15 06 2020

Temat dnia: Nadszedł czas wakacji

 

1. Słuchanie wiersza I. Salach Wakacje.

Pojedziemy na wakacje

razem z mamą, razem z tatą.

Zabierzemy piłkę, namiot

i skakankę. Co ty na to?

Słońce, woda, las już czeka,

wszystkie dzieci woła.

Zabawimy się wesoło

przed powrotem do przedszkola.

2.Ćwiczenia poranne

Zabawa orientacyjno-porządkowa Letni spacer.

Dziecko swobodnie biega w różnych kierunkach. Na hasło: Spacer dobiera się w parę np. z mamą i maszeruje z nią.

• Skoki – Przeskakujemy morskie fale.

Dziecko wykonuje skoki obunóż do przodu – naśladuje przeskakiwanie przez fale.

• Czworakowanie – Szukamy muszelek.

Dziecko chodzi na czworakach po wodzie, szukając muszelek; co pewien czas wykonuje klęk prosty i wyciąga otwarte dłonie przed siebie – pokazuje uzbierane muszelki.

• Ćwiczenia tułowia – Puszczamy kaczki.

Dziecko wykonuje przysiad, podnosi kamień i naśladuje puszczanie kaczek na wodzie; rzuty wykonuje wraz ze skrętem tułowia, raz jedną, raz drugą ręką.

• Zabawa z elementem równowagi – Sprawdzamy temperaturę wody.

Dziecko stoi w lekkim rozkroku. Uderza palcami stopy przed sobą i szybko dostawiają nogę do postawy. Ćwiczenie wykonuje raz jedną, raz drugą nogą. Na sygnał  wykonuje skok do wody z przysiadem.

• Zabawa uspokajająca – Marsz po kole.

Dziecko maszeruje po kole; rytmizuje tekst: Wakacje, wakacje to radosny czas i klaszczą; niechaj wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.   

 

3.Zabawa dydaktyczna – Pakujemy plecak na wakacje.

- Losowanie obrazków różnych części garderoby (wyciętych z kolorowych czasopism); określa­nie, czy dany strój można nosić latem, jeśli nie – podawanie, do jakiej innej pory roku pasuje.

- Oglądanie i porównywanie różnych okularów przeciwsłonecznych:

• zwrócenie uwagi na ich kształt i kolorystykę,

• wybranie tych, które dzieciom najbardziej się podobają; uzasadnienie swoich opinii,

• wyjaśnienie, dlaczego latem należy chronić oczy przed słońcem.

 

4. Oglądanie różnych nakryć głowy noszonych latem, zwrócenie uwagi na ich kolorystykę, materiały, z których zostały wykonane.

• Opisywanie wyglądu własnego nakrycia głowy na lat

 

 5. Ćwiczenia klasyfikacyjne – Co powinno się znaleźć w plecaku, gdy wybieramy się na wakacje?

Rodzic nazywa przedmioty, np. latarka, kamera, buty, spodnie,

koc, bluza, skarpetki, czapka, mydło, okulary, wazon, grabie, telewizor, tort, kogut; dziecko wyszukuje

wśród nich te, które przydadzą się podczas wakacyjnych wędrówek.

 

6. Rozwiązywanie rebusów fonetycznych – O czym zapomniały dzieci?

Dziecko różnicuje pierwsze głoski w nazwach;

podaje całe słowo, np.: torba,ekran, rak, motyl, oko, sanki – termos; kot, okno, ser, taczki, igła, ul, mydło – kostium; lalka,

arbuz, teczka, ananas, rower, kran, antena – latarka.

 

7. Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu plecaka, który chciałyby mieć.

 

8. Kończenie zdania: Gdyby mój plecak umiał mówić, to powiedziałby…

 

9. Rysowanie w  kolejnych plecakach  tego, co dziecko chciałoby wziąć w góry, nad morze i na wieś – karta pracy str.70

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ks-5l-kp-cz4.pdf