Środa, 06.05.2020
Temat: Najpiękniejsze miejsce świata
1.Ćwiczenia ruchowe przy akompaniamencie instrumentu. Marsz, skoki obunóż, przeskoki z nogi na nogę.
2.Utrwalanie zwrotki i refrenu piosenki Najpiękniejsze miejsce świata
3.Zabawa z piosenką Najpiękniejsze miejsce świata.
Biało-czerwona chorągiewka dla każdego dziecka, nagranie piosenki.
Zwrotka I
Dzieci są ustawione w lekkim rozkroku, przodem do rodzica. Ręce mają swobodnie opuszczone. W dłoniach trzymają biało-czerwone chorągiewki.
Dzieci:
Są na całym świecie miasteczek tysiące zataczają przed sobą koła prawą ręką,
i są też wioseczki jak z bajeczki. zataczają przed sobą koła lewą ręką,
Tutaj bloki różne, biurowce , wieżowce, zataczają przed sobą duże koła –
równocześnie ręką lewą i ręką prawą,
tam domki, łąki, pola, rzeczki. wskazują, zgodnie z rytmem, różne
strony – raz lewą, raz prawą ręką,
Ref.:
A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu. maszerują po okręgach z równoczesnym kołysaniem chorągiewkami nad głowami,
Tutaj swoje mam radości i troski. zatrzymują się, wykonują obrót wokół
siebie, dłonie, w których trzymają chorągiewki, składają na piersiach,
Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam. ponownie maszerują po okręgach z równoczesnym kołysaniem chorągiewkami nad głowami,
To jest mój kawałek Polski. zatrzymują się, wykonują obrót wokół
siebie, dłonie, w których trzymają chorągiewki, składają na piersiach,
Najpiękniejsze miejsce świata, rapują w prawo, w lewo, w tył i w przód.
w prawo, w lewo, w tył i w przód! Taki to mój mały cud!
Nagranie piosenki Najpiękniejsze miejsce świata,
https://youtu.be/31iMeePXKM8, jakiś instrument (zrobiony przez dziecko, np.grzechotka, bębnek,itp.)
W rytmie nagrania piosenki dzieci maszerują w określonym kierunku. Mocne uderzenie w bębenek i przerwa w muzyce oznaczają zatrzymanie się. N. zwraca się do dzieci śpiewając: Jestem Polakiem, ponieważ, dziecko kończy zdanie śpiewając.
Inna wersja zabawy:
Zdanie: Jestem Polakiem ponieważ…, można zastąpić innym zdaniem, np.: Mieszkam w…,
Bardzo lubię swoje miasto, ponieważ…
4. Zabawa Kolorowe obręcze – rozwijająca koordynację słuchowo-ruchową.
Nagranie dowolnej muzyki, tamburyn, małe obręcze.
Dzieci maszerują, między małymi obręczami rozłożonymi na środku pokoju, w rytm nagrania.
5. Herb naszej miejscowości – wydzieranka z papieru kolorowego.
• Oglądanie herbu miejscowości, z której pochodzą dzieci. Wyjaśnianie znaczenia herbu. (Obrazek herbu miejscowości, w której mieszkają dzieci.)
Rodzic zwraca uwagę dziecku, z jakich elementów składa się herb, wyjaśnia, co one oznaczają. Dzieci wodzą palcem po rysunku herbu w prawą i w lewą stronę.
6.Zabawa Który z kolei?
Herby różnych miast, w tym herb miejscowości, w której mieszkają dzieci. Rodzic układa w szeregu herby różnych miast, pośród nich jest herb
Częstochowy. Zadaniem ich jest udzielenie odpowiedzi na pytanie: Który z kolei jest herb naszej miejscowości? Za każdym razem rodzic układa w inny sposób szereg z herbów.
7. Ćwiczenie spostrzegawczości Odszukaj symbole.
Rodzic układa przed dziećmi rysunki elementów pochodzących z różnych herbów. Zadaniem dzieci jest rozpoznanie i wskazanie herbu, z którego pochodzą symbole na rysunkach.
8. Wykonanie pracy plastycznej – karta pracy, cz. 4, s. 24.
Oglądanie herbów różnych miast. Rysowanie herbu miejscowości dzieci albo jego wmyślenie.
9. Samodzielne działanie dzieci: rysowanie wnętrza herbu, wydzieranie z papieru w odpowiednich kolorach małych kawałeczków, naklejanie ich na konturach herbu.
Dla każdego dziecka: papier kolorowy, klej, kredki.
10. Proponuję aby dzieci spróbowały wykonać papierową serwetkę.
Obrazki, zdjęcia, oryginalne serwetki, potrzebne będą kartki z kolorowego papieru, nożyczki.
11. Karta pracy, cz. 4, s. 24 (ciąg dalszy).
Rysowanie po śladzie drogi Ady i taty do domu.