12 05 2020

Temat dnia: Kolorowe nutki

 

1. Ćwiczenia słuchowe :

  • „ Co słyszę?” – dziecko siedzi z zamkniętymi oczami i nasłuchuje, rozpoznaje odgłosy dochodzące z sąsiedztwa, ulicy.
  • Rozpoznawanie różnych przedmiotów w zamkniętym pudełku po wydawanym odgłosie – groch, kamyki, gwoździe, cukier, kasza itp.
  • Uderzanie o siebie klockami, łyżeczkami, garnuszkami; uderzanie łyżeczką o pustą szklankę, o szklankę z wodą, klaskanie, darcie papieru, gniecenie papieru, przelewanie wody( z wysokości, z niska), drapanie po szkle, papierze, stole.

 

 

2.Kolorowe nutki – ćwiczenia matematyczne. Do zabaw potrzebne będą pudełka oznaczone kolorowymi kołami lub wyznaczone miejsca na dywanie, oznaczone kolorem czerwonym a drugie niebieskim/ na kartce można namalować koło w w/w kolorach i oznaczyc miejsce/. Dzieci powinny segregować  nutki - półnuty namalowane na kartce  w kolorze czerwonym i niebieskim.

• Szukanie nutek.

Rodzic chowa w pokoju kolorowe kartoniki z nutami (półnutami). Mówi, pokazując jeden kartonik z nutką, że muzykę zapisuje się za pomocą nut, tak jak wierszyki w książce za pomocą liter. Mówi też, że chciał pokazać więcej nutek, ale się pochowały. Prosi o ich odszukanie.

• Segregowanie nutek.

Po odnalezieniu nutek, dziecko wkłada je do pudełek oznaczonych kolorowymi kołami –czerwone kartoniki z nutkami do pudełka oznaczonego czerwonym kołem, niebieskie – do pudełka z niebieskim kołem itd. Wcześniej określa kolor swojego kartonika z nutką.

• Porównywanie liczby nutek.

Dziecko dostaje po jednym kartoniku z nutką. Rodzic pokazuje swój kartonik i mówi, że ma tyle samo kartoników, ile ma dziecko. Potem pokazuje dwa kartoniki i pyta:− Czy teraz też mam tyle samo kartoników, ile masz Ty?

Po odpowiedzi, że więcej, pyta:

− O ile więcej?

Następnie prosi dziecko, żeby wzięło sobie jeszcze po jednym kartoniku, aby miało tyle samo kartoników, ile ma on.

Potem bierze następny trzeci kartonik z nutką i pyta:

− Czy teraz mam tyle samo kartoników z nutką, ile masz Ty?

− O ile więcej?

Następnie prosi dziecko, aby wzięło sobie tyle kartoników z nutką, żeby miało ich tyle samo, ile ma on. Itd.

 3. Zabawa ruchowa

 

  • Jak wysoko? - Rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie z naklejoną kartka papieru   a dziecko  podchodzi i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakuje najwyżej, jak umie. Wyniki powinny być zaznaczone.
  • Spacerek - przy  muzyce rodzic przekazuje  polecenia: „Zberamy kamyki!”, a wtedy dziecko udaje, że podnosi coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – podbiega i łapie niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, a dziecko podskakuje i symuluje obrywanie z gałęzi szyszek itd.

 

Życzę udanej, wesołej  zabwy.