09 06 2020

Temat dnia;  Bezpieczne zabawy na podwórku

Przebieg zadań;

 1. Karta pracy, cz. 4, s. 67. Kolorowanie pól na wskazane kolory.

 2. Podział nazw obrazków lub dowolnych zabawek na sylaby i na głoski.

 3. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej

Nie wolno!

 Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,

 kto to jest znajomy, a kto obcym jest.

Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,

ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!

Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi,

że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.

Nie wolno przyjmować słodyczy,

podarków lub iść z nieznajomym na spacer do parku.

4.  Krótka rozmowa na temat wiersza.

− Czy powinniśmy rozmawiać z nieznajomymi?

− Czy odchodzimy z nieznajomym z podwórka, jeżeli kusi nas, obiecując zabawkę albo pobawienie się z pieskiem?

 − Co robimy, gdy spotkamy taką osobę?

 − Dlaczego nie powinniśmy odchodzić z nieznajomymi, nie rozmawiać z nimi? Rodzic wyjaśnia, że są osoby, które krzywdzą dzieci, sprawiają im ból, a nawet mogą je porwać. Gdy dzieci spotkają taką osobę, powinny o tym powiedzieć rodzicom i nauczycielom.

 5. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki. Dzieci i rodzic dobierają się w pary i stają naprzeciwko siebie. Uderzają raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera, mówiąc rymowankę (jedno słowo to jedno uderzenie).

Podwórko to miejsce, które znamy,

podwórko to miejsce, które kochamy.

 Ale pamiętać musi każde z nas,

żeby bezpiecznie tam spędzać czas.

6. Jakie niebezpieczeństwa zagrażają nam na podwórku?

 − Co należy robić, żeby nic złego nam się na podwórku nie stało?

7. Zabawa plastyczna; Rysowanie siebie bawiącego się na podwórku.

8. Zabawy na podwórku. Np. Ćwiczenie różnych sposobów chodzenia: na palcach, piętach, zewnętrznych stronach stóp, krokiem marszowym.  Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Jak skacze piłeczka?

Macie wiele pomysłów na zabawę, koniecznie je wykorzystajcie w trakcie pobytu na Waszym podwórku.