Temat dnia; Bezpieczne zabawy na podwórku
Przebieg zadań;
1. Karta pracy, cz. 4, s. 67. Kolorowanie pól na wskazane kolory.
2. Podział nazw obrazków lub dowolnych zabawek na sylaby i na głoski.
3. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej
Nie wolno!
Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,
kto to jest znajomy, a kto obcym jest.
Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,
ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!
Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi,
że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.
Nie wolno przyjmować słodyczy,
podarków lub iść z nieznajomym na spacer do parku.
4. Krótka rozmowa na temat wiersza.
− Czy powinniśmy rozmawiać z nieznajomymi?
− Czy odchodzimy z nieznajomym z podwórka, jeżeli kusi nas, obiecując zabawkę albo pobawienie się z pieskiem?
− Co robimy, gdy spotkamy taką osobę?
− Dlaczego nie powinniśmy odchodzić z nieznajomymi, nie rozmawiać z nimi? Rodzic wyjaśnia, że są osoby, które krzywdzą dzieci, sprawiają im ból, a nawet mogą je porwać. Gdy dzieci spotkają taką osobę, powinny o tym powiedzieć rodzicom i nauczycielom.
5. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki. Dzieci i rodzic dobierają się w pary i stają naprzeciwko siebie. Uderzają raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera, mówiąc rymowankę (jedno słowo to jedno uderzenie).
Podwórko to miejsce, które znamy,
podwórko to miejsce, które kochamy.
Ale pamiętać musi każde z nas,
żeby bezpiecznie tam spędzać czas.
6. Jakie niebezpieczeństwa zagrażają nam na podwórku?
− Co należy robić, żeby nic złego nam się na podwórku nie stało?
7. Zabawa plastyczna; Rysowanie siebie bawiącego się na podwórku.
8. Zabawy na podwórku. Np. Ćwiczenie różnych sposobów chodzenia: na palcach, piętach, zewnętrznych stronach stóp, krokiem marszowym. Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Jak skacze piłeczka?
Macie wiele pomysłów na zabawę, koniecznie je wykorzystajcie w trakcie pobytu na Waszym podwórku.