29 05 2020

Temat dnia: Kwiaty dla rodziców

 

1. Ekspresja słowna Marzenia naszych rodziców. Dziecko bierze ulubionego misia i opowiada mu jakie marzenia, jego zdaniem mają rodzice. Proszę zwrócić uwagę na wypowiedź dziecka, by nie były to pojedyncze słowa, ale próba ułożenia logicznego zdania.

 

2.Ćwiczenia oddechowe Zapach kwiatów. Potrzebne będą sylwety papierowych kwiatów. Rozkładamy je na podłodze. Dziecko spaceruje po pokoju na sygnał rodzica zatrzymuje się przy kwiatku i naśladuje wąchanie – wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami.

 

3.Rozmowa na temat spędzania wspólnego czasu z rodzicami.

 − Co lubicie robić z rodzicami w wolnym czasie?

 

4.Opowiadanie o tym, jak Lenka spędza wolny czas z rodziną.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_3latek_karty_pracy_cz2/mobile/index.html#p=36

 

 Potrzebne będą sylwety małych i dużych serc, po kilka sztuk.

5. Dostrzeganie rytmu w ciągu serduszek i serc; kontynuowanie go. Rodzic układa wycięte  sylwety -serduszko, serce, serduszko, serce, serduszko, serce. Potem dziecko, po dostrzeżeniu rytmu, kontynuuje go.

 

 Potrzebne będą wycięte sylwety 10 kwiatów i czterech wazonów.

6. Przeliczanie kwiatów w wazonach.  Rozkładamy przygotowane cztery wazony z kwiatami         (z bibuły, papieru) . W pierwszym wazonie 1 kwiat,w drugim 2 itd.  Dziecko liczy wazony i  kwiaty  w pierwszym, drugim… czwartym wazonie.

 Porównywanie liczebności kwiatów. Dziecko określa, w którym wazonie jest najwięcej kwiatów,  a w którym najmniej , o ile więcej (o ile mniej).