23 06 2020

Propozycje zabaw i zajęć, wtorek 23.06.2020 r. Grupa 4,5,6 latki

 

WSZYSTKIM TATUSIOM, W DNIU ICH ŚWIĘTA SKŁADAMY NAJSERDECZNIEJSZE ŻYCZENIA; ZDROWIA, USMIECHU, RADOŚCI, SPEŁIENIA PLANÓW I MARZEŃ. POWODZENIA W ŻYCIU PRYWATNYM

I ZAWODOWYM.

 

Wręczenie tatusiom laurek, recytacja wiersza, śpiew piosenki.

Piosenka „Kochany Tatuś.”

https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc        

 

                                                                                                                                                        1. Słuchanie wiersza Marioli Golc „Słoneczny uśmiech.”  

Nadchodzą wakacje, słoneczna pora.                                                                                        Słoneczny uśmiech śle więc przedszkolak.                                                                                      I tym uśmiechem ze słonkiem razem ogrzeje,                                                                            wszystkie nadmorskie plaże.                                                                                           Promienny uśmiech prześle też górom,                                                                                           by się nie kryły za wielką chmurą.                                                                                                Ma jeszcze uśmiech dla wszystkich dzieci.                                                                                 Niech im w wakacje słoneczko świeci.                                                                                                           • Rozmowa na temat wiersza. − Kto przesyłał uśmiechy? − Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy? − Dlaczego przesyłał je dzieciom?                                                              2. Dzieci starsze. Karty pracy, cz. 4, s. 68–69. Oglądanie zdjęć miejsc, w których Ada i Olek byli rok temu z rodzicami na wakacjach, opowiadanie o niektórych z nich. Rysowanie po śladzie drogi rodziny Ady nad morze.

3. Karta pracy, cz. 4, s. 70. Rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie chciałoby pojechać na wakacje. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.                                                                                           4. Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji, zagadki Barbary Kosmowskiej.                                                                                                                            - Wiem, że pan ratownik mnie nie zauważy, dlatego nie kąpię się na niestrzeżonej… (plaży)                                                                                                                                               - Kiedy płoną lasy, to giną zwierzęta, dlatego dbam o to i o tym pamiętam, by w lesie wszystkim żyło się dogodnie. Z tego powodu nie bawię się… (ogniem)                                     - Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście, wiem, co mam zrobić, wiem nareszcie! Mogę zaufać pewnemu człowiekowi, czyli panu… (policjantowi)                                        - Gdy nie ma rodziców w domu, to choć bardzo przykro mi, nie otwieram obcym ludziom do naszego domu… (drzwi)                                                                                            - Ze względu na żmije zawsze w lesie noszę moje ukochane, gumowe… (kalosze)              - Grzybobranie to grzybów zbieranie, a nie ich jedzenie czy też smakowanie. Dlatego po powrocie z lasu sięgam do grzybów pełnego… (atlasu)

- Nie podchodzę do dzikich zwierząt, bo choć są piękne i bajeczne, bywają także dla ludzi bardzo… (niebezpieczne)                                                                                                                        

                                                                                                                                               (Zagadki pochodzą z e-podręcznika do EW na licencji CC –BY –3.0 www. epodreczniki.pl Klasa 1, lato, blok 33, temat 163, plansza 2)                                                               5. Dzieci starsze. Karta pracy, cz. 4, s. 71. Oglądanie rysunków schematycznych. Mówienie, na co powinno się zwracać uwagę na wakacjach. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.                                                                                                         6. Rysowanie elementów o tematyce wakacyjnej. Wycinanie ich i naklejanie na białą albo kolorową kartkę, tak aby powstała praca plastyczna „Wakacje.” Dziecko omawia ją, opisuje, opowiada o niej.

7. Dzieci starsze. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2,                  s. 78–79. Czytanie wyrazów. Pisanie po ich śladach. Czytanie tekstu. Odpowiadanie na pytania. Wskazywanie odpowiednich zdjęć.

8.Układanie puzzli – „Łąka latem.” Wyprawka, karta z puzzlami przedstawiającymi łąkę latem.