06 05 2020

Środa, 06.05.2020

Temat: Najpiękniejsze miejsce świata

1.Ćwiczenia ruchowe przy akompaniamencie instrumentu. Marsz, skoki obunóż, przeskoki z nogi na nogę.

2.Utrwalanie zwrotki i refrenu piosenki Najpiękniejsze miejsce świata

https://youtu.be/31iMeePXKM8

3.Zabawa z piosenką Najpiękniejsze miejsce świata.

Biało-czerwona chorągiewka dla każdego dziecka, nagranie piosenki.

Zwrotka I

Dzieci są ustawione w lekkim rozkroku, przodem do rodzica.  Ręce mają swobodnie opuszczone. W dłoniach trzymają biało-czerwone chorągiewki.

Dzieci:

Są na całym świecie miasteczek tysiące zataczają przed sobą koła prawą ręką,

i są też wioseczki jak z bajeczki. zataczają przed sobą koła lewą ręką,

Tutaj bloki różne, biurowce , wieżowce, zataczają przed sobą duże koła –

równocześnie ręką lewą i ręką prawą,

tam domki, łąki, pola, rzeczki. wskazują, zgodnie z rytmem, różne

strony – raz lewą, raz prawą ręką,

Ref.:

A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu. maszerują po okręgach z równoczesnym kołysaniem chorągiewkami nad głowami,

Tutaj swoje mam radości i troski. zatrzymują się, wykonują obrót wokół

siebie, dłonie, w których trzymają chorągiewki, składają na piersiach,

Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam. ponownie maszerują po okręgach z równoczesnym kołysaniem chorągiewkami nad głowami,

To jest mój kawałek Polski. zatrzymują się, wykonują obrót wokół

siebie, dłonie, w których trzymają chorągiewki, składają na piersiach,

Najpiękniejsze miejsce świata, rapują w prawo, w lewo, w tył i w przód.

w prawo, w lewo, w tył i w przód! Taki to mój mały cud!

Nagranie piosenki Najpiękniejsze miejsce świata,

https://youtu.be/31iMeePXKM8, jakiś instrument (zrobiony przez dziecko, np.grzechotka, bębnek,itp.)

W rytmie nagrania piosenki dzieci maszerują w określonym kierunku. Mocne uderzenie w bębenek i przerwa w muzyce oznaczają zatrzymanie się. N. zwraca się do dzieci śpiewając: Jestem Polakiem, ponieważ, dziecko kończy zdanie śpiewając.

Inna wersja zabawy:

Zdanie: Jestem Polakiem ponieważ…, można zastąpić innym zdaniem, np.: Mieszkam w…,

Bardzo lubię swoje miasto, ponieważ…

4. Zabawa Kolorowe obręcze – rozwijająca koordynację słuchowo-ruchową.

 Nagranie dowolnej muzyki, tamburyn, małe obręcze.

Dzieci maszerują, między małymi obręczami rozłożonymi na środku pokoju, w rytm nagrania.

5. Herb naszej miejscowości – wydzieranka z papieru kolorowego.

• Oglądanie herbu miejscowości, z której pochodzą dzieci. Wyjaśnianie znaczenia herbu. (Obrazek herbu miejscowości, w której mieszkają dzieci.)

Rodzic zwraca uwagę dziecku, z jakich elementów składa się herb, wyjaśnia, co one oznaczają. Dzieci wodzą palcem po rysunku herbu w prawą i w lewą stronę.

 6.Zabawa Który z kolei?

Herby różnych miast, w tym herb miejscowości, w której mieszkają dzieci. Rodzic  układa w szeregu herby różnych miast, pośród nich jest herb

Częstochowy.  Zadaniem ich jest udzielenie odpowiedzi na pytanie: Który z kolei jest herb naszej miejscowości? Za każdym razem rodzic  układa w inny sposób szereg z herbów.

7. Ćwiczenie spostrzegawczości Odszukaj symbole.

Rodzic  układa przed dziećmi rysunki elementów pochodzących z różnych herbów. Zadaniem dzieci jest rozpoznanie i wskazanie herbu, z którego pochodzą symbole na rysunkach.

8. Wykonanie pracy plastycznej – karta pracy, cz. 4, s. 24.

Oglądanie herbów różnych miast. Rysowanie herbu miejscowości dzieci albo jego wmyślenie.

9. Samodzielne działanie dzieci: rysowanie wnętrza herbu, wydzieranie z papieru w odpowiednich kolorach małych kawałeczków, naklejanie ich na konturach herbu.

Dla każdego dziecka: papier kolorowy, klej, kredki.

10. Proponuję aby dzieci spróbowały wykonać papierową  serwetkę.

Obrazki, zdjęcia, oryginalne serwetki, potrzebne będą kartki z kolorowego papieru, nożyczki.

11. Karta pracy, cz. 4, s. 24 (ciąg dalszy).

Rysowanie po śladzie drogi Ady i taty do domu.