Temat dnia: Nadszedł czas wakacji
1. Słuchanie wiersza I. Salach Wakacje.
Pojedziemy na wakacje
razem z mamą, razem z tatą.
Zabierzemy piłkę, namiot
i skakankę. Co ty na to?
Słońce, woda, las już czeka,
wszystkie dzieci woła.
Zabawimy się wesoło
przed powrotem do przedszkola.
2.Ćwiczenia poranne
• Zabawa orientacyjno-porządkowa Letni spacer.
Dziecko swobodnie biega w różnych kierunkach. Na hasło: Spacer dobiera się w parę np. z mamą i maszeruje z nią.
• Skoki – Przeskakujemy morskie fale.
Dziecko wykonuje skoki obunóż do przodu – naśladuje przeskakiwanie przez fale.
• Czworakowanie – Szukamy muszelek.
Dziecko chodzi na czworakach po wodzie, szukając muszelek; co pewien czas wykonuje klęk prosty i wyciąga otwarte dłonie przed siebie – pokazuje uzbierane muszelki.
• Ćwiczenia tułowia – Puszczamy kaczki.
Dziecko wykonuje przysiad, podnosi kamień i naśladuje puszczanie kaczek na wodzie; rzuty wykonuje wraz ze skrętem tułowia, raz jedną, raz drugą ręką.
• Zabawa z elementem równowagi – Sprawdzamy temperaturę wody.
Dziecko stoi w lekkim rozkroku. Uderza palcami stopy przed sobą i szybko dostawiają nogę do postawy. Ćwiczenie wykonuje raz jedną, raz drugą nogą. Na sygnał wykonuje skok do wody z przysiadem.
• Zabawa uspokajająca – Marsz po kole.
Dziecko maszeruje po kole; rytmizuje tekst: Wakacje, wakacje to radosny czas i klaszczą; niechaj wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.
3.Zabawa dydaktyczna – Pakujemy plecak na wakacje.
- Losowanie obrazków różnych części garderoby (wyciętych z kolorowych czasopism); określanie, czy dany strój można nosić latem, jeśli nie – podawanie, do jakiej innej pory roku pasuje.
- Oglądanie i porównywanie różnych okularów przeciwsłonecznych:
• zwrócenie uwagi na ich kształt i kolorystykę,
• wybranie tych, które dzieciom najbardziej się podobają; uzasadnienie swoich opinii,
• wyjaśnienie, dlaczego latem należy chronić oczy przed słońcem.
4. Oglądanie różnych nakryć głowy noszonych latem, zwrócenie uwagi na ich kolorystykę, materiały, z których zostały wykonane.
• Opisywanie wyglądu własnego nakrycia głowy na lat
5. Ćwiczenia klasyfikacyjne – Co powinno się znaleźć w plecaku, gdy wybieramy się na wakacje?
Rodzic nazywa przedmioty, np. latarka, kamera, buty, spodnie,
koc, bluza, skarpetki, czapka, mydło, okulary, wazon, grabie, telewizor, tort, kogut; dziecko wyszukuje
wśród nich te, które przydadzą się podczas wakacyjnych wędrówek.
6. Rozwiązywanie rebusów fonetycznych – O czym zapomniały dzieci?
Dziecko różnicuje pierwsze głoski w nazwach;
podaje całe słowo, np.: torba,ekran, rak, motyl, oko, sanki – termos; kot, okno, ser, taczki, igła, ul, mydło – kostium; lalka,
arbuz, teczka, ananas, rower, kran, antena – latarka.
7. Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu plecaka, który chciałyby mieć.
8. Kończenie zdania: Gdyby mój plecak umiał mówić, to powiedziałby…
9. Rysowanie w kolejnych plecakach tego, co dziecko chciałoby wziąć w góry, nad morze i na wieś – karta pracy str.70
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ks-5l-kp-cz4.pdf