30 04 2020

Temat dnia; Teatrzyk paluszkowy

Zapraszamy do wspólnej zabawy

 

Przebieg zadań zdalnych;

 

1. Na początek proponujemy poranną gimnastykę przy filmiku- Najpierw skłon- wygibasy z naszej klasy https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ, jeśli nie możecie skorzystać z tej propozycji, włączcie dowolną muzykę.

 

2.  Zabawa Echo.

    Dziecko dobiera się w parę z rodzicem. Stańcie w odległości około metra od siebie. Jedno z Was jest nadawcą, drugie – odbiorcą. Nadawca wydaje z siebie różne dźwięki: krótkie, długie, niskie, wysokie. Jego partner stara się powtórzyć je możliwie jak najdokładniej. Co jakiś czas part­nerzy zamieniają się rolami.  

 

3.Teatrzyk paluszkowy na podstawie utworu D. Ślepowrońskiej Smoczy karnawał.

   Dzieci rysują bohaterów teatrzyku, kolorują  i wycinają powstałe pacynki. Rodzic pomaga wyciąć w pacynce dwa otwory na palec, ewentualnie zamiast kukiełek paluszkowych możecie wykonać kukiełki  naklejając je na klamerki, patyczki lub słomki.

    Jeśli macie ochotę, zróbcie  wspólnie Scenę z tektury np. z dowolnego pudełka. W jednej ze ścian pudełka Rodzic wycina prostokątny otwór. Powierzchnię pozostałą dookoła otworu, ozdabia dziecko według własnego uznania. Możemy zrobić np. stary telewizor, lub namalować bądź przykleić wzory geometryczne, kwiaty, zwierzęta ... Możemy też pokusić się o bardziej wyszukaną dekorację, tworząc scenerię do naszego teatrzyku. Kurtynę mocujemy na sznurku do otworów z boków pudełka. Mamy już scenę oraz kukiełki, czyli możemy otworzyć Nasz domowy teatrzyk, nie zapomnijcie zaprosić publiczność, czyli innych domowników lub ulubione zabawki.

    Słuchanie utworu i inscenizowanie go pacynkami przez dziecko i Rodzica

Król: Jestem smutny niesłychanie,

smok, co dotąd smacznie spał,

znów zażądał pięknych panien. Chór: Tyś mu, królu, panny dał?!

Król: Ach, wszak bestia ogniem zionie!

Och, przeżyłem straszny szok.

Tnie ogonem po koronie...

Smok: Cisza! Teraz mówi smok!

Słuchaj, królu, żadnych kantów!

Bo nie spuszczam z ciebie oka.

Przyślij do mnie muzykantów!

Król: Muzykanci, marsz do smoka!

Smok: Niechaj zagra muzyka!

W końcu mamy nowy rok!

Wszystkie panny do walczyka!

Będzie z wami tańczył smok.

Król: Nie rozumiem tego wcale.

Nie je panien? Zwyczaj zmienia?

Smok: Lubię bale w karnawale.

Panny nie są do jedzenia!

Chór: Tańczyły więc wszystkie panny

sambę, twista, bossa novę.

Zemdlał król, choć nie był ranny.

Smok pięciorgiem nóg stepował.

Każdą z pięciu głów się śmiał

i wyborny humor miał.

4. Rozmowa na temat utworu.

                        Dlaczego król był smutny?

                        Czego zażądał smok?

                        Ile głów miał smok?

                        Co to jest karnawał?

                        Co lubi smok w karnawale?

                        Jak skończyła się ta historia?

                        Jak inaczej można przedstawić ten utwór?

 

5. Tworzenie  indywidualnych teatrzyków – z wykorzystaniem Waszych pacynek. Rodzic czyta ulubioną bajkę, a dziecko ją inscenizuje w domowym teatrzyku.

 

6.   Zabawa mimiczna – Wyczarowujemy miny.

Dziecko z lusterkiem siada w dowolnej pozycji na dywanie. Jest zwrócone twarzą w kierunku rodzica, który trzyma czarodziejską różdżkę. Nauczyciel za pomocą różdżki zaczarowuje dziecko, wypowiadając czarodziejskie zaklęcia. Np.

Czary-mary, jesteś smutny/a/.

Czary-mary, chcesz się śmiać.

Dziecko pokazuje na swojej twarzy wyczarowane różdżką miny. Stara się tak   długo zachować zaczarowaną minę, dopóki rodzic– wróżka – nie poleci spojrzeć w lusterko. Gdy dziecko spojrzy w lusterko, zostanie odczarowane.

 

7. Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec Zygzak- Wygibasy z naszej klasy

https:youtu.be/xm93WFJ7bNs

Praca  dowolna; Rysowanie coraz mniejszych szlaczków.

 Karta pracy, Kolorowy Start cz. 4, s. 19

Flipbook MAC Edukacja  ks-5l-kp-cz4.pdf  

 

Przed nami długi, majowy weekend, więc wspólnie zaplanujcie rodzinny odpoczynek.

W trakcie spaceru  zwróć uwagę na majowe dekoracje, pewnie zauważysz dużo powiewających biało-czerwonych flag. Możesz w domu wykonać swoją flagę i umieścić ją w oknie Twego pokoju.  Porozmawiaj z rodzicami o majowych świętach, obchodzonych w naszym kraju, a my tę wiedzę poszerzymy i utrwalimy w zadaniach zdalnych, w nowym tygodniu. Dbajcie o zdrowie i przestrzegajcie zasad ochrony przed wirusem.

Pozdrawiamy cieplutko, życzymy miłego weekendu, pięknej pogody  i dużo słonka.