19 05 2020

Temat: Motyle i  kwiaty.

Karta pracy cz. 4, s. 39.

Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie rysunku motyla według wzoru.

 Zabawy z sześcianem. • Przypomnienie cech kwadratu.

Rodzic mówi:− Nakreślcie w powietrzu kształt kwadratu.− Jakie są boki kwadratu?

•• Karta pracy, cz. 4, s. 40.

Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi.

Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.

•• Zabawy z sześcianem – kostką.

Duża kostka z krążkami (lub liczbami).

Rodzic pokazuje dużą kostkę z krążkami (lub liczbami). Dzieci rzucają kostką i wykonują tyle czynności podanych przez rodzica, ile oczek (lub jaką liczbę) wyrzucono na kostce. Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki…

− Dzieci rzucają kostką i podają liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce.

Na zakończenie dzieci przypominają, kształt jakiej bryły ma kostka.

 

Zajęcie 2. Ćwiczenia gimnastyczne zestaw nr 18 metodą Rudolfa Labana.

Nagranie dowolnej muzyki marszowej,  dla  dziecka paski kolorowej bibuły.

• Zgodnie z muzyką – dzieci maszerują po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu rodzic daje dzieciom złożone paski bibuły.

• Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dzieci swobodnie tańczą i poruszają paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykucają i układają z bibułki dowolne kształty na podłodze.  •• Po kole – na podłodze układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.

• Powitania bibułką – dotykają bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica •• Jak najwyżej – wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie  i łapią ją tuż nad podłogą. •• Sprytne palce – chwytają palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podają ją sobie do rąk.

• Rysujemy ósemkę – dzieci przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.

• Lustro –ulubiona zabawa, w którą często bawimy się w przedszkolu. Drugie dzieci może zastąpić rodzic lub rodzeństwo. Jedno z dzieci z pary jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je. •• Wiatr i wiaterek – dzieci dmuchają na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem. •• Latające owady – zgniatają bibułkę w kulkę, rzucają przed siebie i podążają jej śladem. Na koniec wrzucają kulkę do obręczy.

Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.

Dla każdego dziecka szyfonowa chustka.

Dzieci dostają szyfonowe chustki. Rodzic wypowiada zdania. Jeżeli dzieci uznają, że zdanie jest prawdziwe, poruszają chustkami nad głowami. Jeżeli  sądzą, że nie jest prawdziwe – siedzą bez ruchu.

Czy to prawda, czy to fałsz? Gdy odgadniesz, sygnał dasz.

− Konik polny w wodzie gra. − Żaba dwie głowy ma.

− Biedroneczki są w kropeczki. − Motyle mają ciepłe czapeczki.

− Stokrotka jest czerwona.− Ważka jest większa niż wrona…

•• Kolorowanka Łąka w maju.

Dla każdego dziecka wyprawka: karta L, kredki.

•• Zabawa z elementem dramy Jestem…

Obrazki przedstawiające mieszkańców łąki (motyla, pszczołę, bociana, żabę, konika polnego).

 Dziecko losuje obrazek przedstawiający mieszkańca łąki (motyla, pszczołę, bociana, żabę, konika polnego). Za pomocą ruchów i głosu przedstawia go, nie pokazując obrazka.

Rodzice odgadują, jakie zwierzę przedstawia obrazek.

•• Karta pracy, cz. 4, s. 41.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.

Zabawa ruchowa Motyle i kwiaty (przewodnik, cz. 5, s. 63).