30 04 2020

1. Odrysowywanie swoich dłoni. Utrwalenie pojęcia lewa, prawa ręka. Zaznaczenie   i kolorowanie, przez chętne dzieci paznokci.                                                                   

2. Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej- układanie w całość pociętego obrazka, przedstawiającego przybory służące utrzymaniu czystości lub dowolnego obrazka.                                           

3. Samodzielne układanie zagadek przez dzieci, rozwiązuje je członkowie rodziny.   

4. Zabawy i ćwiczenia ruchowe (opis 27.04.)                                                                     

5. Rysowanie samodzielnie lub z pomocą rodzica przedmiotów służących do zachowania higieny np. ręcznik, kubeczek do mycia zębów, grzebień, szczotka, mydło itp. Lepienie przez dziecko cienkich wałeczków z plasteliny i ozdabianie nimi narysowanych przedmiotów.                                                                                               

 6. Ćwiczenia relaksacyjno- oddechowe: Gdy Rodzic podnosi wolno ręce w górę dziecko nabiera powietrze nosem, gdy opuszcza ręce, dziecko wypuszcza powietrze ustami.                                                                                                                                        

7. Oglądanie i wypowiadanie się dzieci na temat obrazków, ilustracji, kart, przedstawiających różne dyscypliny sportowe, sportowców. Zwrócenie uwagi na znaczenie ruchu dla zdrowia, również w obecnej sytuacji. Propozycje dzieci, jak mogą ćwiczyć w domu, co można wykorzystać do wykonywania ćwiczeń.               

8. Utrwalenie adresu zamieszkania dziecka.                                                                     

9. Dzieci starsze- układanie wyrazów z rozsypanki wyrazowej. Jeżeli nie mają Państwo rozsypanki można ją wykonać wspólnie z dzieckiem. Dziecko może wycinać kwadraty, rodzic pisze litery, można naklejać wydrukowane litery. Stopień trudności wyrazów, które układają dzieci zależą od indywidualnych możliwości dziecka. Możemy dziecku wybrać, litery potrzebne do ułożenia podanego wyrazu, gdy rodzi sobie dobrze może samo wybierać litery z całej rozsypanki. Gdy mamy obrazki może je „podpisywać” rozsypanką.                                                                        

10. Pisanie wybranych liter lub szlaczków, wzorów literopodobnych- dzieci starsze.                                                     

11. 2 Maja- Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Wykonanie chorągiewki z kolorowego papieru. Paski papieru – białego i czerwonego, klej, patyczek. Dziecko skleja paski papieru, dokleja patyczek.

Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej to polskie święto obchodzone 2 maja, wprowadzone na mocy ustawy z 20 lutego 2004 roku, by propagować wiedzę o Polskiej tożsamości oraz symbolach narodowych. Flaga składa się z dwóch poziomych pasów: białego i czerwonego. Pierwszy symbolizuje czystość i niepokalanie, drugi – odwagę i waleczność. Oficjalnie flaga została uznana za symbol narodowy w 1919 roku, w rok po uzyskaniu przez Polskę niepodległości.