Temat dnia; Kto jest wyższy? Kto jest niższy?
Dzień dobry, czy jesteście gotowi? Jeśli tak to zapraszamy do wspólnej zabawy.
Przebieg dnia;
1.Zaproście do zabawy pięć różnych zabawek, wspólnie z nimi możecie zatańczyć, słuchając ulubionej muzyki, pamiętajcie ruch to zdrowie.
2. Ćwiczenia oddechowe,, Balonik’’ Rodzic naśladuje gest nadmuchiwanego balonika, a zadaniem dziecka jest stopniowe nabieranie powietrza, a następnie przy długiej wymowie głoski ,, s’’ powolne wypuszczanie powietrza.
3. Zabawa ,,Zabawki, sylaby i głoski’’ Rodzic głoskuje nazwy zabawek, dziecko słucha tych nazw podzielonych na głoski, wskazuje odpowiednią zabawkę, samodzielnie próbuje dzielenia nazwy zabawki na sylaby i głoski.
Teraz narysuj i pokoloruj rysunki zabawek, których nazwy potrafiłeś podzielić na sylaby i głoski.
4. Zabawa O jakiej baśni myślę?
Rodzic naśladuje charakterystyczną postać z bajki, a dziecko ma odgadnąć tytuł baśni poprzez zadawanie pytań. Następnie można zamienić się rolami.
5. Porównywanie wzrostu – Kto jest wyższy? Kto jest niższy?
Rodzic nawiązuje do tematyki tygodnia i pyta dziecko:
Kto na ogół jest wyższy – król czy królowa?
Czy Calineczka była wysoka?
– Pokaż, jaki jesteś wysoki. (Dziecko prostuje się lub staje na palcach).
– Pokaż, jaki jesteście niski. (Dziecko, w przysiadzie, opuszcza głowę).
Posegreguj- według wysokości swoje zabawki lub książki, możesz też sprawdzić kto z Twoich domowników jest najwyższy, a kto najniższy.
Porównajcie swój wzrost.
Dziecko wskazuje najwyższą osobę i osobę niższą od niej. Potem powtarzamy zabawę, ale w drugą stronę – od najniższego do najwyższego.
6. Zabawa muzyczno-ruchowa Czarodziejski zamek. Możecie wspólnie zbudować np. pod stołem tzw. Bazę, która będzie Waszym zamkiem.
Dziecko chodzi przy dźwiękach spokojnej muzyki po pokoju, który jest czarodziejskim zamkiem. W zamku ogląda wszystkie piękne obrazy, meble, świeczniki itp. Gdy muzyka cichnie, nieruchomieją w pozycji, w jakiej było w momencie przerwania muzyki. Tak zaczarowane trwa do momentu, gdy znów zabrzmi muzyka.
Karta pracy, cz. 4, s. 15. Wg. możliwości rodziców
Łączenie obrazków dzieci z ich cieniami.
7. Ćwiczenia ekspresji językowej pod hasłem Układamy baśń.
Rodzic rozpoczyna, a dziecko kontynuuje i wypowiada zdania tak, aby tworzyły logiczną całość. W ten sposób powstaje baśń, ułożona przez Was.
Pierwsze zdanie baśni może zacząć rodzic.
Np. Za siedmioma górami, za siedmioma morzami stał zamek, w którym mieszkał smok mieniący się wszystkimi kolorami tęczy...
8. Namalujcie ilustrację do Waszej lub innej ulubionej , baśni lub bajeczki, bardzo chętnie ją zobaczymy, a jeśli przyślecie jej zdjęcie, to my zamieścimy je w naszej przedszkolnej galerii.
9.Zabawa ze sznurkiem lub apaszką - Magiczny sznureczek. Rodzic trzyma krótki sznurek dł. ok. 20/30 cm
I prosi dziecko aby wczuło się tak jakby było tym sznurkiem. Np. kiedy rodzic nim potrząsa –dziecko się trzęsie, kiedy sznurek wypada z ręki –dziecko pada na podłogę , kiedy rodzic sznurek podrzuca –dziecko podskakuje do góry itp.
10.Na zakończenie dzisiejszych zadań proponujemy abyś dokładnie po zabawie posprzątał swój pokoik, ułóż zabawki, książki i inne Twoje skarby. Baw się dobrze, pamiętaj o częstym myciu rąk i zdrowym stylu życia, o którym często w przedszkolu mówiliśmy.
Pozdrawiamy i dziękujemy za wspólnie spędzony czas.