13 05 2020

Temat dnia; Gramy i śpiewamy

Przebieg zadań;

1.Ćwiczenia poranne  przy muzyce . Polecamy Youtube  Najpierw skłon-WYGIBASY TV- piosenki dla dzieci.

2.Zabawa artykulacyjna – Posłuszne instrumenty

 Dziecko rysuje, koloruje i wycina szablony instrumentów  muzycznych np.  kołatka, bębenek, grzechotka. Rodzic wskazuje  szablony przygotowanych instrumentów. Dziecko naśladuje ich odgłosy, np. kołatka, (klap, klap, klap), bębenek, (bum, bum), grzechotka (szu, szu, szu), drewienka (puk, puk) mogą zastąpić drewniane pałki lub łyżki. Przy powtórzeniu zabawy dziecko może wskazywać instrumenty, a rodzic naśladować  ich odgłosy.

3. Karta pracy, cz. 4, s. 26. Śpiewanie ulubionej piosenki głosami zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Rysowanie po śladach rysunków spirali i jednoczesne wypowiadanie na wydechu aaaaaa..., dopóki nie braknie tchu.

4. Jestem muzykiem – malowanie pisakami lub pastelami scen realnych na kartkach papieru.

Wykonanie pracy plastycznej Jestem muzykiem. Rodzic proponuje dziecku namalowanie siebie jako muzyka grającego na dowolnym instrumencie.

 • Samodzielne działanie dziecka; zwrócenie uwagi na poszczególne elementy postaci ludzkiej.

 • Oglądanie powstałej pracy; odgadywanie na jakich instrumentach dziecko gra.

5. Zabawy rytmiczne z wykorzystaniem wiersza K. Datkun-Czerniak pt. ,,Deszczowy koncert’’.

 Kiedy deszcz pada i pada, szu, szu, sza,

 a ja w domu jestem sama,

O parapet stukają kropelki,

 to słyszę koncert deszczowy bo deszcz pada niewielki.

Kropla kroplę goni i o szybę dzwoni:

Grają krople wesoło – plum, plum, pla  na liściach też,

W rynnie woda gra: wszędzie tam, gdzie pada deszcz!

• Rytmizowanie wybranych fragmentów wiersza; powtarzanie ich w różnym tempie i z różnym natężeniem głosu.

 • Tworzenie własnych melodii na sylabach: plum, plum, pla, szu, szu, sza.

 • Tworzenie akompaniamentu do wiersza z wykorzystaniem wykonanych instrumentów z recyklingu, woreczków foliowych, celofanu, folii aluminiowej i gazet – według pomysłu dziecka.

 6. Zabawa Zgadnij, jaki to instrument?

Rodzic i  dziecko na zmianę demonstrują  grę na wymyślonym  instrumencie, dziecko podaje nazwę instrumentu, następnie dzieli ich nazwy na sylaby i na głoski.

7. Zabawa Karaoke dla dzieci, proponujemy znaną piosenką  pt. Jedzie pociąg- Lulek.tv.  Oczywiście do tej zabawy przyda się wymyślony mikrofon np. z papierowej rolki  od ręcznika lub małej plastikowej butelki.

Link  https://youtu.be/PmZx-OFMHhk

8. Zabawa odprężająca przy spokojnej muzyce ,,Wielki wzór’’ w rytmie muzyki toczycie kłębek wełny do siebie tworząc wielki wzór. Obejrzyjcie Wasz wzór i spróbujcie odczytać co Wam wyszło? Na koniec zabawy spróbujcie wspólnie zwinąć włóczkę lub sznurek.

9. Jeśli macie możliwość wybierzcie się na spacer, a może będziecie w pobliżu Filharmonii lub Szkoły Muzycznej, w której ostatnio byliśmy na koncercie młodych muzyków. Opowiedzcie rodzicom jak miło nam się słuchało muzyki na żywo, w wykonaniu uczniów.

Dziękujemy za wspólną zabawę z zadaniami zdalnymi. Życzymy miłego dnia.