Temat: Czas pożegnania
• Recytowanie wiersza Agaty Widzowskiej Pożegnanie przedszkola.
– Lato się śmieje, czas na wakacje! Pa, pa, zabawki! Żegnaj, przedszkole!
Zawsze będziemy o was pamiętać, stawiając krzywe literki w szkole.
Starszak potrafi: budować wieże, rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,
układać puzzle, kroić warzywa, wie, że się pokłuć można w pokrzywach.
Zna pory roku, kierunki świata, wie, że na miotle nie da się latać,
sam się ubiera, buty sznuruje, mówi: „przepraszam, proszę, dziękuję”.
Umie zadzwonić na pogotowie, wie, że się nie da chodzić na głowie,
zasady ruchu zna doskonale i po ulicy nie biega wcale.
Lubi teatrzyk, śpiewa piosenki, wie, czym się różni słoń od sarenki,
pieluch nie nosi ani śliniaka.To są zalety dziecka starszaka.
– Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów. Trochę nam smutno… Pa, pa, przedszkole!
Lecz czy będziemy mogli tu wrócić, gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?
Czytanie, samodzielnie lub z pomocą rodzica, tekstu na zakończenie przedszkola.
Książka s. 96
Słuchanie piosenki Na zawsze zapamiętasz (sł. i muz. Krystyna Gowik),ponieważ nie znalazłam linku do tej piosenki, przyślę ją Państwu na maila.
Ref.: Choć ostatnie to w przedszkolu dni,
choć rozstania, pożegnania czas,
to mówię ci, to mówię ci – nic tak naprawdę nie rozłączy nas.
To mówię ci, to mówię ci – nic tak naprawdę nie rozłączy nas.
I. Na zawsze zapamiętasz, jak Lena wciąż płakała,
podarty elementarz przez Olka i Michała.
Jak Ada jeść nie chciała, Jaś zasnął pośród lalek.
Jak Ola kompot raz wylała na całą naszą salę.
O-jojo-jojo-joj!
Ref.: Choć ostatnie…
II. Uśmiechniesz się, gdy wspomnisz ludziki z plasteliny,
jak Bartek ćwiczył skoki, a Karol – śmieszne miny.
I kłótnie Ani z Basią, i miśka brzuch rozpruty.
Jak Kasia kiedyś zapomniała na spacer włożyć buty!
O-jojo-jojo-joj!
Ref.: Choć ostatnie…
III. Pomyślisz, jakie miłe widziałeś teatrzyki.
Piosenki i zabawy, występy i wierszyki.
Wspomnienia będą czekać w albumie ze zdjęciami.
Bo to przedszkole zawsze będzie tu,
w myślach, razem z nami!
Tak, tak, tak, tak!
Rodzic pyta;
−− O czym jest ta piosenka?
−− Jakie zdarzenia zapamiętaliście z waszego przedszkola?
• Określanie charakteru melodii oraz liczby zwrotek piosenki.