02.04.2020

Temat dnia : Kolorowa wiosna

 

Ćwiczenia logopedyczne: gimnastyka buzi i języka. Dzieci niejednokrotnie wykonywały te ćwiczenia ze mną, więc po przypomnieniu przez Państwa powinny wiedzieć o co chodzi                  i poprawnie je wykonywać.

  • -język na brodę(wyciągają)

            -język do nosa

  • małpia mordka – językiem masują policzki od wewnętrznej strony ust, językiem powinny zataczać koło
  • śliwka - językiem od środka wypychają policzek najpierw z jednej a potem z drugiej strony, a palcem dłoni naciskają na wypychany język z zewnętrznej strony policzka ( napięcie języka)

 

 -Zabawa kostką ( zamiennie mogą być ilustracje przedstawiające zwierzęta) Na dużej plastikowej kostce  umieszczamy obrazki zwierząt: żaby, bociana, wrony, wróbla, sowy, węża.  Dziecko nazywa wylosowane zwierzę i naśladują jego głos.

-Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Skaczące żabki.

Rozkładamy na podłodze zielone kartki, klocki, jakiekolwiek zielone przedmioty – listki. Przy dźwiękach muzyki lub wyklaskiwanego rytmu dziecko – żabka – skacze pomiędzy listkami. Podczas przerwy w grze  żabka wskakuje na listek lub jeśli nie ma takiej możliwości staje obok zielonego przedmiotu.

 -Zabawy z wykorzystaniem kolorowych chust, zamiennie jakichkolwiek dostępnych przedmiotów w jednym kolorze: niebieskie, zielone, czerwone i żółte. Dziecko określa kolor chusty,  przedmiotu wybrany przez rodzica.

 -Zabawa Co każe kolor? Rodzic umawia się z dzieckiem, że gdy podniesie żółty przedmiot, będzie biegać po pokoju, gdy niebieski – skakać w miejscu, czerwony – usiądzie na podłodze, a zielony – przykucnie.

 Zabawy wyciszające :

• Dziecko stara się chodzić z  chustą (kolorowym przedmiotem) umieszczonym na częściach ciała, których nazwy podał rodzic. Np. na głowie, dłoni, ramieniu.

 • Dziecko chodzi z chustą, podrzuca ją i łapie.

 • Dziecko chodzi z chustą i macha.

-Zabawa na utrwalenie kolorów. 

Rodzic mówi: Zielony, zielony – kolor żab ulubiony. Dziecko siada na zielonej chuście lub obok zielonego przedmiotu. Potem mówi: Czerwony, czerwony – kolor ognia ulubiony. Postępujemy j.w. Następnie: Kolor żółty, żółty – słonecznym nazywany.

 Na koniec zadaje zagadkę: Ostatni kolor tutaj mamy. Jak go nazywamy? Dziecko, po określeniu koloru (niebieski), siada na chuście .

Nauka wyliczanki:

 Ene due rabe, szukał bocian żaby.  A zielona żaba dała nurka w trawę.

 Mówienie rymowanki: cicho, gdy rodzic kładzie palec na ustach, i głośno – jeżeli podniesie rękę.

 

Zgodnie z zaleceniami przypominamy dzieciom o częstym i dokładnym myciu rąk, zakazie wkładania rąk, zabawek do ust.