07 05 2020

Temat: Album mojej miejscowości.

 

1.Rozwiązywanie zagadek o wybranych punktach charakterystycznych dla danej miejscowości.

(Obrazek/widokówka przedstawiająca charakterystyczne punkty dla danej miejscowości.)

Rodzic  opisuje wybrane miejsce, zabytek, a dzieci odgadują co to jest, i odszukują pasujący obrazek, widokówkę.

2. Zapoznanie ze sposobem wykonania albumu reklamującego miejscowość, w której mieszkają dzieci i zachęcającego do jej odwiedzenia.

− Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu albumu i jego treści.

3. Wykonanie pracy przez dzieci.

Kartki (wcześniej ozdobione stemplami z ziemniaków owiniętymi materiałem o wyraźnej fakturze, np.: sztruks, koronka, szare płótno) dla każdego dziecka, widokówki, obrazki, klej, mazak, wstążeczka, dziurkacz, kartonowa okładka z herbem miejscowości, napis Moja miejscowość.

• Dzieci naklejają na kartkach widokówki, obrazki przedstawiające daną miejscowość.

• Następnie przyklejają pod widokówkami, obrazkami podpisy informujące,

o tym co przedstawiają oraz imiona dzieci, które daną stronę wykonały.

• Łączą kartki w jedną całość, za pomocą wstążeczki przewleczonej przez otwory wykonane dziurkaczem.

• Dołączają kartonową okładkę z herbem miejscowości, pokolorowanym przez dziecko i tytułem albumu Moja miejscowość.

4.Zabawa ruchowa Podróżujemy po naszej miejscowości – dzieci naśladują poruszanie się pojazdów, np.: samochody, tramwaje, autobusy. Na sygnał rodzica, dziecko jedzie, może dołożyć dźwięk charakterystyczny dla danego pojazdu.

5.Karta pracy, cz. 4, s. 26.

Określanie, co przedstawiają zdjęcia. Odszukanie w naklejkach zdjęć podobnych krajobrazów i naklejenie ich obok odpowiednich zdjęć. Rysowanie takiego samego rysunku po prawej stronie, jaki jest po lewej stronie. Określanie, co znajduje się w rogach rysunków.

6. Karta pracy, cz. 4, s. 25.

Rysowanie po liniach od obrazków dzieci do zdjęć miejscowości, w których mieszkają. Rysowanie po śladzie drogi babci i dziadka do domu.

7. Instrumentacja wiersza Bożeny Formy Droga do przedszkola.

Rodzic recytuje wiersz zwracając uwagę na odpowiednią intonację i dykcję.

Dzieci grają na dowolnym instrumencie.

Codziennie wczesnym rankiem na bębenku w rytmie ćwierćnut,

zawsze drogą tą samą na marakasie tremolo,

do przedszkola maszeruję na bębenku w rytmie ćwierćnut,

razem z moją mamą. jedno uderzenie w trójkąt,

Mijam skrzyżowanie na tamburynie tremolo,

sklepy, park i szkołę na tamburynie i kastanietach w rytmie ćwierćnut,

potem kilka domów

i widzę przedszkole. trzy uderzenia w trójkąt,

Chociaż jestem mały na bębenku w rytmie ćwierćnut,

to swój adres znam. na marakasie tremolo,

Do domu potrafię na tamburynie miarowe uderzenia,

drogę wskazać sam. jedno uderzenie w trójkąt.

8.Wykonanie koperty z adresem.

Dla każdego dziecka: rysunek rozłożonej koperty, klej, nożyczki.

Dzieci wycinają rysunek rozłożonej koperty; zaginają go wzdłuż przerywanych linii i sklejają w odpowiednich miejscach. Zapisywanie przez rodzica na kopercie adresu zamieszkania dziecka.