01.04.2020

Czy jesteście już gotowi na kolejne przygotowane przez nas zadania? Jeśli tak to zapraszamy do wspólnej zabawy.

Temat dnia;  Czy to ptak, czy to ssak?

Przebieg zadań 1. Zabawa Co kojarzy się z wiosną? Rodzic rzuca do dziecka piłkę. Zadaniem dziecka jest ją złapać i odrzucić, podając słowo, które kojarzy się z wiosną.  

2. Ćwiczenia klasyfikacyjne – Do którego pudełka? Dziecko rozkłada na dywanie zdjęcia (obrazki) przedstawiające narysowane zwiastuny wiosny lub wycięte w domu z kolorowych czasopism. Dziecko kolejno wybiera obrazki i omawia, co się na nich znajduje. Rodzic ustawia przed nimi trzy pudełka; na jednym narysowany jest kwiatek, na drugim – ptaszek, a na trzecim – listek. Zadaniem dziecka jest posegregowanie poszczególnych zwiastunów do odpowiednich pudełek: osobno kwiatki, ptaki i inne zwiastuny wiosny (pudełko z listkiem). Dzieci wspólnie z rodzicem liczą, ile obrazków jest w każdym pudełku; określają, gdzie jest ich najwięcej, a gdzie – najmniej.

3. Ćwiczenia w kontynuowaniu zaproponowanego rytmu – Wiosenne szlaczki. Rodzic układa przed dzieckiem szlaczek z wybranych sylwet; dziecko kolejno dokłada elementy tak, aby się powtarzały. Np. krokus, krokus, deszczowa kropla; krokus, krokus, deszczowa kropla; motyl, biedronka, listek, motyl, biedronka, listek.

 II Czy to ptak, czy to ssak? – Quiz.

1. Przeprowadzenie quizu; Proszę przygotować dla  dziecka zestaw dwóch kartonowych lizaków: z jednym kółkiem i z dwoma kółkami. Jeśli, zdaniem dziecka, prawidłowa będzie odpowiedź pierwsza, podniesie w górę lizak z jednym kółkiem; jeśli odpowiedź druga – podniesie lizak z dwoma kółkami. Po każdym pytaniu razem ustalcie prawidłową odpowiedź. Przed rozpoczęciem zabawy przypomnij dziecku pojęcie ssak. Dziecko poda przykłady ssaków, które zna. Za każdą prawidłową odpowiedź dziecko otrzymuje  po jednym punkcie.  Przy każdym pytaniu dziecko określa, czy dane zwierzę jest ptakiem, czy ssakiem. • Bocian ma długie nogi i czerwony dziób. Bocian ma długie nogi i żółty dziób. • Krowa daje białe mleko. Krowa daje zielone mleko. • Wróbel ma kolorowe piórka. Wróbel ma szare piórka. • Koń lubi jeść lody. Koń lubi jeść siano. • Wrona odlatuje zimą do ciepłych krajów. Wrona zostaje u nas na zimę. • Lew chodzi na czterech łapach. Lew chodzi na dwóch łapach. • Sikorka ma czerwony brzuszek. Sikorka ma żółty brzuszek. • Koty polują na mleko. Koty polują na myszy. • Pies, gdy się cieszy, macha ogonem. Pies, gdy się cieszy, szczerzy zęby. • Kaczki wołają: kra, kra. Kaczki wołają: kwa, kwa. Na koniec zabawy poproś, aby Twoje dziecko policzyło zdobyte punkty.

 2. Ćwiczenia klasyfikacyjne – Ssaki czy ptaki? Dzieci losują obrazki zwierząt; rozpoznają je i nazywają. Jeśli na obrazku przedstawiony jest ssak, układają je na  zielonej np. apaszce, kartce, a jeśli ptak – to na  niebieskiej.

3. Zabawa Dziwne zwierzęta. Rodzic układa przed dzieckiem obrazki zwierząt złożone z dwóch niepasujących do siebie połówek (ptak i ssak). Zadaniem dziecka jest rozpoznanie, z połówek jakich zwierząt składają się obrazki, i utworzenie nowych w taki sposób, aby obie połowy do siebie pasowały.   Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Wróbelki i kot. Dziecko – wróbelek – swobodnie biega po pokoju, machając rękami jak skrzydełkami. Na hasło: Idzie kot – jak najszybciej musi przykucnąć w wyznaczonym miejscu. Hasło: Kota nie ma jest sygnałem do ponownego swobodnego poruszania się.

Zabawa matematyczna Kukułcze jajo (według T. Fiutowskiej). Przed rozpoczęciem zabawy rodzic  przybliża dziecku  zwyczaje kukułek. Kukułczym jajem oraz innymi ptasimi jajkami w zabawie mogą być kartonowe sylwety jajek w takim samym rozmiarze i kolorze. Liczba liczmanów zależy od utrwalanego w czasie zabawy zbioru liczbowego. Ptasie gniazda – czyli np.. serwetki lub kółka papierowe  (o jedno mniej niż liczba uczestników) – są ułożone w pewnej odległości od siebie. Dziecko zajmuje miejsce w kółkach i układają w nich tyle jajek, ile poleci rodzic, mówiąc, np. Każda ptasia mama znosi cztery jajka. Dzieci biorą je z pojemnika, który stoi pośrodku, między kółkami. Po złożeniu jajek ptasia mama  stoi w kółku, zwrócone twarzą do środka koła; jajka leżą za nimi. Poza kołem i bez swojego gniazda, za plecami dzieci, znajduje się kukułka/rodzic/. Ma ona jedno jajko, które próbuje podrzucić innej samiczce tak, aby ona tego nie zauważyła. Dlatego też, chodząc za plecami rodzic, kuca przy kółkach, markuje położenie jajka; idzie dalej, znowu się pochyla. Po przejściu kukułki ptasia samiczka odwraca  się i liczy swoje jajka. Jeśli zauważy, że ma o jedno jajko więcej, goni kukułkę, która ucieka, starając się zająć jej gniazdo. Jeżeli ją dogoni, kukułka odbiera podrzucone jajko i dalej zostaje poza kołem, a samiczka wraca do swojego gniazdka. W sytuacji kiedy samiczka nie dogoni kukułki w czasie jednego okrążenia, sama zostaje kukułką – zabiera jajko i teraz ona stara się podrzucić je do wybranego gniazda. Przy powtórzeniach zabawy liczba jajek w gniazdach za każdym razem się zmienia. • Rodzic przedstawia zadania matematyczne, dziecko oblicza i podają wyniki. Np. Jaskółka zniosła siedem jajek. Jednak kukułka podrzuciła jej jeszcze dwa jajka. Ile wszystkich jajek ma w gniazdku jaskółka? W gniazdku sikory leżało dziewięć jajeczek. Kukułka chciała podrzucić swoje jajeczka i dlatego wyrzuciła z gniazdka dwa jajeczka. Ile jajeczek sikory zostało w gniazdku? • Ćwiczenie graficzne – Ile jajek złożyły ptaki? Dzieci otrzymują kartki, na których narysowane są dwa gniazdka z różną liczbą jajek. Ich zadaniem jest policzenie jajek w każdym gniazdku; wycięcie odpowiedniej liczby kółek i przyklejenie ich pod gwiazdkami.

Brawo jesteście doskonali!

A teraz  dzieci zapraszamy do swobodnej i kreatywnej zabawy własnymi zabawkami. Wiemy, że macie super pomysły,  więc prosimy wykorzystajcie je i bawcie się wspaniale. Nie zapomnijcie o dokładnym myciu rąk, zakrywaniu łokciem buzki przy kaszlu lub kichaniu . Pomagajcie w drobnych pracach domowych, rozwijajcie swoją samodzielność i koniecznie zostańcie razem z Rodzicami, by wirusa nie sprowadzić do domu.

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:


Grupa wiekowa: 5 - Latki
Czas trwania zajęć: 30 min.
Temat: Spring - Wiosna


Słownictwo: garden - ogród, flowers - kwiaty, bee - pszczoła, butterfly - motyl, rainbow - tęcza, frog - żaba

 

1.Przywitanie dziecka przez rodzica: „Good morning” (Dzień dobry) dziecko odpowiada ”Good morning” (Dzień dobry)

Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)

Piosenka dostępna na stronie internetowej: ,,youtube tytuł: Make a circle. Super Simple Songs”.

Time to make a circle.                                                               

Make a circle, big, big, big.    (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small.                 (Małe, małe, małe)
Big, big, big.                            (Duże, duże, duże)
Make a circle small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)

Hello, hello, hello.                      (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, round and round.  (Zróbmy koło dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)

Hello, hello, hello.                         (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, up, up, up. (Zróbmy koło w  górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up.                (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down.  (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)

Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: Sit down - usiądź

2. Wiosenne echo | The echo game

 

Przy pomocy kart obrazkowych rodzic udaję, że jest na spacerze z dzieckiem, przemierzając przez las lub łąkę. Karty proszę położyć na podłodze w różnych częściach pokoju .Rodzic, mówi co znajduje się na kartach. Dzieci grają rolę echa i powtarzają nazwę kilka razy:

 A flower! flower... flower... (fl)ower...! garden - ogród, flowers - kwiaty, laydybird - biedronka, sun - słońce, bee - pszczoła, butterfly - motyl, rainbow - tęcza, frog - żaba.

Rodzic wymienia ich nazwy zachęcając dziecko do powtórzenia tego wyrazu.

3. Fly, Bee! Butterfly! - Lataj Pszczoło! Motylu!

Rodzic umieszcza karty obrazkowe przed dzieckiem. Wydaje dziecku polecenia:

Put your butterfly on your head - Połóż swojego motyla na głowie

Put your bee on your nose – Połóż swoją pszczołę na nosie

 

4. I can sing a rainbow - ,,Potrafię zaśpiewać tęcze”. Rodzic odtwarza dziecku piosenkę o tęczy.

Piosenka:

Red and yellow and pink and green,
Purple and orange and blue,
I can sing a rainbow,
Sing a rainbow,
Sing a rainbow too!

Listen to your heart,
Listen to your heart,
And sing everything you feel,
I can sing a rainbow,
Sing a rainbow,
Sing a rainbow too

Dziecko rysuje tęcze. Rodzic odtwarza dziecku piosenkę. Dziecko według podanych kolorów w piosence rysuje tęcze:


Red and yellow and pink and green,
Purple and orange and blue

Czerwony i żółty, różowy i zielony,
Purpurowy, pomarańczowy i niebieski

5. Garden - ogródek

Rodzic ma za zadanie narysować dziecku kilka kwiatków, następnie je powycinać. Kwiaty proszę poukładać na podłodze. Proszę pokolorować kwiaty w następujących kolorach: blue - niebieski, yellow - żółty, red - czerwony, purple - fioletowy, pink - różowy, orange - pomarańczowy, brown - brązowy, green - zielony. Następnie rodzic włącza dziecku piosenkę pt. ,,Blue, I see something blue”. Piosenka dostępna na stronie: ,,youtube - Blue, I see something blue” - Niebieski, widzę coś niebieskiego. Kolejny tytuł to: ,,Pink, I see something pink” - ,,Różowy, widzę coś różowego”. Dziecko, ma za zadanie zrywać kwiatki tych kolorów jakie usłyszy w piosence. W międzyczasie rodzic używa zwrotu: pick up - podnieść.

Piosenka:

 Blue!

I see something blue. Blue!
I see something blue.
Blue, blue, blue, blue...
I see something blue.
Find something blue! 
Yellow.
Red.
Purple.

pink,

orange,

brown,

green.

6.  Słuchanie historyjki: Flowers for Kids | Picture from Steve and Maggie for Children. Youtube.

Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:


Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play