19 06 2020

Temat: Czas pożegnania

• Recytowanie wiersza Agaty Widzowskiej Pożegnanie przedszkola.

– Lato się śmieje, czas na wakacje! Pa, pa, zabawki! Żegnaj, przedszkole!

Zawsze będziemy o was pamiętać, stawiając krzywe literki w szkole.

Starszak potrafi: budować wieże, rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,

układać puzzle, kroić warzywa, wie, że się pokłuć można w pokrzywach.

Zna pory roku, kierunki świata, wie, że na miotle nie da się latać,

sam się ubiera, buty sznuruje, mówi: „przepraszam, proszę, dziękuję”.

Umie zadzwonić na pogotowie, wie, że się nie da chodzić na głowie,

zasady ruchu zna doskonale i po ulicy nie biega wcale.

Lubi teatrzyk, śpiewa piosenki, wie, czym się różni słoń od sarenki,

pieluch nie nosi ani śliniaka.To są zalety dziecka starszaka.

– Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów. Trochę nam smutno… Pa, pa, przedszkole!

Lecz czy będziemy mogli tu wrócić, gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?

Czytanie, samodzielnie lub z pomocą rodzica, tekstu na zakończenie przedszkola.

Książka s. 96

Słuchanie piosenki Na zawsze zapamiętasz (sł. i muz. Krystyna Gowik),ponieważ nie znalazłam linku do tej piosenki, przyślę ją Państwu na maila.

Ref.: Choć ostatnie to w przedszkolu dni,

choć rozstania, pożegnania czas,

to mówię ci, to mówię ci – nic tak naprawdę nie rozłączy nas.

To mówię ci, to mówię ci – nic tak naprawdę nie rozłączy nas.

I. Na zawsze zapamiętasz, jak Lena wciąż płakała,

podarty elementarz przez Olka i Michała.

Jak Ada jeść nie chciała, Jaś zasnął pośród lalek.

Jak Ola kompot raz wylała na całą naszą salę.

O-jojo-jojo-joj!

Ref.: Choć ostatnie…

II. Uśmiechniesz się, gdy wspomnisz ludziki z plasteliny,

jak Bartek ćwiczył skoki, a Karol – śmieszne miny.

I kłótnie Ani z Basią, i miśka brzuch rozpruty.

Jak Kasia kiedyś zapomniała na spacer włożyć buty!

O-jojo-jojo-joj!

Ref.: Choć ostatnie…

III. Pomyślisz, jakie miłe widziałeś teatrzyki.

Piosenki i zabawy, występy i wierszyki.

Wspomnienia będą czekać w albumie ze zdjęciami.

Bo to przedszkole zawsze będzie tu,

w myślach, razem z nami!

Tak, tak, tak, tak!

Rodzic pyta;

− O czym jest ta piosenka?

− Jakie zdarzenia zapamiętaliście  z waszego przedszkola?

• Określanie charakteru melodii oraz liczby zwrotek piosenki.