ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:
Grupa wiekowa: 3 - Latki
Czas trwania zajęć: 30 min.
Temat: Occupation - zawód
Słownictwo:
footballer - piłkarz
nurse - pielęgniarka
1.Przywitanie dziecka przez rodzica: Good morning (Dzień dobry) dziecko odpowiada:
Good morning (Dzień dobry)
Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)
Piosenka dostępna na stronie internetowej: youtube tytuł:,,Make a circle. Super Simple Songs”.
Time to make a circle.
Make a circle, big, big, big. (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small. (Małe, małe, małe)
Big, big, big. (Duże, duże, duże)
Make a circle, small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, up, up, up. (Zróbmy koło w górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up. (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down. (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)
Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: ,,Sit down - usiądź
2. Show me! Pokaż mi!
Rozkładamy obrazki/ilustracje związane z zawodami. Mówimy w języku angielskim:
footballer - piłkarz
nurse - pielęgniarka
Zadaniem dziecka jest powtórzenie za rodzicem nazwy zawodu oraz wskazanie konkretnego obrazka.
3. What’s missing? Zabawa w czego brakuje?
Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej słownictwo przed dzieckiem. Prosi dziecko o zamknięcie oczu i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaje pytanie w języku angielskim: What’s missing? - Czego brakuje? Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę w języku angielskim, czego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie.
4. He is/ She is - On jest /Ona jest
Rodzic używa zwrotu: He is/ She is - On jest /Ona jest
He is a Footballer - On jest piłkarzem
She is a nurse - Ona jest pielęgniarką
5. Yes/No. Tak/Nie
Rodzic zadaje dziecku pytania: Is he/she…(Czy on jest/ona jest?)
Is he a footballer? - Czy on jest piłkarzem?
Is she a nurse? - Czy ona jest pielęgniarką?
Po zadanych pytaniach dziecko podchodzi do słowa: Yes czyli Tak lub No czyli Nie. Proszę rozłożyć dwie kartki A4 z napisem Yes/No - Tak/Nie w różnych częściach pokoju. Na kartce z napisem: Yes proszę narysować dziecku uśmiechniętą minę wraz z napisem oraz objaśnić słowa i symbole. To samo w przypadku No - Nie. Proszę narysować oprócz napisu smutną minę.
6. Proszę o włączenie piosenki ze strony youtube: „When I grow up by Tessa [with lyrics] -Kiedy dorosnę”
Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:
Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play!
W celu poprawnej wymowy, proszę korzystać ze słownika internetowego: www.diki.pl
Karty obrazkowe znajdziecie Państwo na stronie internetowej:
ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:
Grupa wiekowa: 4 – Latki
Czas trwania zajęć: 30 min.
Temat: Occupation - zawód
Słownictwo:
Postman - Listonosz
Singer - Śpiewak/Piosenkarz
1.Przywitanie dziecka przez rodzica: Good morning (Dzień dobry) dziecko odpowiada:
Good morning (Dzień dobry)
Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)
Piosenka dostępna na stronie internetowej: youtube tytuł:,,Make a circle. Super Simple Songs”.
Time to make a circle.
Make a circle, big, big, big. (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small. (Małe, małe, małe)
Big, big, big. (Duże, duże, duże)
Make a circle, small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, up, up, up. (Zróbmy koło w górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up. (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down. (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)
Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: ,,Sit down - usiądź”.
2. Show me! Pokaż mi!
Rozkładamy obrazki/ilustracje związane z zawodami. Mówimy w języku angielskim:
Postman - Listonosz
Singer - Śpiewak/Piosenkarz
Zadaniem dziecka jest powtórzenie za rodzicem nazwy zawodu oraz wskazanie konkretnego obrazka.
3. What’s missing? Zabawa w czego brakuje?
Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej słownictwo przed dzieckiem. Prosi dziecko o zamknięcie oczu i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaje pytanie w języku angielskim: What’s missing? - Czego brakuje? Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę w języku angielskim, czego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie.
4. He is/She is - On jest/Ona jest
Rodzic używa zwrotu: He is/ She is - On jest/Ona jest
He is a postman - On jest listonoszem
She is a singer - Ona jest piosenkarką
5. Yes/No - Tak/Nie
Rodzic zadaję dziecku pytania: Is he/she…(Czy on jest/ona jest?)
Is he a postman - Czy on jest listonoszem?
Is she a singer - Czy ona jest piosenkarką?
Po zadanych pytaniach dziecko podchodzi do słowa: Yes czyli Tak lub No czyli Nie. Proszę rozłożyć dwie kartki A4 z napisem: Yes/No - Tak/Nie w różnych częściach pokoju. Na kartce z napisem: Yes proszę narysować dziecku uśmiechniętą minę wraz z napisem oraz objaśnić słowa i symbole. To samo w przypadku: No - Nie. Proszę narysować oprócz napisu smutną minę.
6. Proszę o włączenie piosenki ze strony youtube: „When I grow up by Tessa [with lyrics] Kiedy dorosnę”
Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:
Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play!
W celu poprawnej wymowy, proszę korzystać ze słownika internetowego:www.diki.pl
Karty obrazkowe znajdziecie Państwo na stronie internetowej:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=16&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjttLyw3PzoAhVL-yoKHRpFBGAQFjAPegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Flearnenglishkids.britishcouncil.org%2Fflashcards%2Fjobs-flashcards&usg=AOvVaw2Lu2NHfidvEQM7AsOOJZBj
ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:
Grupa wiekowa: 5 – Latki
Czas trwania zajęć: 30 min.
Temat: Occupation - zawód
Słownictwo:
mechanic - mechanik
journalist - dziennikarz
librarian - bibliotekarz/bibliotekarka
lifeguard - ratownik
1.Przywitanie dziecka przez rodzica: Good morning (Dzień dobry) dziecko odpowiada:
Good morning (Dzień dobry)
Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)
Piosenka dostępna na stronie internetowej: youtube tytuł:,,Make a circle. Super Simple Songs”.
Time to make a circle.
Make a circle, big, big, big. (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small. (Małe, małe, małe)
Big, big, big. (Duże, duże, duże)
Make a circle, small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, up, up, up. (Zróbmy koło w górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up. (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down. (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)
Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: ,,Sit down - usiądź”.
2. Show me! Pokaż mi!
Rozkładamy obrazki/ilustracje związane z zawodami. Mówimy w języku angielskim:
journalist - dziennikarz
librarian - bibliotekarz/bibliotekarka
lifeguard - ratownik
Zadaniem dziecka jest powtórzenie za rodzicem nazwy zawodu oraz wskazanie konkretnego obrazka.
3. What’s missing? Zabawa w czego brakuje?
Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej słownictwo przed dzieckiem. Prosi dziecko o zamknięcie oczu i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaje pytanie w języku angielskim: What’s missing? - Czego brakuje? Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę w języku angielskim, czego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie.
4. He is/ She is - On jest/Ona jest
Rodzic używa zwrotu: He is/She is - On jest/Ona jest
He’s a journalist - On jest dziennikarz
He is/She is a librarian - To jest bibliotekarz/bibliotekarka
He’s a lifeguard - On jest ratownikiem
5. Yes/No - Tak/Nie
Rodzic zadaje dziecku pytania: Is he/she…(Czy on jest/ona jest?)
Is he a journalist? - Czy on jest dziennikarzem?
Is he/ she a librarian? - Czy on/ona jest bibliotekarzem/bibliotekarką?
Is he a lifeguard? - Czy on jest ratownikiem?
Po zadanych pytaniach dziecko podchodzi do słowa: Yes czyli Tak lub No czyli Nie. Proszę rozłożyć dwie kartki A4 z napisem: Yes/No - Tak/Nie w różnych częściach pokoju. Na kartce z napisem: Yes proszę narysować dziecku uśmiechniętą minę wraz z napisem oraz objaśnić słowa i symbole. To samo w przypadku: No - Nie. Proszę narysować oprócz napisu smutną minę.
6. Proszę o włączenie piosenki ze strony youtube: „When I grow up by Tessa [with lyrics] Kiedy dorosnę”
7. Proszę o włączenie historyjki ze strony youtube: „Jobs for Kids & Jobs Song from Steve and Maggie | English Stories for Kids”
Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:
Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play!
W celu poprawnej wymowy, proszę korzystać ze słownika internetowego: www.diki.pl.
Karty obrazkowe znajdziecie Państwo na stronie internetowej:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=16&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjttLyw3PzoAhVL-yoKHRpFBGAQFjAPegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Flearnenglishkids.britishcouncil.org%2Fflashcards%2Fjobs-flashcards&usg=AOvVaw2Lu2NHfidvEQM7AsOOJZBj
ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:
Grupa wiekowa: 6 – Latki
Czas trwania zajęć: 30 min.
Temat: Occupation - zawód
Słownictwo:
lifeguard - ratownik
mechanic - mechanik
photographer - fotograf
journalist - dziennikarz
librarian - bibliotekarz
1.Przywitanie dziecka przez rodzica: Good morning (Dzień dobry) dziecko odpowiada:
Good morning (Dzień dobry)
Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)
Piosenka dostępna na stronie internetowej: youtube tytuł:,,Make a circle. Super Simple Songs”.
Time to make a circle.
Make a circle, big, big, big. (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small. (Małe, małe, małe)
Big, big, big. (Duże, duże, duże)
Make a circle, small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Round and round. (Dookoła)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)
Hello, hello, hello. (Witaj, witaj, witaj)
Make a circle, up, up, up. (Zróbmy koło w górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up. (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down. (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)
Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: ,,Sit down - usiądź”.
2. Show me! Pokaż mi!
Rozkładamy obrazki/ilustracje związane z zawodami. Mówimy w języku angielskim:
lifeguard - ratownik
mechanic - mechanik
photographer - fotograf
hairdresser - fryzjer
journalist - dziennikarz
librarian - bibliotekarz
Zadaniem dziecka jest powtórzenie za rodzicem nazwy zawodu oraz wskazanie konkretnego obrazka.
3. What’s missing? Zabawa w czego brakuje?
Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej słownictwo przed dzieckiem. Prosi dziecko o zamknięcie oczu i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaje pytanie w języku angielskim: What’s missing? - Czego brakuje? Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę w języku angielskim, czego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie.
4. He is/She is - On jest/Ona jest
Rodzic używa zwrotu: He is/She is - On jest/Ona jest
He is a lifeguard - On jest ratownikiem
He is a mechanic - On jest mechanikiem
He is a photographer - On jest fotografem
He’s a journalist - On jest dziennikarzem
He is/She is a librarian - To jest bibliotekarz/bibliotekarka
5. Yes/No - Tak/Nie
Rodzic zadaję dziecku pytania: Is he/ she…( Czy on jest/ ona jest?)
Is he a lifeguard - Czy on jest ratownikiem ?
Is he a mechanic - Czy on jest mechanikiem?
Is he a photographer - Czy on jest fotografem?
Is he a journalist - Czy on jest dziennikarzem?
Is he/ Is she a librarian - Czy to jest bibliotekarz/bibliotekarka?
6. Proszę o włączenie piosenki: Who do you see? Kogo widzisz? ze strony youtube:
„Jobs Song for Kids | Who Do You See? | Learn English Children”
7. Proszę o włączenie historyjki ze strony youtube: „Jobs for Kids & Jobs Song from Steve and Maggie | English Stories for Kids”
Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:
Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play!
W celu poprawnej wymowy, proszę korzystać ze słownika internetowego: www.diki.pl
Karty obrazkowe znajdziecie Państwo na stronie internetowej:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=16&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjttLyw3PzoAhVL-yoKHRpFBGAQFjAPegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Flearnenglishkids.britishcouncil.org%2Fflashcards%2Fjobs-flashcards&usg=AOvVaw2Lu2NHfidvEQM7AsOOJZBj