16 06 2020

Temat: liczymy patyczki

Karta pracy, cz. 4, s. 73.

Kończenie rysowania szlaczków. Dzielenie nazw obrazków na sylaby (lub na głoski).

 Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków.

Patyczki w różnych kolorach, znaki, liczby.

Dzieci biorą sobie po tyle patyczków, ile mają palców u rąk, i siadają w kole.

• Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych.

Dzieci układają z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat. Określają, ile patyczków potrzebowały

do ułożenia kształtu każdej figury.

• Układanie patyczków według kolorów.

Dzieci liczą patyczki w każdym kolorze.

Podają całkowitą liczbę patyczków,

mówiąc np., 3 patyczki czerwone dodać

4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte

to razem 10 patyczków.

Układanie działania ilustrującego liczbę

patyczków. Np.

3 + 4 + 3 = 10

• Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym.

Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc:

10 odjąć 3 to siedem.

Układają działanie:

10 – 3 = 7

• Odkładanie patyczków, np. czerwonych. Karta pracy, cz. 4, s. 74.

Oglądanie obrazków. Opowiadanie, co się na nich dzieje. Zastanawianie się i mówienie, co Ada robiła kiedyś, co robi teraz, a co będzie robić w przyszłości. Wymienianie kolorów kredek.

•• Utrwalanie nazw miesięcy na podstawie fragmentu wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Rok.

Podczas recytacji wiersza N. nazywa miesiące, wypowiadając nazwy bezgłośnie, poruszając samymi ustami. Dzieci podają głośno nazwy miesięcy w odpowiedniej formie. Podczas ponownego słuchania wiersza klaszczą, kiedy usłyszą nazwę miesiąca.

W styczniu Nowy Rok przychodzi, często mrozem grozi.

W lutym czyni tak samo. W marcu bywa jak w garncu (…).

Kwiecień z majem w zieleni skąpane (…).

Czerwiec obiecuje radości wiele, bo – moi przyjaciele –

lipiec i sierpień to wakacji czas (…). Wrzesień i październik

zmieniają kolory ziemi (…). W listopadzie smutek na drzewach się kładzie.

A w grudniu zmęczony pracą Stary Rok żegna się i… zaprasza Nowy Rok. (…)

Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc:

7 odjąć 3 to cztery.

Układają działanie:

7 – 3 = 4

Dalsze ćwiczenia przeprowadzamy analogicznie.