02 06 2020

Temat dnia: Liczymy zabawki

 

Ćwiczenia słuchowe

  • Rozpoznawanie głosu, szmeru, źródła dźwięku – miejsca, kierunku, odległości, ilości dźwięków (dużo- mało), głośności ( cicho – głośno).
  • Szukanie ukrytego zegarka, radia, dzwoniącego budzika.
  • Rozróżnianie odgłosów pojazdów: samochodu, pociągu, motoru, itp.
  • Rozpoznawanie po dźwięku różnych urządzeń domowych, np. odkurzacz, mikser, suszarka, pralka itp.

 

           

Zabawa dydaktyczna Misie, lalki i inne zabawki. Dziecko nazywa zgromadzone  zabawki i dzieli razem z rodzicem  ich nazwy na sylaby (rytmiczny podział), łącząc tę czynność z klaskaniem. Np. lal-ki, mi-sie, sa-mo-cho-dy, pił-ki, ska-kan-ka.

 

Liczenie przygotowanych zabawek. Dziecko liczy zabawki, np. jedna skakanka, dwa misie, trzy lalki, trzy piłki, cztery samochody.

 Segregowanie zabawek według ich rodzajów. Dziecko umieszcza zabawki w wydzielonym przez rodzica miejscu  według rodzajów. Liczy je i umieszcza przy obręczach układa przygotowany przez rodzica kartonik z odpowiednią liczbą namalowanych  kółek.

 

Porównywanie liczebności zabawek. Dziecko określa miejsce z największą liczbą zabawek  a potem – z najmniejszą liczbą zabawek . Porównuje liczbę misiów i skakanek; misiów i lalek; lalek i piłek; piłek i samochodów, określając, których zabawek jest mniej/więcej, o ile więcej/o ile mniej lub czy jest ich tyle samo.

 

Zabawa ruchowa Jak piłka : dziecko naśladuje ruchy piłki podskakuje, turla się , obraca się wokół swojej osi.

 

Zabawa z pokazywaniem:

Można recytować rytmicznie, możliwe, że dzieci będą pamiętały melodię i zaśpiewają

 Jedna ręka, druga ręka , ręce dwie ( pokazujemy jedną rękę, potem drugą)

 Jedna ręka, druga ręka witają się   ( naśladują witanie )

    Ref: Skrzyżowane i do przodu ( krzyżujemy na ramionach, następnie wyciągamy do przodu)

            góra , dół                           ( ręce do góry, ręce na dół)

            jedna rączka, druga rączka (pokazujemy jedna rękę i potem drugą)

            zakręcimy bączka               ( młynek)

 Jedna ręka, druga ręka , ręce dwie ( pokazujemy jedną rękę, potem drugą)

 Jedna ręka, druga ręka kłócą   ( naśladują wg pomysłu dziecka )

                                      smucą

                                      przepraszają

                                     głaszczą ...itd.