Temat dnia: „Dziwni goście”
Karty pracy, cz. 4, s. 56–57.
Patrzenie na obrazek. Opowiadanie, co się na nim dzieje. Odszukiwanie na dużym obrazku
przedmiotów, roślin umieszczonych na dole kart.
Zabawa Dziwne głosy – rozwijająca zdolność wyrażania emocji głosem.
Nagranie piosenki Dziwni goście, odtwarzacz CD, obrazki przedstawiające twarze wyrażające
różne emocje.
Na początku zabawy rodzic ustala dla każdej twarzy na obrazku charakterystyczny głos.
Umieszcza w widocznym miejscu obrazki przedstawiające:
− strach − prawdziwy krzyk,
− smutek − mruczenie, pociąganie nosem,
− radość – hi, hi, hi, ha, ha, ha, lub prawdziwy śmiech,
− złość – warczenie.
W rytmie nagrania piosenki dzieci maszerują. Podczas przerwy w nagraniu rodzic
wskazuje wybrany przez siebie obrazek. Dzieci starają się wyrazić głosem emocje przedstawione
na obrazku.
Wykonanie pracy Pożegnalny obrazek dla przyjaciela.
• Wypowiedzi dzieci na temat: Kogo nazywamy przyjacielem?
Kartonowe serce, mazak.
Dzieci podają cechy przyjaciela, które rodzic zapisuje na kartonowym sercu.
Np.: dba o nas, jest pomocny, opiekuńczy, rozbawia nas, czujemy się przy nim bezpiecznie…
• Bezgłośne wymawianie imion swoich przyjaciół.
Dzieci, wymawiają imiona swoich przyjaciół, nie wydając głosu, a poruszając tylko wargami.
• Zapoznanie ze sposobem wykonania prac (według Igora Buszkowskiego).
Dla każdego dziecka: podstawa pudełka po czekoladkach, brystol, szary papier, kolorowy
papier, nożyczki, klej.
Ramą obrazka jest podstawa pudełka po czekoladkach. W jej wnętrzu dzieci tworzą dowolną
kompozycję, np. góry, jezioro, las, łąkę, miasto… Aby kompozycja była wypukła, część
papierów potrzebnych do wykonania pracy dzieci mogą pognieść.
• Wykonanie prac przez dzieci.
• Wręczenie prac swoim przyjaciołom.
Spacer – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.
Karta pracy, cz. 4, s. 58.
Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o każdym
obrazku. Pisanie samodzielnie lub przez rodzica imienia dziecka. Ozdabianie pola z imieniem.