10 06 2020

Temat dnia: Smaki i zapachy lata

 

 

Ćwiczenia logopedyczne – gimnastyka języka

 

  • „Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
  • Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.
  • Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.
  • Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
  • Kląskanie językiem.
  • Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.

 

Rozwijanie zmysłu smaku  : Pierwsze owoce lata.

Rodzic stawia przed dzieckiem miseczkę z różnymi owocami, nazywa je, zwraca uwagę na kolor

 i wartości odżywcze zawarte w owocach. Następnie myje je i zachęca do degustacji.

 Dziecko określa walory smakowe owoców.

 

Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa Kwiaty i deszcz.

Dziecko  - kwiat spaceruje przy muzyce po pokoju, na przerwę w grze przykuca i zasypia.      Rodzic jest deszczem, delikatnie stuka palcami po plecach dziecka. Gdy muzyka znów zacznie grać dziecko – kwiat podnosi się i spaceruje .

 

Ćwiczenia dużych grup mięśniowych : Duże dzieci.

Na hasło mały przedszkolak dziecko wykonuje przysiad, na hasło duże dziecko – prostuje się aż do wspięcia na palce. W przerwie między poleceniami spaceruje swobodnie swobodnie.

 

Zabawa z elementami skoku – Idziemy na spacer.

Dziecko przemieszcza się po pokoju na sygnał rodzica przemieszcza się do wskazanego przez rodzica miejsca skacząc z nogi na nogę.

 

Zabawa z elementem skłonu Przywitaj się

Dziecko podskakuje swobodnie na sygnał rodzica zatrzymuje się, wykonuje skłon starając się dotknąć rękami stopy ( nogi w kolanach wyprostowane).

 

Ćwiczenia oddechowe  W kwiatowym ogrodzie. To ćwiczenie jest możliwe do wykonania jeśli dysponujecie Państwo kwiatami w wazonie, można wykonać ćwiczenie w czasie spaceru , wykorzystując jakiekolwiek rośliny zielone lub oczywiście kwiaty.

Dziecko przygląda się kwiatom lub roślinom, wskazuje różnice w wyglądzie a następnie pochyla się nad kwiatami wciąga powietrze nosem, wykonuje długi, głęboki wdech, a wydycha powietrze ustami. Opisuje swoje wrażenia.