Programy edukacyjne

Program wychowania przedszkolnego  Wydawnictwo: Grupa MAC S.A. 2020 
 Autorki programu: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
Program wychowania przedszkolnego jest całkowicie zgodny z wymaganiami  Postawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego (podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14. lutego 2017 r. – Dziennik Ustaw z dnia 24. Lutego 2017 r., poz. 356). Realizacja programu umożliwia pełne  przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Program uwzględnia  potrzeby edukacyjne i wychowawcze dzieci rozwijających się w sposób harmonijny, jak o tych  które wymagać będą różnych form edukacji włączającej i wczesnego wspomagania rozwoju. Na uwagę zasługuje innowacyjne oparcie treści programu o rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych, określonych i opisanych przez Radę Unii Europejskiej w Zaleceniach z dnia 22. maja 2018 r. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych. Za fundament programu autorki obrały założenia pedagogiki transgresyjnej  J. Kozieleckiego, polegającą na przekraczaniu własnych ograniczeń i wyzwalaniu  maksymalnego potencjału genetycznego jednostki poprzez działanie, doświadczanie,  samodzielność oraz odpowiedzialność. Dzięki temu program doskonale wpisuje się w aktualny 
trend edukacyjny związany z poszukiwaniem innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych związanych z rozwijaniem u dzieci wielowymiarowej osobowości oraz wyzwalania indywidualnego potencjału każdego wychowanka.
Celem ogólnym programu jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o  różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu  działania oraz na nabywanie wiedzy, umiejętności budowanie właściwych postaw. Synergiczna  struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej,  językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Dzięki takiemu podziałowi struktura 
treści programowych jest czytelna, przejrzysta dla odbiorcy, umożliwia także śledzenie  realizacji 17-tu punktów podstawy programowej w odniesieniu do wymienionych wyżej form  aktywności dziecka oraz kompetencji kluczowych. 
 
 
  Program dydaktyczno - wychowawczy rozwijający zdolności wielorakie „Gromadka Misia Uszatka”  opracowany przez zespół nauczycieli Miejskiego Przedszkola Nr 1  im. Misia Uszatka .Częstochowa 2021
 Program opiera się na Teorii Wielorakich Inteligencji. Została ona  stworzona została przez dr Howarda Gardnera w 1983 roku (profesora Uniwersytetu Harvarda). Teoria ta zrewolucjonizowała sposób myślenia o inteligencji i uczeniu. Pokazuje ,że  inteligencja jest dynamiczna 
i wielopłaszczyznowa, wykraczająca poza zdolności lingwistyczno-logiczne, które tradycyjnie testujemy i oceniamy w nauczaniu.  Zakłada, że inteligencja nie jest jedną właściwością, która opisuje możliwości człowieka w zakresie aktywności intelektualnej, ale istnieje kilka 
rodzajów inteligencji w zależności od tego, o jaki rodzaj aktywności chodzi.
Program rozwija w szczególności zdolności : językowe, matematyczno – logiczne, ruchowe, wizualno – przestrzenne, muzyczne,przyrodnicze, intrapersonalne, interpersonalne. Realizując prgram stosujemy aktywne metody pracy lub ich elementy, kształtujemy zachowania prozdrowotne, proekologiczne i patriotyczne. Rozwijamy zainteresowania poznawcze,czytelnicze, muzyczne, przyrodnicze, plastyczne. Rozwijamy sprawność ruchową.Nauczyciele w ramach swoich kompetencji organizują zajęcia dodatkowe :Tańce integracyjne, Sprawne ręce mogą więcej, Tańce towarzyskie, Podróże małe i duże, Miś Uszatek w świecie literatury, Raz , dwa trzy śpiewaj i tańcz Ty, Ruch to zdrowie każdy przedszkolak Ci to powie.

"ZDROWO I SPORTOWO"

Drodzy Rodzice

Pragniemy poinformować, że w tym roku przedszkolnym nasze dzieci biorą udział w akcji "Zdrowo i sportowo". Akcja ma na celu promowanie aktywności fizycznej wśród najmłodszych dzieci (3-10 lat). Aktywne dzieci to zdrowsi dorośli. Aktywnośc fizyczna zmniejsza otyłość,...

Przedszkolny Program Edukacji Antytytoniowej pt. „CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS”

Program pt. "Czyste powietrze wokół nas" skierowany jest do dzieci i składa się z pięciu zajęć warsztatowych:

1) Wycieczka

2)Co i dlaczego dymi?

3) Jak się czuję, kiedy dymi papieros?

4) Co się dzieje, gdy ludzie palą papierosy?

5) Jak unikać dymu papierosowego?

Założeniem...

PROGRAM EDUKACYJNY „SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE”

Ogólnopolski program edukacyjny pt. "Skąd się biora produkty ekologiczne?" został opracowany wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Głównym celem programu jest zwiększenie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków...