29 06 2020

1. Słuchanie piosenki „Alfabet warzywno- owocowy.” Przypomnienie dzieciom zasad zdrowego odżywiania się.                                                                                               

https://www.youtube.com/watch?v=5IQBQBvgjrg

                                                                                                                                                            2. Zabawa słowna. Rodzic mówi głoskę, a dziecko wymienia owoc albo warzywo zaczynające się na nią. Możemy się umówić, że: wersja 1- wymienia te, które były      w piosence lub wersja 2 - inne ale również zaczynające się na określoną głoskę.                Np: Wersja 1- a: ananas. Wersja 2- a: arbuz, agrest, awokado.                                                Wersja1 -b: banan. Wersja 2- b: burak, bakłażan, brzoskwinia, brokuł, borówki.                                                                                                3. Rozwiązywanie zagadek słownych o warzywach i owocach.                                                                                      -Choć nie pomarańcza jest pomarańczowa, smaczny, długi ogonek w ziemi chowa (marchew).                                                                                                                                 - Fioletowa na drzewie się chowa, gdy w garnuszku wysmażysz powidła gotowe (śliwka).                                                                                                                                       - Ma długi, biały korzeń,gdy go do zupy dodasz jest smaczna i zdrowa (pietruszka). -Brzuszek ma okrągły, górę wydłużoną, może być żółta lub zielona (gruszka).                       - Okrągła kula na drzewie się czerwieni, wszyscy je lubią, to pyszny dar jesieni (jabłko).                                                                                                                                  - Duża głowa lecz nie myśli, wewnątrz wiele mieści liści, jest okrągła i zielona, może także być kiszona (kapusta).                                                                                                   - Barszczyk z niego wyśmienity, jest okrągły i czerwony, co to jest, odpowiedz mi. (burak).                                                                                                                                     - Okrągły, brązowy, pyszne z niego placki i frytki (ziemniak).                                               -Latem w ogrodzie wyrósł zielony, a zimą w beczce leży kiszony (ogórek).                           - Okrągły czerwony, na krzaku rośnie, pyszny do kanapek, smaczna z niego zupa (pomidor).                                                                                                                                - W zielonych lub żółtych strączkach, małe ziarenka (fasola).                                            - Co to za warzywo, w żółtych łuskach, gdy się ją obiera, to łzy z oczu wyciska (cebula).                                                                                                                                    - W kolor żółty się ubrała, gdy w ciepłych krajach dojrzewała, w smaku kwaśna jest (cytryna).                                                                                                                                  - Owoce: kształt okrągły, kolor pomarańczowy, z daleka do nas przybyły ( pomarańcze).

- W moim ogródku są takie grządki, na którym rosną krzaczków rządki, serduszka czerwone na każdym z nich, lecz wnet je dzieci zjedzą w mig (truskawki).

- W lesie wśród mchu owo, jak truskaweczka mała, ale w smaku doskonała, chociaż dzika, jest słodziutka, kwiaty jej są, jak stokrotki (poziomka).                                                - Słodki owoc żółto- złoty i chłopiec co lubi psoty, taką samą nazwę mają, czy wiesz, jak się nazywają? (ananas).                                                                                                          -Rosną okrągłe piłeczki w ziemi, to co powyżej się zieleni, w pęczkach leżą na straganie, kupuj, bo zdrowe (rzodkiewki).                                                                               -Owoc nieduży i zielony, najeżony z każdej strony, kwaśny jest, gdy niedojrzały, słodziusieńki, gdy przejrzały (agrest).                                                                                      - Słodziutkie kulki, rosną razem, jak bliźniaczki, ciemnoczerwona na nich skórka, każda ma pestkę w środku (czereśnie).                                                                                      - Miły w dotyku z milionem włosków, zielone wnętrze z czarnymi pestkami w środku (kiwi).                                                                                                                                          - Ubranie na niej kolorowe, zielone, żółte i czerwone, surowa- słodka, suszona- ostra niczym brzytwa (papryka).                                                                                                             - Jest biały w środku i ma żółtą skórkę, z zewnątrz wygląda trochę, jak ogórek, a rośnie w Afryce (banan).                                                                                                                                           - Wielki, zielony, okrągły jak piłka, wewnątrz soczysty i czerwony, w miąższu ma czarnych pestek miliony (arbuz).

4. Zabawa „Rysowanie.” Rodzic mówi, jaką część ciała i co dziecko będzie rysowało, np. Głowa rysuje chmurkę; łokieć rysuje drzewo; kolano rysuje ślimaka…                        5. Zabawa „Na leśnej polanie.” – wyrabianie umiejętności reagowania na ustalony sygnał. Tamburyn albo inny instrument czy przedmiot wydający dźwięk, ew. klaskanie. Dziecko jest sarną. Przenosi ręce do tyłu, napręża ciało i unosząc wysoko kolana, maszeruje w rytmie wygrywanym na tamburynie, w określonym kierunku. Na przerwę w grze zatrzymuje się i naśladuje sarnę skubiącą trawę. Staje w lekkim rozkroku, ręce przenosi do tyłu i wykonuje skłony. Po każdym skłonie prostuje się, spogląda raz w lewą, raz w prawą stronę, macha „ogonkiem”.