25 06 2020

1. Zabawy i ćwiczenia ruchowe.                                                                                          a) Zabawa orientacyjno- porządkowa „Kwiaty i deszcz.” Dziecko kwiat spaceruje w rytm tamburynu, innego instrumentu, klaskania. Podczas przerwy w grze kwiat przykuca i zasypia. Rodzic jest deszczem, gdy dotknie dziecko, kwiat budzi się i powoli wstaje. Czynności powtarzamy.                                                                        b) Ćwiczenie szyi i głowy „Tańcząca głowa.” Dziecko przechodzi do siadu skrzyżnego. Rodzic rytmicznie wypowiada słowa: w przód, w tył, w lewo, w prawo. Dziecko wykonuje ruchy głową. Na początku Rodzic wypowiada słowa według ustalonej kolejności oraz ustalonego rytmu. Po prawidłowym wykonaniu ćwiczenia przez dziecko można zmienić kolejność ruchów oraz tempo wykonywanego ćwiczenia.                                                                                                                                         c) Ćwiczenie grzbietu „Statek.”. Dziecko leży przodem, unosi głowę do góry i chwyta się za stopy. Próbuje kołysać się w przód i w tył.                                                            d) Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Kwiaty – słońce.” Gdy Rodzic wypowie hasło: kwiat, dziecko przykuca. Na hasło: słońce, dziecko staje na palcach, ręce unosi do góry, porusza palcami, wykonując obrót w lewo, a potem w prawo. Ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie.                                                                                                                          e)  Zabawa z elementem skoku „Przeskocz przez kwiat.” Dziecko przeskakuje obunóż przez szarfę, pasek papieru czy inny element symbolizujący kwiat, uważając, aby nie nadepnąć na niego.                                                                                                                 f)  Ćwiczenie nóg „Masujemy.” Dziecko stoi, kładzie piłkę przed sobą, na niej stawia całą stopę, którą balansuje tak, aby piłka mu nie uciekła. Ćwiczenie powtarzamy drugą stopą.                                                                                                                                      g)  Ćwiczenie rozluźniające. Swobodny skłon tułowia, ręce luźno opuszczone. Dziecko wykonuje powolne wymachy ramion, następnie pozostaje w krótkim bezruchu.

2. Utrwalenie znajomości numerów alarmowych. Rodzic układa na dywanie kartki    z zapisanymi numerami alarmowymi: 112, 999, 998, 997. Prosi dziecko, aby przyjrzało im się uważnie i wyjaśnia, co to za numery. Dziecko ilustruje odpowiednimi obrazkami pojazdów kartkę z numerami (samochody: policyjny, straży pożarnej, karetka pogotowia).

 

3. Słuchanie i nauka piosenki „Błyskawica, grzmot”, zabawy przy piosence wg pomysłów i inwencji dziecka.                                                                                                             https://www.youtube.com/watch?v=L3QdGJA7T4A

 

Deszczyk pada, deszczyk pada, wieje silny wiatr.        /bis                                                           Błyskawica, grzmot, błyskawica grzmot,                                                                                   a na niebie kolorowa tęcza.                                          /bis

 

Deszczyk pada, deszczyk pada, wieje silny wiatr.      /bis                                                           Błyskawica, grzmot, błyskawica grzmot,                                                                                   a na niebie kolorowa tęcza.                                        /bis