11 05 2020

Tematyka : Muzyka jest wszędzie

Temat dnia: Muzyka czajnika

 

Witam  w muzycznym tygodniu.

 

1. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze. Dziecko za rodzicem naśladuje dźwięki wydawane przez przedmioty i zwierzęta:

• dzwoneczek – dzyń, dzyń, dzyń…

• biegnące konie – klap, klap, klap…

 • odbijanie piłki – pac, pac, pac…

 

2.Zabawa muzyczno- ruchowa Muzyczne figurki. Przy nagraniu muzyki dziecko spaceruje lub biega (w zależności od muzyki, ). Podczas przerwy w muzyce  przybiera ciekawą pozę, nie ruszając się przez chwilę.

 

3. Słuchanie wiersza J. Kulmowej Deszczowa muzyka.

 Co to za dzwony?

A to w tej rynnie a to deszczowa muzyka płynie.

A to na dębach,

 jakby na bębnach,

dudni i dudni ulewa wiosenna.

Tłucze o szyby wesołym deszczem,

bębni kroplami jeszcze i jeszcze,

i na listeczkach gra z całej duszy

aż rozkrzyczane słowiki głuszy,

 aż słowik szepcze do słowika:

  • To ci muzyka!
  • Ta- ka  mu- zy- ka  to jest muzyka!
  •  Co?

 

4. Rozmowa na temat wiersza.

− Czy odgłos padającego deszczu to muzyka?

 − Gdzie jeszcze możemy usłyszeć muzykę?

 

5. Zapraszam do zrobienia instrumentu perkusyjnego : Grzechotki. Potrzebne bedą wg. możliwości  puszka po napoju, pojemnik po jogurcie, butelka plastikowa itp. groch lub kasza czy ryż. Dziecko napełnia samodzielnie pojemnik do wyboru kaszą, grochem.Rodzic zakleja pojemnik a dziecko ozdabia swój instrument, naklejając na pojemniki kawałki papieru kolorowego, kolorowej gazety, bibuły itp.

 

6.Śpiewanie za rodzicem na jednym dźwięku sylaby, np. la, lo…

 

7. Zabawa ze śpiewem ( na melodię mam chusteczkę haftowaną)

 -utrwalenie

Prawa łapka, lewa łapka

ja jestem niedźwiadek,

prawa łapka, lewa łapka

a z tyłu mam zadek.

Lubie miodek, kocham miodek ( gładzą się po brzuszku)

ukradnę go pszczółkom.

Prawa łapką, lewą łapką

a wyciągnę rurką ( rurka z obu rąk i wciągają powietrze).