28 04 2020

Temat dnia; Kto jest wyższy? Kto jest niższy?

Dzień dobry, czy jesteście gotowi? Jeśli tak to zapraszamy do wspólnej zabawy.

 

Przebieg dnia;

1.Zaproście do zabawy pięć różnych zabawek,  wspólnie z nimi możecie zatańczyć, słuchając  ulubionej muzyki, pamiętajcie ruch to zdrowie.

 

2. Ćwiczenia oddechowe,, Balonik’’ Rodzic naśladuje gest nadmuchiwanego balonika, a zadaniem dziecka jest stopniowe nabieranie powietrza, a następnie przy długiej wymowie głoski ,, s’’ powolne wypuszczanie powietrza.

 

3. Zabawa ,,Zabawki, sylaby i głoski’’ Rodzic głoskuje nazwy zabawek, dziecko słucha tych nazw podzielonych na głoski, wskazuje odpowiednią zabawkę, samodzielnie próbuje dzielenia nazwy zabawki na sylaby i głoski.  

Teraz narysuj i pokoloruj rysunki zabawek, których nazwy potrafiłeś podzielić na sylaby i głoski.

 

4. Zabawa O jakiej baśni myślę?

Rodzic naśladuje charakterystyczną postać z bajki, a dziecko ma odgadnąć tytuł baśni poprzez zadawanie pytań. Następnie można zamienić się rolami.

 

5. Porównywanie wzrostu – Kto jest wyższy? Kto jest niższy?

Rodzic nawiązuje do tematyki tygodnia i pyta dziecko:

                        Kto na ogół jest wyższy – król czy królowa?

                        Czy Calineczka była wysoka?

 

– Pokaż, jaki jesteś wysoki. (Dziecko prostuje się lub staje na palcach).

– Pokaż, jaki jesteście niski. (Dziecko, w przysiadzie, opuszcza głowę).

  Posegreguj-  według wysokości swoje zabawki lub książki, możesz też sprawdzić kto z Twoich domowników jest najwyższy, a kto najniższy.

 Porównajcie  swój wzrost.

Dziecko wskazuje najwyższą osobę i osobę niższą od niej. Potem powtarzamy zabawę, ale w drugą stronę – od najniższego do najwyższego.

 

6. Zabawa muzyczno-ruchowa Czarodziejski zamek. Możecie wspólnie zbudować np. pod stołem tzw. Bazę, która będzie Waszym zamkiem.

Dziecko chodzi przy dźwiękach spokojnej muzyki po pokoju, który jest czarodziejskim zam­kiem. W zamku ogląda wszystkie piękne obrazy, meble, świeczniki itp. Gdy muzyka cichnie, nieruchomieją w pozycji, w jakiej było  w momencie przerwania muzyki. Tak zaczarowane trwa do momentu, gdy znów zabrzmi muzyka.

Karta pracy, cz. 4, s. 15. Wg. możliwości rodziców

Łączenie obrazków dzieci z ich cieniami.

 

7. Ćwiczenia ekspresji językowej pod hasłem Układamy baśń.

 Rodzic rozpoczyna, a dziecko kontynuuje i wypowiada zdania tak, aby tworzyły logiczną całość. W ten sposób powstaje baśń, ułożona przez Was.

Pierwsze zdanie baśni może zacząć rodzic.

Np. Za siedmioma górami, za siedmioma morzami stał zamek, w którym mieszkał smok mieniący się wszystkimi kolorami tęczy...

 

8. Namalujcie ilustrację do Waszej lub innej ulubionej , baśni lub bajeczki, bardzo chętnie ją zobaczymy, a jeśli przyślecie jej zdjęcie, to my zamieścimy je w naszej przedszkolnej galerii.

 

9.Zabawa ze sznurkiem lub apaszką - Magiczny sznureczek. Rodzic trzyma krótki sznurek dł. ok. 20/30 cm

I prosi dziecko aby wczuło się tak jakby było tym sznurkiem. Np. kiedy rodzic nim potrząsa –dziecko się trzęsie, kiedy sznurek wypada z ręki –dziecko pada na podłogę , kiedy rodzic sznurek podrzuca –dziecko podskakuje do góry itp.

 

10.Na zakończenie dzisiejszych zadań proponujemy abyś dokładnie po zabawie posprzątał swój pokoik, ułóż  zabawki, książki i inne Twoje skarby. Baw się dobrze, pamiętaj o częstym myciu rąk i zdrowym stylu życia, o którym często w przedszkolu mówiliśmy.

Pozdrawiamy i dziękujemy za wspólnie spędzony czas.