01.04.2020

Temat dnia: „Wołanie wiosny.”

1. Kolorowanie rysunków ptaków, które powracają do Polski wiosną lub kolorowanie konturów innych obrazków; wydrukowanych bądź narysowanych przez rodziców, dzieci lub w książeczkach do kolorowania, które posiadają Państwo w domach.                                                                                         

2. Nazywanie ptaków przedstawionych na zdjęciach, obrazkach, w albumach, atlasach, w internecie, opisywanie przez dziecko ich wyglądu.                                                                                                                      

3. Ćwiczenia separacji ruchów. Separacja ruchów polega na wprowadzeniu wybranej części ciała w ruch, w sposób niezależny od ruchów innych części ciała.               

    a) Niezależność ruchów rąk tułowia: prawa ręka poziomo w bok, lewa – pionowo     w górę, prawa ręka poziomo w przód, lewa – pionowo w górę, prawa ręka poziomo w przód, lewa – pod kątem w górę, prawa ręka pod kątem w górę, lewa – pod kątem w dół.                                                                                                                             

    b) Rozdzielanie ruchów dłoni i palców: zaciskanie prawej dłoni przy jednoczesnym rozchylaniu lewej, uderzanie czubkami palców obydwu dłoni o blat stołu, na zmianę: wewnętrzną stroną dłoni i zewnętrzną stroną dłoni.                                                    

c) Rozdzielanie ruchów palców: zaciśnięcie pięści wokół kciuka, unoszenie po jednym placu dłoni opartej palcami o stół.                                             

4. Zabawa „Pająk i mucha.” Dziecko biega z brzęczeniem, bzykaniem, w różnych kierunkach. Na hasło rodzica: Idzie pająk! – zastyga momentalnie w bezruchu. Pająk (rodzic) wychodzi na łowy obserwuje bacznie, obchodzi muchę, i jeśli mucha drgnie, daje fant, który po skończonej zabawie dziecko będzie musiało „wykupić.”                                                                                                                    

 5.  Podział słów o prostej budowie na głoski, można zamieniać się rolami i raz dziecko, raz rodzic dzieli słowa. Określanie ile głosek jest w słowie- dzieci starsze. Dzieci młodsze mogą dzielić na sylaby.                                                                                                               

 6. Pisanie szlaczków po śladzie lub samodzielnie- dzieci starsze lub chętne młodsze.                         

7.Utrwalanie nazw dni tygodnia.                                                                                                                                       

8. Zabawa „Czego brakuje?”- układamy kilka przedmiotów znanych dziecku można zacząć od 5, dziecko chwilę się im przygląda, następnie wychodzi do innego pomieszczenia albo zasłaniamy mu oczy i chowamy jeden przedmiot, dziecko wraca, otwiera oczy i mówi czego brakuje. Stopniowo możemy zwiększać ilość przedmiotów i chować np. dwa, uzależniamy to od wieku i możliwości dziecka.

9. Rysowanie przedmiotów, przyborów, które służą do zachowania czystości i higieny albo kolorowanie ich konturów.

 

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:


Grupa wiekowa: 6 - Latki
Czas trwania zajęć: 30 min.
Temat: Spring - Wiosna


Słownictwo: garden - ogród, flowers - kwiaty, ladybird - biedronka, sun - słońce, bee - pszczoła, butterfly - motyl, rainbow - tęcza, frog - żaba

 

1.Przywitanie dziecka przez rodzica: „Good morning” (Dzień dobry) dziecko odpowiada ”Good morning” (Dzień dobry)

Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)

Piosenka dostępna na stronie internetowej: ,,youtube: Make a circle. Super Simple Songs”.

Time to make a circle.                                                               

Make a circle, big, big, big.    (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small.                 (Małe, małe, małe)
Big, big, big.                            (Duże, duże, duże)
Make a circle small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)

Hello, hello, hello.                      (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, round and round.  (Zróbmy koło dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)

Hello, hello, hello.                         (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, up, up, up. (Zróbmy koło w  górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up.                (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down.  (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)

Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: Sit down - usiądź

2. Wiosenne echo | The echo game

 

Przy pomocy kart obrazkowych rodzic udaje, że jest na spacerze z dzieckiem, przemierzając przez las lub łąkę. Karty proszę położyć na podłodze w różnych częściach pokoju .Rodzic, mówi co znajduje się na kartach. Dzieci grają rolę echa i powtarzają nazwę Dzieci grają rolę echa i powtarzają nazwę kilka razy: A flower! flower... flower... (fl)ower...! garden - ogród, flowers - kwiaty, laydybird - biedronka, sun - słońce, bee - pszczoła, butterfly

- motyl, rainbow - tęcza, frog - żaba.

3. What’s missing? Zabawa w czego brakuje.

Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej zwierzęta przed dzieckiem. Prosi dziecko o zamknięcie oczu  i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaję pytanie w języku angielskim: What’s missing? - Czego brakuje? Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę zwierzęcia w języku angielskim, którego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie.

4. Fly, Bee / Butterfly / Ladybird -  / Lataj Pszczoło / Motylu / Biedronko

Rodzic umieszcza karty obrazkowe przed dzieckiem. Wydaje dziecku polecenia:

Put your butterfly on your head - Połóż swojego motyla na głowie

Put your bee and ladybird on your nose – Połóż swoją pszczołę i motyla na nosie

 

5. Listen the song! Posłuchaj piosenki! Spring is here - Wiosna jest tutaj

Piosenka dostępna na stronie: ,,youtube: Spring is here.

Dziecko rysuje te owady jakie usłyszało oraz zobaczyło w piosence.

Spring Songs for Children - Spring is Here with Lyrics - Kids Songs by The Learning Station

6. Wysłuchanie historyjki: ,,Spring - Wiosna”

Dostępna na stronie: ,,youtube: Spring Has Come! Bedtime Stories PINKFONG Story Time for Children”.

Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:


Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play!