22 05 2020

Temat dnia: Barwa ochronna

 

1. Ćwiczenie uważności -zabawa ruchowa z rymowanką : Ślimak, ślimak pokaż rogi , dam ci sera na pierogi.

Dziecko najpierw słucha tekstu rymowanki prezentowanej przez rodzica, powtarza ją, a następnie

 w trakcie mówienia rymowanki naśladuje czynności prezentowane przez rodzica.

2. Zabawa ruchowa Ślimaczek. Dziecko porusza się powoli jak ślimak, pełza po podłodze. Na umówiony sygnał np. klaśnięcie ślimak chowa się do muszli - dziecko zwija się w kłębek.

 

3.  Historyjka obrazkowa Przygoda Lalusia na łące.

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_3latek_karty_pracy_cz2/mobile/index.html#p=34

 

 

 Oglądanie obrazków historyjki. Opowiadanie, co dzieje się na obrazkach. Opowiadanie historyjki (korzystanie z dodatkowych pytań rodzica dotyczących szczegółów obrazka).

Rodzic wyjaśnia, że to, że żółty motyl usiadł na żółtym mniszku lekarskim i był niewidoczny, nazywamy barwą ochronną. Tak ukrywają się zwierzęta przed drapieżnikami. Omówienie wyglądu mniszka lekarskiego na podstawie ilustracji z historyjki. Dostrzeganie zmiany wyglądu zaczynając od pąka, przez żółty kwiat i wreszcie dmuchawiec.

 

4.Stemplowanie kolorowej kartki stemplem z ziemniaka z sylwetą motyla lub praca na podstawie filmiku: Stemplowana łąka- prace plastyczne > kanał YouTube

 

 

5.Oglądanie obrazków mrówki i ślimaka . Określanie ich wyglądu. Wyjaśnianie podanych porównań: pracowity jak mrówka; powolny jak ślimak.

 

6. Zapraszam na spacer  połączony z obserwacją. Poszukamy zwierząt, kwiatów majowych, przyjrzymy się krzakom i drzewom. Pamiętajcie jednak o zasadach bezpieczeństwa w czasie pandemii.  Przestrzegamy zasady nie dotykania niepotrzebnie przedmiotów,barierek ławeczek, klamek, znaków sygnalizacji  drogowej itp. Nie dotykamy swoich ust, nosa, oczu.

Poruszamy się po chodniku, zachowujemy się spokojnie i kulturalnie w miejscach publicznych. Słuchamy rodzica , nie wyrywamy się, nie wyskakujemy na jezdnię, nie wyprzedzamy rodzica, przechodzimy przez jezdnię tylko w jego obecności .

Przechodząc przez jezdnię bardzo uważamy, rozglądamy się wszyscy raz w lewo, potem w prawo   i jeszcze raz w lewo, jeśli nic nie jedzie spokojnie przechodzimy z opiekunem na drugą stronę. Jeśli korzystamy z sygnalizacji patrzymy na kolor sygnalizatora - czekamy spokojnie na kolor zielony,ale także sprawdzamy czy naprawdę jest bezpiecznie, czyli czy jezdnia jest wolna, a żaden kierowca nie zapomniał się przypadkiem.

Jeżeli opiekun nam pozwoli np. w parku możemy swobodnie się poruszać , ale nie oddalamy się od opiekuna tak, aby nas nie widział, nie chowamy się, bo wtedy to nie jest śmieszne, a opiekun mógłby się bardzo zdenerwować i wystraszyć.

 

Po powrocie dokładnie myjemy ręce.