31 03 2020

Temat dnia: „Zadania o ptakach.”       

                                                                              

         Drodzy Rodzice jeżeli jesteście, Państwo i Dzieci, zainteresowani,

         na stronie www.mac.pl/flipbooki#wp, można pobrać publikacje z możliwością

         wydruku, zawierające wybrane karty pracy. Mogą one ułatwić i uatrakcyjnić wspólne zabawy z dziećmi. Np. dla dzieci starszych karty pracy w pakiecie

         „Nowe przygody Olka i Ady BB+” (fioletowe), dla dzieci młodszych „Nowe   przygody Olka i Ady A+” (czerwone).

         Inne adresy stron, które mogą Państwo zainteresować opublikowane są na

         stronie internetowej przedszkola.

 

1.Wycinanie wspólnie z dzieckiem figur geometrycznych, różnej wielkości i kolorów, następnie dziecko układa z nich wymyślone przez siebie ptaki. Przelicza, ile klocków w kształcie danych figur zostało użytych. Figury prosimy zachować, będzie można je wykorzystać do układania innych przedmiotów, kształtów, wzorów. Najlepiej, gdyby były wycięte z grubszych, sztywnych kartek.                                                                                                        

 2. Liczenie na konkretach,  (np. klocki, kredki, patyczki itp.) w zakresie do 10 lub mniej- dzieci młodsze. Dziecko przelicza, dokłada, odejmuje elementy i określa ile ich jest. Może również rozwiązywać proste zadania matematyczne- dzieci starsze.  Np.- Na drzewie było 8 gołębi, (dziecko układa przed sobą 8 klocków albo innych liczmanów), przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały, (odsuwa  8 klocków), pytamy, ile gołębi pozostało na drzewie?- Na talerzu są 3 jabłka, (dziecko układa 3 klocki), babcia dołożyła jeszcze 4 jabłka, (dziecko dokłada            4 klocki, bądź inne liczmany), Ile jest teraz jabłek na talerzu?, dziecko przelicza             i odpowiada. W ten sposób dziecko rozwiązuje podobne zadania.                                                                  

3. Zabawy i ćwiczenia ruchowe.                                                                                   

a) dziecko ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach,                         

b) w siadzie, przyciąga kolana do głowy, chowa głowę; rozprostowuje się do pozycji leżącej,                                                                                                   

c)biega z wysokim unoszeniem kolan,                                                                         

d) chodzi na sztywnych nogach,                                                                                   

e) w leżeniu na plecach, wciska wszystkie części ciała w podłogę,                             

f) chodzi na czworakach.                                                                                              

4. Dziecko obserwuje otoczenie przez okno, wypatruje ptaków. Obserwuje ich zachowanie. Nazywa je (samodzielnie lub z pomocą ).                                              

5. Zabawa „Cicho – głośno” – dziecko słucha piosenki lub utworu instrumentalnego  i tańczy, podczas przerwy w nagraniu, bądź wyraźnym jej wyciszeniu, na palcach, po cichu skrada się w dowolnych kierunkach.                                                                 

6.„Bocian” (może być inny ptak) - wydzieranka z kolorowego papieru.

7. Higiena- Rozmowa z dzieckiem o dokładnym i częstym myciu rąk, zachowywaniu się, gdy mamy kaszel i i katar- działania praktyczne. Dziecko wymienia, co jest potrzebne do dbania o higienę.

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:


Grupa wiekowa: 6 - Latki
Czas trwania zajęć:
Temat: Wild Animals - Dzikie zwierzęta. Nauka piosenki: ,,Walking in the jungle”. Oraz wiersza: ,,Animals”.

Słownictwo:  monkey - małpka, elephant - słoń, crocodile - krokodyl, lion - lew, tiger - tygrys,

zebra - zebra, giraffe - żyrafa, snake - wąż, eye - oko, tooth - ząb, wings - skrzydła, tail - ogon, arm – ręka;

 

1.Przywitanie dziecka przez rodzica: „Good morning” (Dzień dobry) dziecko odpowiada ,,Good morning” (Dzień dobry)

Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)

Piosenka dostępna na stronie internetowej youtube tytuł: Make a circle. SuperSimpleSongs.

Time to make a circle.                                                                

Make a circle big, big, big.    (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small.                 (Małe, małe, małe)
Big, big, big.                            (Duże, duże, duże)
Make a circle small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)

Hello, hello, hello.                      (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, round and round.  (Zróbmy koło dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Make a circle round and round.  (Zróbmy koło dookoła)

Hello, hello, hello.                         (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle up, up, up.   (Zróbmy koło w  górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up.                (W górę, górę, górę)
Make a circle down, down, down. (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)

Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: Sit down - usiądź

 

2. Look ! Spójrz!
Przypomnienie nazw zwierząt poznanych na poprzednich zajęciach na podstawie obrazków/flashcards.

Rodzic pokazuje dziecku kolejno karty prezentacyjne/flashcards ze zwierzętami: monkey - małpka, elephant - słoń, crocodile - krokodyl, lion - lew, tiger - tygrys, zebra - zebra, giraffe - żyrafa

Wymienia ich nazwy zachęcając dziecko do powtórzenia tego wyrazu:

2. This is … To jest…

Rodzic pokazuje ilustracje przedstawiające: monkey - małpka, elephant - słoń, crocodile - krokodyl, lion - lew, tiger - tygrys, zebra - zebra, giraffe – żyrafa, eye – oko,tail - ogon, head - głowa,

Wymienia ich nazwy zachęcając dziecko do powtórzenia tego wyrazu:

This is a Monkey - To jest Małpka,

This is an Elephant - To jest Słoń,

This is a Crocodile - To jest Krokodyl,

This is a Lion - To jest Lew,

This is a Tiger - To jest Tygrys,

This is a Zebra - To jest Zebra,

This is a Giraffe - To jest Żyrafa.

5.Where’s - Gdzie jest?

Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej zwierzęta przed dzieckiem. Prosi o wskazanie części ciała u zwierząt na karcie, zadając przy tym pytanie w języku angielskim: Where’s? - Gdzie jest?

Przykłady:

- Where is the monkey's head? (Gdzie jest głowa małpki?)
- Here it is. (Tutaj jest) - odpowiada dziecko i wskazuje na karcie głowę małpki.
- Where is the elephant's head? (Gdzie jest głowa słonia?)
- Here it is. (Tutaj jest)
- Where is the lion's head? (Gdzie jest głowa lwa?)
- Here it is. (Tutaj jest)
- Where is the crocodile's head? (Gdzie jest głowa krokodyla?)
- Here it is. (Tutaj jest)

Ćwiczenie powtarzamy używając słów: eye - oko,tail - ogon, arm - ręka.

Wiersz:

Monkeys and zebras, and elephants, too - they all live in a zoo,

Lions and tigers, and crocodiles, too - they all live in a zoo,

 

Piosenka:

Walking in the jungle. Walking in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Walking in the jungle. Walking in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What’s that?
It’s a frog!
We’re not afraid!

Let’s stomp.
Stomping in the jungle. Stomping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Stomping in the jungle. Stomping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What’s that?
It’s a monkey!
We’re not afraid!

Let’s jump.
Jumping in the jungle. Jumping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Jumping in the jungle. Jumping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.

 

Piosenka dostępna na stronie internetowej youtube: Walking in the jungle. SuperSimpleSongs

 

Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:


Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play!