali; ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia indywidualne i w grupie rozwiające zdolności wielorakie; wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp.,
13:45- 14:00
Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku.
14:00- 14:30
PODWIECZOREK - wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych.
14:30- 17:00
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych rozwijających zdolności wielorakie dzieci, sprzyjąjących m.in. twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej; zabawy zorganizowane lub dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci w ogrodzie przedszkolnym lub sali; zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie. Prace porządkowe w sali. ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI.