Temat dnia: Co jest na naszym podwórku
Ćwiczenia narządów artykulacyjnych : Gimnastyka buzi i języka
- Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej.
- Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”.
- Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”.
- Naprzemienne wymawianie „ i – u”.
- Cmokanie.
- Parskanie / wprawianie warg w drganie/.
- Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi i odwrotnie).
Rozwiązywanie zagadek związanych tematycznie z podwórkiem.
Zagadka 1.
Potrzebny będzie częściowo zakryty obrazek zjeżdżalni, piaskownicy itp. z książki. Dziecko próbuje odgadnąć, co jest ukryte na obrazku. Jeżeli nie potrafi, rodzic odkrywa obrazek po kawałku, pytając za każdym razem: Co to jest? Po odgadnięciu przez dziecko odsłania cały obrazek, dzieli razem z dzieckiem jego nazwę rytmicznie (na sylaby), klaszcząc przy tym.
Zagadka 2.
Rodzic mówi zagadkę, a dziecko podaje jej rozwiązanie.
Ciągle skacze, podskakuje, czasem turla się.
Z nią zabawa doskonała – każdy o tym wie.
Po rozwiązaniu zagadki dziecko określa jak można się bawić piłką na podwórku. Wyjaśnia też, dlaczego nie powinno się tego robić w domu.
Zagadka 3.
Dziecko rozwiązuje zagadkę ruchową. Rodzic naśladuje jazdę na rowerze – trzyma sztywno kierownicę, unosi wysoko kolana i naśladuje pedałowanie. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, na jakim pojeździe rodzic naśladuje jazdę. Potem dziecko za rodzicem też naśladuje jazdę na rowerze.
Ćwiczenia w liczeniu . Klasyfikowanie i przeliczanie w obrębie danej grupy elementów: klocki, kredki, auta, misie ( do wyboru) Dziecko klasyfikuje zabawki i liczy, ile elementów znajduje się w danej grupie,podaje ich liczbę i pokazuje odpowiednią liczbę palców.
Zabawa z piosenką i pokazywaniem
Jestem Muzykantem Konszabelantem ?Piosenki Dla Dzieci | HeyKids/ kanał YouTube