1. Słuchanie piosenki „Alfabet warzywno- owocowy.” Przypomnienie dzieciom zasad zdrowego odżywiania się.
https://www.youtube.com/watch?v=5IQBQBvgjrg
2. Zabawa słowna. Rodzic mówi głoskę, a dziecko wymienia owoc albo warzywo zaczynające się na nią. Możemy się umówić, że: wersja 1- wymienia te, które były w piosence lub wersja 2 - inne ale również zaczynające się na określoną głoskę. Np: Wersja 1- a: ananas. Wersja 2- a: arbuz, agrest, awokado. Wersja1 -b: banan. Wersja 2- b: burak, bakłażan, brzoskwinia, brokuł, borówki. 3. Rozwiązywanie zagadek słownych o warzywach i owocach. -Choć nie pomarańcza jest pomarańczowa, smaczny, długi ogonek w ziemi chowa (marchew). - Fioletowa na drzewie się chowa, gdy w garnuszku wysmażysz powidła gotowe (śliwka). - Ma długi, biały korzeń,gdy go do zupy dodasz jest smaczna i zdrowa (pietruszka). -Brzuszek ma okrągły, górę wydłużoną, może być żółta lub zielona (gruszka). - Okrągła kula na drzewie się czerwieni, wszyscy je lubią, to pyszny dar jesieni (jabłko). - Duża głowa lecz nie myśli, wewnątrz wiele mieści liści, jest okrągła i zielona, może także być kiszona (kapusta). - Barszczyk z niego wyśmienity, jest okrągły i czerwony, co to jest, odpowiedz mi. (burak). - Okrągły, brązowy, pyszne z niego placki i frytki (ziemniak). -Latem w ogrodzie wyrósł zielony, a zimą w beczce leży kiszony (ogórek). - Okrągły czerwony, na krzaku rośnie, pyszny do kanapek, smaczna z niego zupa (pomidor). - W zielonych lub żółtych strączkach, małe ziarenka (fasola). - Co to za warzywo, w żółtych łuskach, gdy się ją obiera, to łzy z oczu wyciska (cebula). - W kolor żółty się ubrała, gdy w ciepłych krajach dojrzewała, w smaku kwaśna jest (cytryna). - Owoce: kształt okrągły, kolor pomarańczowy, z daleka do nas przybyły ( pomarańcze).
- W moim ogródku są takie grządki, na którym rosną krzaczków rządki, serduszka czerwone na każdym z nich, lecz wnet je dzieci zjedzą w mig (truskawki).
- W lesie wśród mchu owo, jak truskaweczka mała, ale w smaku doskonała, chociaż dzika, jest słodziutka, kwiaty jej są, jak stokrotki (poziomka). - Słodki owoc żółto- złoty i chłopiec co lubi psoty, taką samą nazwę mają, czy wiesz, jak się nazywają? (ananas). -Rosną okrągłe piłeczki w ziemi, to co powyżej się zieleni, w pęczkach leżą na straganie, kupuj, bo zdrowe (rzodkiewki). -Owoc nieduży i zielony, najeżony z każdej strony, kwaśny jest, gdy niedojrzały, słodziusieńki, gdy przejrzały (agrest). - Słodziutkie kulki, rosną razem, jak bliźniaczki, ciemnoczerwona na nich skórka, każda ma pestkę w środku (czereśnie). - Miły w dotyku z milionem włosków, zielone wnętrze z czarnymi pestkami w środku (kiwi). - Ubranie na niej kolorowe, zielone, żółte i czerwone, surowa- słodka, suszona- ostra niczym brzytwa (papryka). - Jest biały w środku i ma żółtą skórkę, z zewnątrz wygląda trochę, jak ogórek, a rośnie w Afryce (banan). - Wielki, zielony, okrągły jak piłka, wewnątrz soczysty i czerwony, w miąższu ma czarnych pestek miliony (arbuz).
4. Zabawa „Rysowanie.” Rodzic mówi, jaką część ciała i co dziecko będzie rysowało, np. Głowa rysuje chmurkę; łokieć rysuje drzewo; kolano rysuje ślimaka… 5. Zabawa „Na leśnej polanie.” – wyrabianie umiejętności reagowania na ustalony sygnał. Tamburyn albo inny instrument czy przedmiot wydający dźwięk, ew. klaskanie. Dziecko jest sarną. Przenosi ręce do tyłu, napręża ciało i unosząc wysoko kolana, maszeruje w rytmie wygrywanym na tamburynie, w określonym kierunku. Na przerwę w grze zatrzymuje się i naśladuje sarnę skubiącą trawę. Staje w lekkim rozkroku, ręce przenosi do tyłu i wykonuje skłony. Po każdym skłonie prostuje się, spogląda raz w lewą, raz w prawą stronę, macha „ogonkiem”.