31.03.2020

Wprowadzeniem do tematu może być film:

Film edukacyjny o wiośnie

Rozwiązywanie zagadek związanych z wiosną:

  • Przybył z ciepłych krajów

w czerwonych bucikach

gdy go ujrzy żabka

pod wodę umyka

  • Czarne skrzydła, dziób czerwony

śpiewak z niego słaby.

Kiedy leci,idzie, stoi

milkną wszystkie żaby (bocian)

  • Biały kwiat przebił śnieg   i wyjrzał na świat. (przebiśnieg)
  •  Skacze przy ciepłej pogodzie: raz jest w trawie, raz jest w wodzie. (żaba)

 

 Zabawa z elementem skoku – Uwaga! Bocian!

Dziecko– żabka – skacze po pokoju – łące. Na hasło Uwaga! Bocian! – zatrzymuje się przez chwilę w bezruchu.

Zabawa matematyczna:

 Szeregowanie obrazków pod względem liczby elementów, które się na nich znajdują.

Rodzic pokazuje dzieciom cztery obrazki z różną liczbą krokusów (od jednego krokusa do czterech krokusów). Dziecko liczy krokusy na każdym obrazku i pokazuje ich liczbę na palcach. Potem układa obrazki. Zaczyna od tego, na którym liczba krokusów jest najmniejsza (jeden krokus), do tego, gdzie jest ich największa liczba (cztery krokusy).

Rodzic pokazuje dziecku cztery obrazki z różną liczbą gałązek z baziami wierzbowymi. Dziecko liczy gałązki na każdym obrazku i pokazuje ich liczbę na palcach. Wskazuje obrazek z największą liczbą gałązek. Potem układa obrazki, zaczynając od tego, na którym jest największa liczba gałązek z baziami, do tego, gdzie jest ich najmniej.

 Zabawa muzyczno- ruchowa : W parku.

 Dziecko porusza się po pokoju, przeskakując z nogi na nogę, zgodnie z akompaniamentem w rytmie ćwierćnut (można wyklaskać). Gdy rytm milknie – naśladuje spacer po parku w wiosenny dzień.

Zabawa paluszkowa: Bociek

Chodzi sobie bociek

moczy nogi w błocie./1

Nogi długie ma,

łąkę dobrze zna./2

dziób swój wkłada między trawy./3

Gdzie się żaby pochowały....?/4

 Opis ilustracji ruchowej: dzieci 1/ „spacerują”palcem wskazującym i środkowym prawej dłoni, 2/a następnie lewej, 3/rozkładają szeroko palce lewej dłoni, pomiędzy które kolejno wtykają zetknięty ze sobą palec wskazujący i kciuk prawej prawej dłoni( dziób) 4/kciukiem i palcem wskazującym prawej dłoni naśladują klekotanie.

 

Zgodnie z zaleceniami przypominamy dzieciom o częstym i dokładnym myciu rąk, zakazie wkładania rąk, zabawek do ust. 

 

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:


Grupa wiekowa: 3 - Latki
Czas trwania zajęć: 30 min.
Temat: Spring - Wiosna

Słownictwo: garden - ogród, flowers - kwiaty, sun - słońce, rain - deszcz

 

1.Przywitanie dziecka przez rodzica: Good morning (Dzień dobry) dziecko odpowiada:

Good morning (Dzień dobry)

Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)

Piosenka dostępna na stronie internetowej: ,,youtube: Make a circle. Super Simple Songs”.

Time to make a circle.                                                               

Make a circle, big, big, big.    (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small.                 (Małe, małe, małe)
Big, big, big.                            (Duże, duże, duże)
Make a circle, small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)

Hello, hello, hello.                      (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, round and round.  (Zróbmy koło dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Make a circle, round and round.  (Zróbmy koło dookoła)

Hello, hello, hello.                         (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, up up up.   (Zróbmy koło w  górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up.                (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down.  (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)

Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: Sit down - usiądź.


2. Sun & Rain - Słońce i Deszcz

Rodzic  trzyma dwie karty obrazkowe / flashcards: sun - słońce i rain - deszcz, pokazuje dziecku, że gdy przedstawi dziecku kartę ze słońcem dziecko będzie musiało wstać:  sun (słońce) = stand up - wstań, rain - deszcz, sit down - usiądź. Gdy rodzic podniesie kartę ze słońcem dziecko ma za zadanie wstać. Natomiast gdy rodzic podniesie kartę z deszczem dziecko ma za zadanie usiąść. By uczynić zabawę atrakcyjniejszą dla dziecka, rodzic zmienia tempo, podnosząc najpierw kilka razy na przemian karty sun i rain, a potem nagle dwa razy pod rząd tylko jedną z nich - dzieci bardzo to bawi, a przy okazji uczy koncentracji :).

3. Sing a song of flowers - Zaśpiewaj piosenkę kwiatów.

Gdy dziecko usłyszy w piosence słowo: Flower - Podnosi ręce do góry.(Flower - Kwiatek):

Sing a song of flowers, flowers all around,                                        

Flowers that are growing, growing in the Grodnu,

Flowers of every color, they look so pretty too!

Red and pink and orange and yellow,

Blue and purple too! x2

Tłumaczenie:

Zaśpiewaj piosenkę kwiatów, kwiaty dookoła,

które rosną, rosną w ziemi,

Kwiaty każdego koloru, też wyglądają tak ładnie!

Czerwone i różowe oraz pomarańczowe i żółte,

Niebieskie i fioletowe też! x2

 

4. Look! Spójrz!

Przedstawienie dziecku obrazków / flashcards przedstawiających: garden – ogród, flower - kwiat, sun - słońce, rain - deszcz

Rodzic pokazuje dziecku kolejno karty prezentacyjne / flashcards związane z tematyką wiosny (Spring)

garden - ogród,

flower - kwiat,

sun - słońce,

rain - deszcz

5. Garden - Ogród

Rodzic ma za zadanie narysować dziecku kilka kwiatków, następnie je powycinać. Kwiaty proszę poukładać na podłodze. Proszę pokolorować kwiaty w następujących kolorach: blue - niebieski, yellow - żółty, red - czerwony, purple - fioletowy. Następnie rodzic włącza dziecku piosenkę pt. ,,Blue, I see something blue”. Piosenka dostępna na stronie youtube - ,,Blue,

I see something blue”. Niebieski, widzę coś niebieskiego. Dziecko, ma za zadanie zrywać kwiatki tych kolorów jakie usłyszy w piosence. W międzyczasie, rodzic używa zwrotu: pick up the flowers - podnieś kwiaty.

 

Piosenka:

 

 Blue! I see something blue. Blue!
I see something blue.
Blue, blue, blue, blue...
I see something blue.
Find something blue!

Yellow!
I see something yellow.
Yellow!
I see something yellow.
Yellow, yellow...
I see something yellow.
Find something yellow!
Red!
I see something red.
Red!
I see something red.
Red, red, red, red...
I see something red.
Find something red!
Purple!
I see something purple.
Purple!
I see something purple.
Purple, purple...
I see something purple.
Find something purple!
Blue.
Yellow.
Red.
Purple.
I see colors everywhere. ?

 

6. Spring - Wiosna

Rodzic włącza dziecku piosenkę pt. ,,Spring” - ,,Wiosna”. Rodzic wyjaśnia dziecku, że słowo Spring oznacza po polsku Wiosna. Po wysłuchaniu piosenki rodzic ponowie odtwarza dziecku tą piosenkę i prosi by dziecko zaklaskało w dłonie, gdy tylko usłyszy słowo Spring.

Piosenka dostępna na stronie: youtube : ,,Spring Song for kids | Easy Monkey Songs”