08 05 2020

Temat: Kim jesteś?

1.Karta pracy, cz. 4, s. 27.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach spirali – dużych i małych.

2. Zabawa Dokończ zdania.

Rodzic mówi początek zdania, a dzieci je kończą.

Miejscowość, w której mieszkam, to…Mieszkam… przy ulicy…

Lubię swoją miejscowość, bo…Moje przedszkole znajduje się w… przy ulicy…

3.Słuchanie wiersza.

Czy wiesz, kim jesteś?

− To oczywiste!

Co ci jest bliskie?

− Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy

− biało – czerwone.

Ojczyste godło

− orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie

− mazurka dźwięki,

no i stolica

− miasto syrenki.

4.Rozmowa na temat wiersza. Rodzic pyta:

− Co jest bliskie osobie z wiersza?

− Jakie znaki ojczyste?

− Co jest jeszcze bliskie?

− Kim jest osoba z wiersza? A wy, kim jesteście?

5.Powtórna recytacja wiersza .Rodzic recytuje wiersz opuszczając pewne słowa, które dopowiadają dzieci (czerwona czcionka).

 

Czy wiesz, kim jesteś?

− To oczywiste!                                 

Co ci jest bliskie?

− Znaki ojczyste

raz na wyżynie,

raz na równinie,                                           

i mija miasta

prześliczne takie…

− Już wiesz, kim jesteś?

− Jestem Polakiem.

I jeszcze Wisła

co sobie płynie:

raz na wyżynie,

raz na równinie,

i mija miasta

prześliczne takie…

− Już wiesz, kim jesteś?

− Jestem Polakiem.

 

Ojczyste barwy

− biało – czerwone.

Ojczyste godło

− orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie

− mazurka dźwięki,

no i stolica

− miasto syrenki.

 

I jeszcze Wisła

co sobie płynie:

raz na wyżynie,

raz na równinie,

i mija miasta

prześliczne takie…

− Już wiesz, kim jesteś?

− Jestem Polakiem.

I jeszcze Wisła

co sobie płynie:

raz na wyżynie,

raz na równinie,

i mija miasta

prześliczne takie…

− Już wiesz, kim jesteś?

− Jestem Polakiem.

 

 

6.Karta pracy, cz. 4, s. 28.

Czytanie całościowe zdania To mapa Polski. Czytanie samodzielne (6-latki) lub z N. (5-latki) napisów odszukanych w naklejkach: Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach na mapie. Rodzic pyta:

− Co to jest Bałtyk?

− Gdzie się znajduje?

− Jak nazywa się stolica Polski?

7. Oglądanie godła. Kolorowanie rysunku godła według wzoru.

8. Kolorowanie flag, żeby wyglądały jak flaga Polski.

9.Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Polska.

Dzieci maszerują w różnych kierunkach sali podczas wypowiadania przez rodzica dowolnych słów. Kiedy usłyszą słowo Polska, muszą jak najszybciej usiąść.

10. Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.

Rodzic mówi fragmenty wiersza, dzieci za nim powtarzają. Potem dzieci próbują recytować wiersz wspólnie z rodzicem.

11.Zabawa ruchowa Z domu do domu

12. Słuchanie fragmentu wiersza Apolinarego Nosalskiego O dwunastu braciach – maj.

Gałązka bzu.

Wreszcie się zjawia maj wystrojony i bzu przynosi pełne brzemiona.

Przez całe ranki ,całe wieczory gra na fujarce z wierzbowej kory.

Rodzic pyta:

− Jak nazywa się nowy miesiąc?− Jaki miesiąc był przed nim? Jaki będzie po nim?− Gałązki, jakiego krzewu przynosi nam maj?− Co dzieje się w przyrodzie w maju?

13.Wymienianie przez dzieci nazw wszystkich miesięcy roku – od stycznia do grudnia. Określanie, którym z kolei miesiącem jest maj.

14.Ćwiczenia w czytaniu – układanie z liter nazw do obrazków.

Dowolne obrazki, litery (dla każdego dziecka).

Dzieci losują obrazki. Układają pod nimi z liter ich nazwy.

Np.: samolot, rower, hulajnoga, hamak, tramwaj, statek