28 04 2020

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:    

Grupa wiekowa: 3 - Latki
Czas trwania zajęć: 30 min.
Temat: Occupation - zawód

Słownictwo:

footballer - piłkarz                                                 
nurse - pielęgniarka                                                                                     

1.Przywitanie dziecka przez rodzica: Good morning (Dzień dobry) dziecko odpowiada:

Good morning (Dzień dobry)

Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)

Piosenka dostępna na stronie internetowej: youtube tytuł:,,Make a circle. Super Simple Songs”.

Time to make a circle.                                                                

Make a circle, big, big, big.    (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small.                 (Małe, małe, małe)
Big, big, big.                            (Duże, duże, duże)
Make a circle, small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)

Hello, hello, hello.                      (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, round and round.  (Zróbmy koło dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Make a circle, round and round.  (Zróbmy koło dookoła)

Hello, hello, hello.                         (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, up, up, up.   (Zróbmy koło w górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up.                (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down.  (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)

Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: ,,Sit down - usiądź

2. Show me! Pokaż mi!

Rozkładamy obrazki/ilustracje związane z zawodami. Mówimy w języku angielskim:

footballer - piłkarz                                                 
nurse - pielęgniarka                                                                                     

Zadaniem dziecka jest powtórzenie za rodzicem nazwy zawodu oraz  wskazanie konkretnego obrazka.

3. What’s missing? Zabawa w czego brakuje?

Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej słownictwo przed dzieckiem. Prosi dziecko o zamknięcie oczu i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaje pytanie w języku angielskim: What’s missing? - Czego brakuje? Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę w języku angielskim, czego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie.

4. He is/ She is - On jest /Ona jest

Rodzic używa zwrotu: He is/ She is - On jest /Ona jest

He is a Footballer - On jest piłkarzem                                                  
She is a nurse - Ona jest pielęgniarką                                                                                     

5. Yes/No. Tak/Nie

Rodzic zadaje dziecku pytania: Is he/she…(Czy on jest/ona jest?)

Is  he a footballer? - Czy on jest piłkarzem?

Is  she a nurse? - Czy ona jest pielęgniarką?

Po zadanych pytaniach dziecko podchodzi do słowa: Yes czyli Tak lub No czyli Nie. Proszę rozłożyć dwie kartki A4 z napisem Yes/No - Tak/Nie w różnych częściach pokoju. Na kartce z napisem: Yes proszę narysować dziecku uśmiechniętą minę wraz z napisem oraz objaśnić słowa i symbole. To samo w przypadku No - Nie. Proszę narysować oprócz napisu smutną minę.

6. Proszę o włączenie piosenki ze strony youtube: „When I grow up by Tessa [with lyrics] -Kiedy dorosnę”

Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:


Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play!

W celu poprawnej wymowy, proszę korzystać ze słownika internetowego: www.diki.pl

Karty obrazkowe znajdziecie Państwo na stronie internetowej:

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=16&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjttLyw3PzoAhVL-yoKHRpFBGAQFjAPegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Flearnenglishkids.britishcouncil.org%2Fflashcards%2Fjobs-flashcards&usg=AOvVaw2Lu2NHfidvEQM7AsOOJZBj

 ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:

 

Grupa wiekowa: 4 – Latki                         
Czas trwania zajęć: 30 min.
Temat: Occupation - zawód

 

Słownictwo:

Postman - Listonosz                                                          

Singer - Śpiewak/Piosenkarz                                        

1.Przywitanie dziecka przez rodzica: Good morning (Dzień dobry) dziecko odpowiada:

Good morning (Dzień dobry)

Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)

Piosenka dostępna na stronie internetowej: youtube tytuł:,,Make a circle. Super Simple Songs”.

Time to make a circle.                                                               

Make a circle, big, big, big.    (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small.                 (Małe, małe, małe)
Big, big, big.                            (Duże, duże, duże)
Make a circle, small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)

Hello, hello, hello.                      (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, round and round.  (Zróbmy koło dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Make a circle, round and round.  (Zróbmy koło dookoła)

Hello, hello, hello.                         (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, up, up, up.   (Zróbmy koło w  górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up.                (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down.  (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)

Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: ,,Sit down - usiądź”.

2. Show me! Pokaż mi!

 Rozkładamy obrazki/ilustracje związane z zawodami. Mówimy w języku angielskim:

 Postman - Listonosz                                                           

Singer - Śpiewak/Piosenkarz                                            

 Zadaniem dziecka jest powtórzenie za rodzicem nazwy zawodu oraz  wskazanie konkretnego obrazka.

3. What’s missing? Zabawa w czego brakuje?

Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej słownictwo przed dzieckiem. Prosi dziecko o zamknięcie oczu i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaje pytanie w języku angielskim: What’s missing? - Czego brakuje? Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę w języku angielskim, czego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie.

 4. He is/She is - On jest/Ona jest

 Rodzic używa zwrotu: He is/ She is - On jest/Ona jest

He is  a postman - On jest listonoszem                                                          

She is a singer - Ona jest piosenkarką                                           

 5. Yes/No - Tak/Nie

Rodzic zadaję dziecku pytania: Is he/she…(Czy on jest/ona jest?)

Is  he a postman - Czy on jest listonoszem?

Is  she a singer - Czy ona jest piosenkarką?

Po zadanych pytaniach dziecko podchodzi do słowa: Yes czyli Tak lub No czyli Nie. Proszę rozłożyć dwie kartki A4 z napisem: Yes/No - Tak/Nie w różnych częściach pokoju. Na kartce z napisem: Yes proszę narysować dziecku uśmiechniętą minę wraz z napisem oraz objaśnić słowa i symbole. To samo w przypadku: No - Nie. Proszę narysować oprócz napisu smutną minę.

6.  Proszę o włączenie piosenki ze strony youtube: „When I grow up by Tessa [with lyrics] Kiedy dorosnę”

Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:


Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play!

 W celu poprawnej wymowy, proszę korzystać ze słownika internetowego:www.diki.pl

Karty obrazkowe znajdziecie Państwo na stronie internetowej:

 https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=16&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjttLyw3PzoAhVL-yoKHRpFBGAQFjAPegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Flearnenglishkids.britishcouncil.org%2Fflashcards%2Fjobs-flashcards&usg=AOvVaw2Lu2NHfidvEQM7AsOOJZBj

 ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:

Grupa wiekowa: 5 – Latki          
Czas trwania zajęć: 30 min.
Temat: Occupation - zawód

 Słownictwo:

mechanic - mechanik

journalist - dziennikarz                                   
librarian - bibliotekarz/bibliotekarka           

lifeguard - ratownik

 1.Przywitanie dziecka przez rodzica: Good morning (Dzień dobry) dziecko odpowiada:

Good morning (Dzień dobry)

Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)

Piosenka dostępna na stronie internetowej: youtube tytuł:,,Make a circle. Super Simple Songs”.

Time to make a circle.                                                               

Make a circle, big, big, big.    (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small.                 (Małe, małe, małe)
Big, big, big.                            (Duże, duże, duże)
Make a circle, small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)

Hello, hello, hello.                      (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, round and round.  (Zróbmy koło dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Make a circle, round and round.  (Zróbmy koło dookoła)

Hello, hello, hello.                         (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, up, up, up.   (Zróbmy koło w  górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up.                (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down.  (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)

Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: ,,Sit down - usiądź”.

 2.  Show me! Pokaż mi!

 Rozkładamy obrazki/ilustracje związane z zawodami. Mówimy w języku angielskim:

 journalist - dziennikarz                                    

librarian - bibliotekarz/bibliotekarka           

lifeguard - ratownik

 Zadaniem dziecka jest powtórzenie za rodzicem nazwy zawodu oraz wskazanie konkretnego obrazka.

3. What’s missing? Zabawa w czego brakuje?

Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej słownictwo przed dzieckiem. Prosi dziecko o zamknięcie oczu i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaje pytanie w języku angielskim: What’s missing? - Czego brakuje? Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę w języku angielskim, czego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie.

4. He is/ She is - On jest/Ona jest

Rodzic używa zwrotu: He is/She is - On jest/Ona jest

 He’s  a journalist - On  jest dziennikarz                                    

He is/She is a librarian - To jest bibliotekarz/bibliotekarka           

He’s  a lifeguard - On  jest  ratownikiem

 5. Yes/No - Tak/Nie

Rodzic zadaje dziecku pytania: Is he/she…(Czy on jest/ona jest?)

Is he a  journalist? - Czy on  jest dziennikarzem?                                   
Is he/ she a librarian? - Czy on/ona jest bibliotekarzem/bibliotekarką?            

Is  he  a lifeguard? - Czy on jest ratownikiem?

 Po zadanych pytaniach dziecko podchodzi do słowa: Yes czyli Tak lub No czyli Nie. Proszę rozłożyć dwie kartki A4 z napisem: Yes/No - Tak/Nie w różnych częściach pokoju. Na kartce z napisem: Yes proszę narysować dziecku uśmiechniętą minę wraz z napisem oraz objaśnić słowa i symbole. To samo w przypadku: No - Nie. Proszę narysować oprócz napisu smutną minę.

 6. Proszę o włączenie piosenki ze strony youtube: „When I grow up by Tessa [with lyrics] Kiedy dorosnę”

 7. Proszę o włączenie historyjki ze strony youtube:Jobs for Kids & Jobs Song from Steve and Maggie | English Stories for Kids”

 Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:


Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play!

 W celu poprawnej wymowy, proszę korzystać ze słownika internetowego: www.diki.pl.

Karty obrazkowe znajdziecie Państwo na stronie internetowej:

 https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=16&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjttLyw3PzoAhVL-yoKHRpFBGAQFjAPegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Flearnenglishkids.britishcouncil.org%2Fflashcards%2Fjobs-flashcards&usg=AOvVaw2Lu2NHfidvEQM7AsOOJZBj

 ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:

Grupa wiekowa: 6 – Latki                     
Czas trwania zajęć: 30 min.
Temat: Occupation - zawód

 

Słownictwo:

lifeguard - ratownik                                       
mechanic - mechanik

photographer - fotograf
journalist - dziennikarz

librarian - bibliotekarz

 

1.Przywitanie dziecka przez rodzica: Good morning (Dzień dobry) dziecko odpowiada:

Good morning (Dzień dobry)

Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)

Piosenka dostępna na stronie internetowej: youtube tytuł:,,Make a circle. Super Simple Songs”.

Time to make a circle.                                                               

Make a circle, big, big, big.    (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small.                 (Małe, małe, małe)
Big, big, big.                            (Duże, duże, duże)
Make a circle, small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)

Hello, hello, hello.                      (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, round and round.  (Zróbmy koło dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Make a circle, round and round.  (Zróbmy koło dookoła)

Hello, hello, hello.                         (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, up, up, up.   (Zróbmy koło w  górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up.                (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down.  (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)

Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: ,,Sit down - usiądź”.

2. Show me! Pokaż mi!

 

Rozkładamy obrazki/ilustracje związane z zawodami. Mówimy w języku angielskim:

 

lifeguard - ratownik                                       
mechanic - mechanik

photographer - fotograf

hairdresser - fryzjer                                           
journalist - dziennikarz

librarian - bibliotekarz

 

Zadaniem dziecka jest powtórzenie za rodzicem nazwy zawodu oraz wskazanie konkretnego obrazka.

3. What’s missing? Zabawa w czego brakuje?

Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej słownictwo przed dzieckiem. Prosi dziecko o zamknięcie oczu  i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaje pytanie w języku angielskim: What’s missing? - Czego brakuje? Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę w języku angielskim, czego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie.

4. He is/She is - On jest/Ona jest

 

Rodzic używa zwrotu: He is/She is - On jest/Ona jest

 

He is a lifeguard - On jest ratownikiem                                       
He is a mechanic - On jest  mechanikiem

He is a photographer - On jest fotografem
He’s  a journalist - On jest dziennikarzem

He is/She is  a librarian - To jest bibliotekarz/bibliotekarka

           

5. Yes/No - Tak/Nie

 

Rodzic zadaję dziecku pytania: Is he/ she…( Czy on jest/ ona jest?)

Is he a lifeguard - Czy  on jest ratownikiem ?                                     
Is he a  mechanic - Czy on jest  mechanikiem?

Is he a photographer - Czy on jest fotografem?

Is he  a journalist - Czy on jest dziennikarzem?

Is he/ Is  she a librarian - Czy to jest bibliotekarz/bibliotekarka?         

 

6. Proszę o włączenie piosenki: Who do you see? Kogo widzisz? ze strony youtube:

 

„Jobs Song for Kids | Who Do You See? | Learn English Children”

 

7. Proszę o włączenie historyjki ze strony youtube: „Jobs for Kids & Jobs Song from Steve and Maggie | English Stories for Kids”

 

Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:


Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play!

 

W celu poprawnej wymowy, proszę korzystać ze słownika internetowego: www.diki.pl

Karty obrazkowe znajdziecie Państwo na stronie internetowej:

 https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=16&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjttLyw3PzoAhVL-yoKHRpFBGAQFjAPegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Flearnenglishkids.britishcouncil.org%2Fflashcards%2Fjobs-flashcards&usg=AOvVaw2Lu2NHfidvEQM7AsOOJZBj