Tematyka : Muzyka jest wszędzie
Temat dnia: Muzyka czajnika
Witam w muzycznym tygodniu.
1. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze. Dziecko za rodzicem naśladuje dźwięki wydawane przez przedmioty i zwierzęta:
• dzwoneczek – dzyń, dzyń, dzyń…
• biegnące konie – klap, klap, klap…
• odbijanie piłki – pac, pac, pac…
2.Zabawa muzyczno- ruchowa Muzyczne figurki. Przy nagraniu muzyki dziecko spaceruje lub biega (w zależności od muzyki, ). Podczas przerwy w muzyce przybiera ciekawą pozę, nie ruszając się przez chwilę.
3. Słuchanie wiersza J. Kulmowej Deszczowa muzyka.
Co to za dzwony?
A to w tej rynnie a to deszczowa muzyka płynie.
A to na dębach,
jakby na bębnach,
dudni i dudni ulewa wiosenna.
Tłucze o szyby wesołym deszczem,
bębni kroplami jeszcze i jeszcze,
i na listeczkach gra z całej duszy
aż rozkrzyczane słowiki głuszy,
aż słowik szepcze do słowika:
- To ci muzyka!
- Ta- ka mu- zy- ka to jest muzyka!
- Co?
4. Rozmowa na temat wiersza.
− Czy odgłos padającego deszczu to muzyka?
− Gdzie jeszcze możemy usłyszeć muzykę?
5. Zapraszam do zrobienia instrumentu perkusyjnego : Grzechotki. Potrzebne bedą wg. możliwości puszka po napoju, pojemnik po jogurcie, butelka plastikowa itp. groch lub kasza czy ryż. Dziecko napełnia samodzielnie pojemnik do wyboru kaszą, grochem.Rodzic zakleja pojemnik a dziecko ozdabia swój instrument, naklejając na pojemniki kawałki papieru kolorowego, kolorowej gazety, bibuły itp.
6.Śpiewanie za rodzicem na jednym dźwięku sylaby, np. la, lo…
7. Zabawa ze śpiewem ( na melodię mam chusteczkę haftowaną)
-utrwalenie
Prawa łapka, lewa łapka
ja jestem niedźwiadek,
prawa łapka, lewa łapka
a z tyłu mam zadek.
Lubie miodek, kocham miodek ( gładzą się po brzuszku)
ukradnę go pszczółkom.
Prawa łapką, lewą łapką
a wyciągnę rurką ( rurka z obu rąk i wciągają powietrze).