06 05 2020

Temat dnia: Tu mieszkam

 

Witam wszystkich, dziś zabawę zaczniemy od gimnastyki języka:

1. Ćwiczenia języka

  • Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
  • Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.
  • Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.
  • Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
  • Kląskanie językiem.
  • Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.
  • Język wysunięty w kształcie grota wykonuje poziome ruchy wahadłowe od jednego do drugiego kącika ust.
  • Rurka – wargi ściągnięte  i zaokrąglone unoszą boki języka.

 

 

2.Podawanie nazw miejscowości – miejsca zamieszkania. Wypowiadanie się  według wzoru, np. Nazywam się Lena …........ Mieszkam w Częstochowie.

 

3.Słuchanie piosenki Tu mieszkam ( sł. E. Jarząbek, muz. K. Żesławski). Kanał You Tube

I. To jest moje miasto, zna historii wiele.

  Ratusz, zamek, rynek i piękne aleje.

Ref.: Kocham moje miasto,  miasteczko czy wieś.

         Legendami swymi słynie.

         Czy je poznać chcesz?

 

II. Chodzę ulicami, zwiedzam i poznaję

moich sławnych przodków piękne obyczaje.

 Ref.: Kocham moje miasto…

  Bo gdy będę babcią z siwiuteńkim włosem,

  będę nucić wnukom cichuteńkim głosem.

 Ref.: Kocham swoje miasto…

 

4.Rozmowa na temat piosenki.

 − O czym jest piosenka?

 − Gdzie mieszkacie: na wsi czy w mieście?

 − Jak nazywa się miejscowość, w której mieszkacie?

 

 • Powtarzanie nazwy miejscowości za rodzicem .

 

5.Instrumentacja refrenu piosenki. Rodzic  rozkłada na podłodze przedmioty imitujące instrumenty perkusyjne: łyżki, pudełko blaszane i np. łyżkę drewnianą, pokrywki itp.  Podczas zwrotek piosenki dziecko spaceruje pomiędzy instrumentami. Gdy usłyszy refren (podpowiada rodzic), bierze najbliżej leżący instrument i wystukuje na nim rytm refrenu. 

6.Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał -Częstochowa. Dziecko maszeruje po pokoju a rodzic wypowiada różne słowa miś, klocek, chmury.....itp. Kiedy powie Częstochowa dziecko zatrzymuje się i zaczyna klaskać, aż rodzic zacznie mówić inne słowa.

 

7. Zapraszam teraz na spacer po naszym mieście, rozejrzyjcie się dzieci dokładnie co ciekawego zobaczycie. Pamiętajcie o zachowaniu zasad bezpiecznego poruszania się w czasie pandemii.