31 03 2020

Dzień dobry, jak Wasze samopoczucie, mamy nadzieje, że u Was wszystko w porządku. Zaczynamy kolejny dzień pracy na odległość.

Dzisiejszy temat to,, Powroty ptaków’’

Do wspólnej zabawy zapraszają nauczycielki; p. Magda i p. Beata z gr.5 latków

 

 

 

1. Zabawa plastyczna – Wiosenne słońce.

Wydzieranie koła i pasków – promyków słońca, z żółtego i z pomarańczowego papieru, lub kolorowych gazet, serwetek papierowych, na­klejanie ich na kartce.

Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Wietrzyk i wichura.

  Na hasło: Wietrzyk dziecko – drzewo – delikatnie porusza palcami rąk wyciągniętych w górę i cichutko szumi. Hasło: Wichura jest sygnałem do poruszania rękami i całym tułowiem, czyli naśladowania drzewa poruszającego się przy silnym wietrze. Porozmawiajcie o wiosennych powrotach ptaków.

 

2.Obejrzyjcie  książki o ptakach; Mamo zachęć Twoje dziecko do dzielenia się spostrzeżeniami na temat ich wyglądu. Rozpoznawanie i nazywanie wybranych ptaków.

 Zastanówcie się Jakie ptaki najczęściej spotykacie w pobliżu swojego domu?

 

3. Zabawa  naśladowcza Głodne Wróbelki./dziecko biega i

naśladuje ptaki, na hasło glodne wróbelki…przykuca i naśladuje zbieranie ziaren.

 

4.Ćwiczenia słuchowe – Ptasie odgłosy. /www.youtube.com Wiosenny śpiew polskich ptaków#2/

   Posłuchaj nagrania głosów ptaków, a może usłyszycie śpiew ptaków za swoim oknem; określanie, do którego ptaka należą; próby naśladowania tych głosów.

 

5.Zapoznanie z wierszem M. Konopnickiej Jaskółka.

   Podczas recytacji wiersza przez rodzica dziecko, na sygnał, naśladuje odgłosy piskląt: pi, pi, pi. Po wysłuchaniu wiersza  omówcie jej wygląd; zapytajcie  ile dzieci miała jaskółka z wiersza i w jaki sposób o nie dbała.

 

 

Czarna jaskółeczka Czarna jaskółeczka

do gniazdeczka leci. karmi dziatki swoje.

– Pi, pi, pi, pi! – – Pi, pi, pi, pi! –

krzyczą głodne dzieci. krzyczą wszystkie troje!

Czarna jaskółeczka Czarna jaskółeczka

robaczki przynosi. po muszki już leci.

– Pi, pi, pi, pi! – – Pi, pi, pi, pi! –

każde o nie prosi. krzyczą głodne dzieci.

 6.Wykonanie pracy plastycznej według możliwości dziecka i rodzica.

• Zaproponowanie wykonania jaskółek do ozdobienia pokoju dziecka.

• Samodzielne działanie dziecka: wycinanie sylwety jaskółki z białego kartonu po liniach na­rysowanych przez rodzica; oklejanie jej połowy głowy, skrzydełek i ogonka drobnymi kawałeczkami czarnego papieru lub gazety; pozostawienie brzuszka i części głowy w kolorze białym; wycinanie trójkątnego dziobka z brązowego papieru i przyklejanie w odpowiednim miejscu (jaskółkę dziecko wykleja z jednej i z drugiej strony, aby po powieszeniu na sznureczku była jednakowa z obu stron). Jeśli nie możecie wykonać jaskółki, to poproś dziecko, o namalowanie obrazka ilustrującego w/w wiersz.

• Oglądanie powstałej ,,jaskółki’’; zawieszenie jej (na różnej długości sznureczkach) na sznurku powieszonym w pokoju dziecka. Obserwowanie poruszania się ptaka podczas dmuchania na niego.

7. Zabawa przy muzyce – Wiosenny trawnik (aktywne słuchanie muzyki według B. Strauss).

Przed rozpoczęciem zabawy dzieci przygotowują  papierowe kwiatki, wykonane podczas poniedziałkowych zabaw, rozkładają je na dywanie , imitującym trawę. Podczas zabawy dzieci pełnią rolę wiosennego wietrzyka. Każde dziecko trzyma koniuszek materiału, apaszki itp. i unosi go w górę. Podczas słuchania muzyki (www.yotube.com A. Vivaldi- Cztery pory roku- wiosna) dzieci wykonują następujące ruchy:

* fragment głośny – stojąc w miejscu, poruszają materiałem tak, aby kwiatki wysoko podskaki­wały do góry,

* fragment cichy – poruszają materiałem delikatniej, tak aby leżące na nim kwiatki podskakiwały niezbyt wysoko,

* powtórzenie pierwszej czynności, podczas realizacji dzieci poruszają się w prawo,

* powtórzenie drugiej czynności, podczas realizacji dzieci poruszają się w lewo,

* kładą materiał na podłodze, po czym improwizują ruchy wiatru, biegając po sali zgodnie z charakterem muzyki,

* kładą się na plecach na podłodze i wykonują nieznaczne ruchy rękami i nogami, po czym na końcu zabawy wiatr ucicha i dzieci przestają się poruszać. Zabawę można powtórzyć, jeśli dziecko ma ochotę może dowolnie tańczyć słuchając w/w muzyki.

 

     A teraz dziękujemy Wam za wspólną zabawę i życzymy dobrego dnia. Zapraszamy Cię do swobodnej zabawy w Twoim kąciku zabaw, masz bardzo dużo pomysłów, wiec wykorzystaj je i baw się dobrze.    

     Pamiętaj o częstym i dokładnym myciu rączek, oraz o zdrowym odżywianiu i potrzebie     odpoczynku, a także nie zapomnij o pomaganiu mamie.

Pozdrawiamy- nauczycielki z Waszej grupy

 

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:


Grupa wiekowa: 5- Latki
Czas trwania zajęć:
Temat: : Wild animals - Dzikie zwierzęta. Nauka piosenki: Walking in the jungle.


Słownictwo: monkey - małpka, elephant - słoń, crocodile - krokodyl, lion - lew, tiger - tygrys,

zebra - zebra, giraffe – żyrafa, eye - oko, tooth - ząb, wings - skrzydła, tail - ogon, arm - ręka,

 

1.Przywitanie dziecka przez rodzica: „Good morning” (Dzień dobry) dziecko odpowiada ,,Good morning” (Dzień dobry)

Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)

Piosenka dostępna na stronie internetowej youtube tytuł: Make a circle. SuperSimpleSongs.

Time to make a circle.                                                               

Make a circle big, big, big.    (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small.                 (Małe, małe, małe)
Big, big, big.                            (Duże, duże, duże)
Make a circle small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)

Hello, hello, hello.                      (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, round and round.  (Zróbmy koło dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Make a circle, round and round.  (Zróbmy koło dookoła)

Hello, hello, hello.                         (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle up, up, up.  (Zróbmy koło w  górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up.                (W górę, górę, górę)
Make a circle down, down, down. (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)

Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: Sit down - usiądź


2. Look ! Spójrz!
Przypomnienie nazw zwierząt poznanych na poprzednich zajęciach na podstawie obrazków/flashcards.

Rodzic pokazuje dziecku kolejno karty prezentacyjne/flashcards ze zwierzętami: monkey - małpka, elephant - słoń, crocodile - krokodyl, lion - lew, tiger - tygrys, zebra - zebra, giraffe - żyrafa

Wymienia ich nazwy zachęcając dziecko do powtórzenia tego wyrazu:

2. This is … To jest…

Rodzic pokazuje ilustracje przedstawiające: monkey - małpka, elephant - słoń, crocodile - krokodyl, lion - lew, tiger - tygrys, zebra - zebra, giraffe - żyrafa

 This is a Monkey - To jest Małpka,

 This is an Elephant - To jest Słoń,

 This is a Crocodile - To jest Krokodyl,

 This is a Lion - To jest Lew,

 This is a Tiger - To jest Tygrys,

 This is a Zebra - To jest Zebra,

 This is a Giraffe - To jest Żyrafa.

5.Where’s - Gdzie jest?

Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej zwierzęta przed dzieckiem. Prosi o wskazanie części ciała u zwierząt na karcie, zadając przy tym pytanie w języku angielskim: Where’s? - Gdzie jest?

Przykłady:

- Where is the monkey's head? (Gdzie jest głowa małpki?)
- Here it is. (Tutaj jest) - Odpowiada dziecko i wskazuje na karcie głowę małpki.
- Where is the elephant's head? (Gdzie jest głowa słonia?)
- Here it is. (Tutaj jest)
- Where is the lion's head? (Gdzie jest głowa lwa?)
- Here it is. (Tutaj jest)
- Where is the crocodile's head? (Gdzie jest głowa krokodyla?)
- Here it is. (Tutaj jest)

Ćwiczenie powtarzamy używając słów: eye - oko, tail - ogon, arm - ręka.

 

 

Nauka piosenki:

Piosenka:

Walking in the jungle. Walking in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Walking in the jungle. Walking in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What’s that?
It’s a frog!
We’re not afraid!

Let’s stomp.
Stomping in the jungle. Stomping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Stomping in the jungle. Stomping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What’s that?
It’s a monkey!
We’re not afraid!

Let’s jump.
Jumping in the jungle. Jumping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Jumping in the jungle. Jumping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What’s that? 
It’s a toucan! 
We’re not afraid!

Let’s skip.
Skipping in the jungle. Skipping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Skipping in the jungle. Skipping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.

Piosenka dostępna na stronie internetowej youtube: Walking in the jungle. SuperSimpleSongs

Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:


Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play!