24 06 2020

 

1.Układanie pojazdów z figur geometrycznych.                                                                        2. Utrwalenie adresu zamieszkania.                                                                                              3. Zabawy i ćwiczenia ruchowe.                                                                                                       a)Zabawa orientacyjno- porządkowa „Podróż samochodem.” Dziecko- samochód jedzie gdy Rodzic uniesie zielony krążek, (kartkę). Dziecko porusza się na palcach i wibruje wargami (naśladuje odgłos jadącego auta), gdy Rodzic uniesie czerwony krążek, (kolor) dziecko wjeżdża do garażu (dziecko zatrzymuje się i milknie).                    b) Zabawa bieżna „Samolot.” Rodzic włącza żywą muzykę. Gdy muzyka gra, dziecko biega z rozpostartymi ramionami, naśladując lot samolotu. Na pauzę                      w muzyce dziecko zatrzymuje się i kuca – ląduje.                                                                     c) Ćwiczenia mięśni brzucha „Rowerek.” Dziecko kładzie się na plecach i unosi nogi. Porusza nimi w górze, naśladując pedałowanie na rowerze.                                                  d) Zabawa „Skaczące piłeczki.” Dziecko biega w rytm muzyki. Na pauzę w muzyce Rodzic uderza kilka razy w bębenek albo inny przedmiot, instrument. Dziecko liczy liczbę uderzeń i podskakuje tyle razy ile było uderzeń w bębenek.                                       e) Ćwiczenia relaksujące „Na szlaku.” Dziecko maszeruje, cicho stawiając stopy. Wdycha powietrze nosem, jednocześnie unosząc ramiona. Wydycha powietrze ustami, opuszczając ramiona.

4. Wysłuchanie i analiza wiersza „Wakacje” B. Formy                                                             Wyjeżdżać pora, nastały wakacje,                                                                                           czekają na nas różne atrakcje.

Obserwowanie zwierzątek w lesie,                                                                                       rozmowa z echem, co głosy w dal niesie.

Malin, borówek, jagód zbieranie,                                                                                                   jak szemrze strumyk, podsłuchiwanie.

Morskie kąpiele, skoki przez fale,                                                                                           zachody słońca – jakże wspaniałe.

Spływy kajakiem, w rzece pływanie,                                                                                              długie spacery, ruin zwiedzanie.

Gdy minie lato, zaplanujemy,                                                                                                                       gdzie na wakacje znów pojedziemy.                                                                                       Rodzic pyta dziecko: – Na co nadeszła pora? – Jakie atrakcje czekają na dzieci w czasie wakacji? – Co dzieci będą robić, gdy minie lato?  Kontynuuje rozmowę pytając dziecko, czy wie, jak bezpiecznie spędzić wakacje.                                                      5. Quiz Tak – nie. Rodzic sprawdza, co dziecko wie na temat zachowania zasad bezpieczeństwa podczas wakacji. Jeśli zachowanie jest bezpieczne, dziecko klaszcze w dłonie, jeśli nie – tupie nogami o podłogę. Przykłady zasad: • Po górach spacerujemy w czasie burzy.  • Nie zbliżamy się do nieznanych/dzikich zwierząt.                 • W lesie można krzyczeć.  • Podczas letnich wypraw należy osłaniać głowę przed słońcem. • Na plaży opalamy się od rana do wieczora. • W górach wędrujemy po wyznaczonych szlakach.                                                                                                             6. Wykonanie plakatu „Rady na wakacje.” Ustalenie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku. Dziecko zastanawia się wspólnie z Rodzicem jak bezpiecznie spędzić wakacje w danym miejscu. Rodzic przygotowuje duży karton, na środku umieszcza napis „Rady na wakacje”, dzieci starsze mogą napisać go po śladzie lub samodzielnie. Rodzic pyta: – O czym należy pamiętać podczas letnich wypraw? – Jak należy się zachowywać, aby wypoczynek był udany i bezpieczny? – Jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać podczas wakacji?                                                                                                Dziecko podaje swoje propozycje bezpiecznych zachowań. Rodzic zapisuje rady. Przykłady zapisów: • W lesie – zachowujemy się cicho, nie straszymy zwierząt, nie niszczymy roślin, nie zbliżamy się do dzikich zwierząt, nie zbieramy nieznanych grzybów, nie zrywamy nie- znanych roślin. • Nad wodą (nad morzem, nad jeziorem) – kąpiemy się w miejscach wyznaczonych, w obecności dorosłych. • W górach – chodzimy po wyznaczonych szlakach, zwracamy uwagę na pogodę, która w górach jest bardzo zmienna. • W mieście – bawimy się z dala od ulicy, nie bierzemy do rąk nieznanych przedmiotów. • Zasady obowiązujące zawsze i wszędzie: – w czasie upałów nosimy okrycia chroniące głowę: czapkę/kapelusz, – gdy wychodzimy na słońce, smarujemy skórę specjalnym kremem, – ubieramy się stosownie do miejsca    i pogody.