16 06 2020

Temat dnia: Czym pojedziemy na wakacje?

 

1. Rebus fonetyczny – Co to za pojazdy?

Dziecko różnicuje pierwsze głoski w nazwach obrazków. Dokonuje ich syntezy po wymienieniu ich przez rodzica i odgaduje nazwy różnych pojazdów, np. rak, oko, walizka, ekran, ręka – rower; sukienka, arbuz, motyl, okno, lalka, orzech, torba – samolot; miś, okulary, tort, obraz, rower – motor; spodnie, teczka, ananas, telewizor, ekierka, kot – statek.

2. Ćwiczenia słuchowe- Naśladowanie odgłosów wydawanych przez te pojazdy.

3. Ćwiczenia klasyfikacyjne – Po lądzie, w wodzie czy w powietrzu? Dziecko dzieli pojazdów zgodnie z miejscem ich poruszania się- powietrze ,woda ,ląd.

 

4. Oglądanie obrazków starych pojazdów w internecie ; zwrócenie uwagi na zmiany w ich wyglądzie. Ukazanie rozwoju motoryzacji, wzbogacanie słownictwa dzieci.

5. Układanie na podłodze z kolorowej włóczki wybranego przez dziecko środka lokomocji.

6.Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał wzrokowy – Gdzie poruszają się te pojazdy? Dziecko spaceruje po pokoju ;gdy rodzic wymieni jakiś środek lokomocji , dziecko przykuca: jeśli to pojazd poruszający się po lądzie,  jeśli to pojazd poruszający się w powietrzu-  staje na palcach z rękami wyciągniętymi w górę; jeśli to pojazd pływający po wodzie- kładzie się na brzuchu i naśladują pływanie żabką.