Temat dnia: Król i królowa
Witam w środę.
1Ćwiczenia mimiczne. Dziecko pokazuje z pomocą rodzica:
• jak wystraszyłoby się, gdyby zabłądziło w lesie,
• jak smuciłoby się, gdyby zgubiło ulubioną zabawkę,
• jak cieszyłoby się, że idzie do teatru lalek.
2. Ćwiczenia logorytmiczne - Czarownica. Dzieci klaszczą, tupią, uderzają na zmianę rękami o kolana, wymawiając słowa rymowanki:
Zna ja cała okolica ( rytm ćwierćnutowy)
bo to mądra czarownica ( rytm ćwierćnutowy)
3.Zabawa ruchowa – Baba Jaga na miotle. Dziecko zamienia się w babę jagę, siada na miotłę ( może być kij od szczotki) biega po pokoju i naśladuje lot na miotle. Rodzic wystukuje lub wyklaskuje rytm, wyznaczając tempo biegu. Rytm należy zmieniać.
4.Ćwiczenia słuchowe. Potrzebne będą np. dwie łyżki, kartka papieru, pęk kluczy, folia ( wszelkie przedmioty, które wydają dźwięk). Rodzic wydobywa dźwięk np. stukając łyżką o łyżkę, szeleszcząc folią itp. Na początku zabawy należy wykonać dwa, trzy dźwięki. Potem dziecko odwraca się tyłem, a rodzic ponownie wydobywa dźwięki wcześniej zaproponowane dzieciom. Zadaniem dziecka jest określenie źródła dźwięku. W kolejnym etapie zwiększamy ilość wydobywanych dźwięków.
5.Rozmowa na temat królów i królowych ze znanych baśni.
− Jak był ubrany król, którego znasz z baśni?
− Co miał na głowie?
− Jak wyglądała królowa?
− Kto zawsze otaczał króla i królową?
− Gdzie mieszkali?
6. Kolorowanie rysunku korony. Dziecko ozdabia narysowaną przez rodzica koronę wg własnego pomysłu i dostępności materiału. Wykorzystać można dowolny materiał plastyczny kredki, plastelinę, papier kolorowy, pakowy itp.
7. Słuchanie piosenki Magiczne miejsce – kanał YouTube .
8. Higiena podczas pandemii – dokładne mycie rąk z masażykiem palców, dłoni i zachowaniem odpowiedniego, przynajmniej 30 sekundowego czasu. Dziecko chętnie policzy czas razem z rodzicem.