12 06 2020

Piątek 12.06.20

Temat dnia; Wymarzony plac zabaw

 Przebieg zadań;

1. Ćwiczenia poranne z muzyką Taniec Zygzak- @Wygibasy TV.

2. Zabawy klockami. Rodzic  ustawia dziewięć klocków w szeregu, dziecko je przelicza. Potem pod nimi ustawia też dziewięć klocków, tej samej wielkości i tego samego kształtu, ale w innym kolorze.  Dziecko też je liczy.

− Których klocków jest więcej? Dziecko na pewno odpowie, że jest ich tyle samo. Wówczas rodzic  rozsuwa klocki w drugim szeregu i pyta:

 − A teraz gdzie jest więcej klocków?

 Dziecko, które nie rozumie tego pojęcia, odpowie, że więcej klocków jest w drugim szeregu.

 Rodzic układa w szeregu dziewięć klocków, a pod nimi układa też dziewięć klocków, ale większych. Dziecko liczy klocki. − Których klocków jest więcej?

 Rodzic  układa w luźnym szeregu dziewięć klocków (odstępy między nimi wynoszą około 5 cm). Dziecko je przelicza. Pod nimi układa dziewięć klocków tego samego kształtu i tej samej wielkości, ale w innym kolorze (też są tak rozsunięte). Dziecko je przelicza. − Których klocków jest więcej?

Potem  rodzic zbliża do siebie klocki z drugiego szeregu. − A teraz gdzie jest więcej klocków?

3. Zabawa Czym się różni? W czym jest podobne? 

Rodzic  demonstruje dziecku dwa przedmioty, dwoje dzieci lub dwa obrazki  posiadające wspólne cechy i różniące je. Dzieci najpierw wnikliwie obserwują podany do porównania materiał, a następnie udzielają odpowiedzi, wskazując różnice i podobieństwa. Przykłady materiału: kredka i patyczek, porzeczka i piłka, garnki, słoiki.

4. Zagadki – Co znajduje się na placu zabaw?

 Rodzic(a później dziecko) omawia wygląd urządzeń z placu zabaw, nie podając ich nazw. Dziecko odgaduje, o czym jest mowa.

Np. Obraca się dookoła, poruszana co jakiś czas przez kogoś. (karuzela)

 Porusza się do przodu i do tyłu – przez osobę albo ruchami nóg. (huśtawka) Można na niej zjeżdżać z góry na dół. (zjeżdżalnia)

Wypowiedzi dziecka na temat – Na czym najbardziej lubie się bawić na placu zabaw?

5. Mój wymarzony plac zabaw – malowanie farbami.

Wykonanie pracy plastycznej. Omawianie swoich prac, nazywanie urządzeń znajdujących się na obrazkach (i ich zastosowania).

6. Wyjście na wybrany plac zabaw.

7.Oglądanie wyposażenia placu. Zwrócenie uwagi na sytuacje, które mogą grozić bezpieczeństwu dziecka (np. przepychanie się na zjeżdżalni, podchodzenie z przodu do osoby huśtającej się na huśtawce, schodzenie z poruszającej się karuzeli...).

• Zabawy dowolne na placu zabaw.

Dziękujemy za wspólną zabawę.