ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:
Grupa wiekowa: 3 - Latki
Czas trwania zajęć: 30 min.
Temat: Vegetables - Warzywa cz. II
Słownictwo: 1.Carrot - marchewka,2.Cabbage - kapusta,3.Tomato - pomidor,4.Potato - ziemniak,5.Onion - cebula
1.Przywitanie dziecka przez rodzica: Good morning (Dzień dobry) dziecko odpowiada:
Good morning (Dzień dobry)
Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)
Piosenka dostępna na stronie internetowej: youtube tytuł: „Make a circle. Super Simple Songs”.
Time to make a circle.
Make a circle, big, big, big. (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small. (Małe, małe, małe)
Big, big, big. (Duże, duże, duże)
Make a circle, small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, up, up, up. (Zróbmy koło w górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up. (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down. (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)
Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: ,,Sit down - usiądź”.
2. Show me! Pokaż mi!
Rozkładamy obrazki/ilustracje związane z warzywami. Mówimy: Show me! Pokaż mi!
1.Carrot - marchewka,2.Cabbage - kapusta,3.Tomato - pomidor,4.Potato - ziemniak,5.Onion - cebula
Zadaniem dziecka jest wskazanie konkretnego obrazka oraz powtórzenie jego nazwy w języku angielskim.
3. What colour is …? (Jakiego koloru jest…?)
Rodzic zadaje dziecku pytanie: What colour is a …?(Jakiego koloru jest…?)
1.Carrot - marchewka,2.Cabbage - kapusta,3.Tomato - pomidor,4.Potato - ziemniak,5.Onion - cebula
Dziecko odpowiada:
The carrot is orange - Marchewka jest pomarańczowa
The cabbage is green - Kapusta jest zielona
The tomato is red - Pomidor jest czerwony
The potato is brown - Ziemniak jest brązowy
The onion is white - Cebula jest biała
4. What’s missing? Zabawa w czego brakuje?
Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej słownictwo przed dzieckiem. Prosi dziecko o zamknięcie oczu i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaje pytanie w języku angielskim: What’s missing? - Czego brakuje? Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę w języku angielskim, czego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie. 1.Carrot - marchewka,2.Cabbage - kapusta,3.Tomato - pomidor,4.Potato - ziemniak,5.Onion - cebula
5. Fairy tale - Bajka
Rodzic włącza dziecku bajkę dostępną na stronie internetowej youtube:
Peppa Pig Official Channel | Vegetables for George