28 05 2020

1.Dzieci starsze. Karta pracy, cz. 4, s. 51. Odwzorowanie kwiatków dla mamy. Rysowanie po śladach rysunków róż.                                                                                                       

2. Dzieci starsze. Karta pracy, cz. 4, s. 52. Oglądanie obrazków. Odszukiwanie                       i zaznaczanie 10 różnic miedzy nimi.                                                                                                                           

3. Zabawy i ćwiczenia  ruchowe (25.05.)                                                                         

4. Układanie zdań o rodzicach. Potrzebne będą; kartonowe czerwone serce, mazaki. Dziecko układa zdania o mamie, tacie lub o obojgu rodzicach. Rodzic zapisuje zdania na kartonowym czerwonym sercu. Liczenie słów w zdaniach: Rodzic odczytuje zdania z serca, a dziecko liczy w nich słowa i podają ich liczbę. Np.: Mama to mój największy skarb. (5) Niech tata żyje sto lat! (5) Życzę mamie i tacie, aby byli zdrowi, szczęśliwi. (8) Mamo, tato kocham was. (4)

5. Podawanie rymów do słów: mama, tata. Mama – rama, gama, tama, dama, lama… Tata – wata, data, chata, łata, mata…                                                                                             

6. Nauka rymowanki dla mamy i jej wersji dla taty. Dziecko powtarza tekst rymowanki fragmentami za Rodzicem: Mamo, mamo –     Tato, tato – co ci dam?     co ci dam? To serduszko, które mam. To serduszko, które mam. A w serduszku miłość jest.  A w serduszku miłość jest. Mamo, mamo – kocham Cię! Tato, tato – kocham Cię!                                                                                                                               

7. Zabawa „Czy znamy imię mamy i taty?” Dziecko podaje imiona rodziców, dzieli je na sylaby albo głoski.                                                                                                           Dzieci starsze- Określają pierwsze i ostatnie głoski w imionach rodziców.

Dzieci starsze- Kartoniki z poznanymi literami, Układanie z liter imion rodziców, pamiętając, że rozpoczynają się one wielką literą.

8. Rozmowa na temat słowa serce. Wycięty z czerwonego kartonu kształt ludzkiego serca albo pokazanie w albumie, atlasie itp. Rodzic pokazuje dziecku serduszko         i pyta: − Z czym kojarzy się wam ten kształt? − Czym jest serce? Serce jest mięśniem wielkości pięści. Jego szersza część skierowana jest ku górze, węższa ku dołowi. Dzięki sercu w naszym ciele może krążyć krew. − Do czego ludziom potrzebne jest serce? − Czy tylko ludzie mają serca?  − Czy znacie jakieś przysłowia o sercu? Np.: Co w sercu to na języku. Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. Serce nie sługa, nie zna co to pany.