10 06 2020

- Zabawa utrwalająca znajomość określeń związanych z położeniem przedmiotu w przestrzeni

Gdzie siedział lew?

Rodzic chowa zabawkę pluszową przedstawiającą lwa lub inne zwierzę egzotyczne. Dzieci odnajdują lwa i mówią, gdzie go znalazły, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni: na, pod, za, wysoko, nisko, przed, z boku

 

Np. Lew siedział pod szafką. Lew siedział pod krzesełkiem …

Rodzic zmienia miejsce ukrycia zabawki i powtarza zabawę.

- Zabawa słuchowa –Ile zwierząt wyszło na wybieg?

Pojemnik z klockami, bębenek.

Rodzic wystukuje na bębenku do pięciu lub więcej dźwięków. Dzieci liczą uderzenia w instrument pobierają z pojemnika klocki. Układają przed sobą tyle klocków, ile usłyszą dźwięków. Następnie podają liczbę zwierząt, które wyszły na wybieg. Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania, po czym dzieci odkładają klocki do pojemnika. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie zmieniając liczbę uderzeń.

 

- Zestaw ćwiczeń ruchowych

 

• Zabawa orientacyjno-porządkowa – Lecimy samolotem do Afryki.

Rodzic unosi zielony krążek. Dzieci są samolotami. Biegają w rozsypce, z ramionami wzniesionymi w bok. Gdy Rodzic uniesie czerwony krążek, dzieci zatrzymują się i wykonują przysiad podparty. Rodzic powtarza zabawę kilka razy.

• Ćwiczenie z elementem czworakowania – Tygrysy polują.

Dzieci kładą na podłodze kolorowe gazety. Rodzic. zamienia dzieci w tygrysy. Tygrysy poruszają się na czworakach między gazetami. Na znak dany przez Rodzica., np. klaśnięcie, siadają skrzyżnie na wybranej przez siebie gazecie , ręce kładą na kolanach, prostują plecy. Rodzic powtarza zabawę kilka razy.

• Ćwiczenie ramion – Małpki się cieszą.

Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym na gazetach, powoli podnoszą ramiona jak najwyżej

i spoglądają w gorę. Na sygnał Rodzica. klaszczą, odliczając do pięciu. Następnie opuszczają ramiona bokiem.

• Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Żyrafa chce jeść.

Dzieci stają w rozsypce przy swoich gazetach. Wykonują przysiad podparty, a następnie

powolny wyprost z uniesieniem ramion i wspięciem na palcach. Rodzic powtarza ćwiczenie

kilka razy.

• Ćwiczenie z elementem skoku – Skoki kangurów.

Dzieci na zawołanie Rodzica Hop! poruszają się po całym pokoju – wykonują podskoki obunóż, przeskakując przez gazety.

• Ćwiczenie stop.

Dzieci siadają w siadzie prostym, dłonie opierają z tyłu o podłogę, stopy kładą na gazetach.

Przyciągają stopy do siebie i odsuwają, przesuwając za każdym razem gazety.