16 06 2020

„Sposób na wakacyjną nudę”.

 

- Rozmowa na temat „ Co możemy robić w wakacje, kiedy zostajemy w domu, ale jeszcze nie wyjeżdżamy na wczasy”. Zastanawianie się, wspólne wymyślanie sposobów spędzania wolnego czasu. Propozycje zabaw, spacerów, zajęć, sposobów organizowania sobie czasu, kształtowanie aktywnej postawy i umiejętności nie nudzenia się w wolnym czasie. 

 

- Prezentacja filmu z piosenką „Chodźmy na spacer”. Propozycja aktywnego i zdrowego spędzania wolnego czasu oraz zachęcenie do obserwacji świata na spacerach.

https://www.youtube.com/watch?v=8StN0sP-_TA

 

- Zabawa badawcza. Co pływa, co tonie?

Potrzebne będą: miska z wodą, 2 tace lub 2 kartki, 2 wewnętrzne pudełka po zapałkach lub statki zrobione z papieru techniką origami  

oraz drobne przedmioty - propozycja: małe kamyki, plastelinowa kulka, plastelinowy placuszek, metalowy klucz, metalowa łyżka, plastikowa łyżka, korek, klocek plastikowy, plastikowa nakrętka,  klocek drewniany lub coś małego z drewna, (np. kawałek kory) piłeczka do ping –ponga, mała pilka gumowa, mała zabawka gumowa, styropian, piórko, liść, metalowy spinacz, szpilka, gąbka, kawałek materiału,   kawałki papieru – zwykłe, tekturowe, brystolowe. Przedmioty można dobierać dowolnie, ważne, aby były wykonane z różnych materiałów, a dzieci miały możliwość badania co pływa, a co tonie.

 

- Zadaniem dzieci jest sprawdzanie co pływa, a co tonie w wodzie i odpowiednie układanie na 2 tacach lub kartkach - rzeczy które pływają na jednej i te które toną na drugiej.

 

- Zabawa Statki pływają – dzieci kładą na wodę statki (pudełka po zapałkach lub papierowe łódki zrobione przez rodzica techniką origami)

Obserwują jak poruszają się po wodzie, wypowiadają się… (powoli), rodzic prosi o podmuchanie na łódki. Obserwują jak łódki poruszają się pod wpływem strumienia powietrza, dmuchają raz mocno raz lekko.

 

- Słuchanie i piosenki i oglądanie filmu „Wsiadam na rower’.

https://www.youtube.com/watch?v=Ru60fUt4P0E

 

- Ćwiczenia oddechowe „Podmuch wiatru”.

Dzieci leżą na plecach na podłodze. Na hasło: „Jedziemy na rowerze” naśladują nogami jazdę na rowerze. Na dźwięk bębenka przechodzą do siadu i naśladują podmuch wiatru – nabierają powietrze nosem i wypuszczają ustami. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

- Nauka słów piosenki „Wsiadam na rower”.

Dzieci powtarzają metodą ze słuchu tylko pierwszą zwrotkę i śpiewają razem z powtórnie puszczoną piosenką.

Następnie uczymy słów drugiej zwrotki i puszczamy piosenkę(dzieci próbują śpiewać ).

Tak samo postępujemy z trzecią zwrotką. 

 

1. Wsiadam na rower

kierownicę łapie

po co dzień cały

siedzieć na kanapie?

Przede mną wyzwanie

kask na głowę wkładam,

na dwóch kółkach jadę…

Patrzcie - nie upadam!

 

Ref.

Ale on jest duży,

na dwóch kółkach jedzie,

na rowerze dzwonek

i światło na przedzie.

Ale on odważny,

wcale się nie boi,

on dziś na dwóch kółkach

chce jeździć do szkoły!

 

2. Jeździć na dwóch kółkach

nauczył mnie tata

„Jesteś duży synu

zwiedzisz kawał świata.

To nie taki trudne

na dwóch kółkach śmigać,

żeby z kolegami

móc się w koło ścigać”.

 

Ref.

 

3. Jadę ostrożnie

patrzę dookoła,

uważam, żeby nikt

nie wpadł mi pod koła.

Jeżdżę po podwórku

nigdy zaś po drodze.

Rower przeprowadzam,

gdy z tatą przechodzę…

 

Ref.  

 

- Higiena. Pamiętamy, że zawsze po powrocie do domu ze spaceru, roweru, zabawy poza domem natychmiast myjemy dokładnie ręce, tak długo i dokładnie jak uczyliśmy się w przedszkolu. Jeżeli wyjedziemy na wczasy lub wycieczkę postępujemy tak samo. Po powrocie do miejsca zamieszkania natychmiast dokładnie myjemy ręce.

Jeżeli przebywamy na dworze i bawimy się – pamiętamy o bardzo ważnej rzeczy - nie dotykamy twarzy, szczególnie okolicy oczu, nosa, ust, ponieważ na dłoniach mogą być bakterie i wirusy.