25 06 2020

Temat dnia: Matematyczne lato

 

1.Ćwiczenia w książce, s. 94. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_ksiazka/mobile/index.html określanie, o jakich wakacjach marzą dzieci przedstawione na zdjęciach. Opowiadanie przez dziecko o jego wymarzonych wakacjach.

 

2.Zabawa matematyczna – W piaskownicy.

- Ćwiczenia klasyfikacyjne – Kolorowe foremki.

Dziecko segreguje  foremki do piasku według koloru, kształtu i wielkości.

- Zabawa O jeden więcej, o jeden mniej.

Dziecko rysuje na kolejnych siedmiu kartkach sylwety foremek (aż do siedmiu) z przestrzeganiem za­sady, aby na pierwszej kartce była jedna foremka, a na każdej kolejnej było o jedną foremkę więcej. Następnie odwracacie katrki na druga stronę i rodzic rysuje na pierwszej kartce siedem foremek, a na kolejnych dziecko rysuje o jedną foremkę mniej.

•Dzieci określają, ile foremek znajduje się w pierwszej, trzeciej, piątej szarfie (stosują liczebniki główne).

Dzieci określają, w której z kolei szarfie znajdują się: dwie foremki, cztery, sześć foremek (stosują liczebniki porządkowe).

 

3.Zabawa Posłuszne wiaderka.

Dziecko wykonuje polecenia, umieszczając wiaderko do zabawy w piasku w odpo­wiednich miejscach Polecenia to np.: Podnieś wiaderko prawą ręką do góry; Postaw wiaderko obok nogi, po lewej stronie; Postaw wiaderko za sobą; Postaw wiaderko pięć kroków przed sobą; Postaw wiaderko na stole.

 

4. Burza mózgów Co kojarzy się z latem?

Zapisywanie przez rodzica na żółtym kartonie w kształcie słońca propozycji dzieci wokół hasła: Lato to…; zwrócenie uwagi na oznaki lata