19 05 2020

Temat dnia: Łakowy koncert

 1. Zabawa logopedyczna : Dzień dobry misiu

Dzisiaj twój język będzie małym misiem, a buzia jego domkiem. Miś obudził się wcześnie rano – poprzeciągał się, poziewał (szerokie ziewnięcie). Zrobił poranną gimnastykę – kilka podskoków (unoszenie języka na górny wałek dziąsłowy), kilka wymachów rąk (wypychanie językiem policzków) i pięć okrążeń (w prawo i w lewo) wokół stołu (ruchy okrężne języka w przedsionku jamy ustnej, usta zamknięte). Umył ząbki (oblizywanie czubkiem języka górnych i dolnych  zębów po wewnętrznej stronie przy zamkniętych i otwartych  ustach). Postanowił policzyć swoje ząbki (dotykanie czubkiem języka każdego zęba na dole i górze). Nagle poczuł wielki głód i usłyszał jak mu burczy w brzuchu (wibrowanie wargami bbb,bbb).To znak, że pora na śniadanie i pyszny miodek ( oblizywanie warg).

 

2.Zabawa Zgadnij, co robię. Rodzic naśladuje różne czynności, np.: zrywanie kwiatów, wąchanie ich, rozgarnianie krzaków, patrzenie przez lornetkę. Dziecko nazywa czynności, a potem je naśladuje.

 

3. Słuchanie piosenki na kanale YouTube > Piosenka na majowej łące

4. Rozmowa na temat piosenki

- Jakie zwierzęta pojawiły się w piosence?

- Jakie kwiaty ogladałeś/-aś na obrazku?

5. Taniec improwizowany pomysłem dziecka przy piosence.

6. Zabawa ruchowa przy piosence do wyboru z kartką, chustką, misiem itp.Dziecko biega z wybraną pomocą ściśniętą w dłoniach przy melodii piosenki. Przerwa w muzyce jest sygnałem do zatrzymania się i położenia pomocy  na podłodze, a następnie położenia na niej głowy.

7. Ćwiczenia na koncentracje uwagi :

  • Nazywamy szybko i wskazujemy na sobie części ciała. Dziecko ma je wskazywać na sobie. Dla zmylenia co jakiś czas wskazujemy część ciała inną niż wymieniamy – zadaniem dziecka jest wskazywać prawidłowo na podstawie usłyszanej instrukcji słownej.
  • Dziecko kładzie się lub siada wygodnie i słucha uważnie odgłosów z otoczenia, a potem ma je wymienić. Zadanie można utrudnić poprzez nakazanie wymienienia odgłosów w kolejności, w jakiej się pojawiały (możemy sami „produkować” różne odgłosy- np. skrzypienie drzwi, stukanie, szuranie, szeleszczenie gazetą itd.)