26.03.2020

Temat dnia: Kalendarz pogody

1. Pamiętacie jak uczyliśmy się wspólnie nazw miesięcy i pór roku i robiliśmy w przedszkolu własny kalendarz?. Na pewno tak! . Spróbujcie  sobie teraz przypomnieć, z pomocą dorosłych,  ile jest pór roku i jak się nazywają, ile jest miesięcy i jak się nazywają. Jaki mamy teraz miesiąc ?                                                                                        

2.Dzisiaj chcemy Wam zaproponować zrobienie Marcowego Kalendarza Pogody na jeden tydzień. Będziecie w nim codziennie zaznaczać jaka pogoda jest w każdym dniu.                                                                                                                      

3. Teraz przypomnijcie sobie jak nazywają się dni tygodnia, policzcie na palcach  ile ich jest ,  jaką głoską się zaczynają, jak nazywa się np. czwarty dzień, drugi dzień, siódmy dzień itd. Spróbujcie jeszcze  odpowiedzieć który z kolei w tygodniu jest np. piątek, a która środa ? itp. A jaki dzień jest dzisiaj?      A jaki będzie jutro? A jaki był wczoraj? Mamy nadzieję, że  dobrze odpowiedzieliście na pytania.                                                                                                                          

4. Połóżcie teraz kartkę poziomo i narysujcie  7 połączonych ze sobą kwadratów (tak jak np. wagoniki w pociągu).  Nad kolejnymi kwadracikami napiszcie samodzielnie lub z pomocą pierwszą literę dnia tygodnia, a więc np. poniedziałek to P , wtorek to W, środa to Ś itd.  Codziennie prowadźcie obserwacje pogody za oknem i rysujcie w kwadracikach odpowiednie symbole np.  mocne słońce, słońce wyglądające zza chmur, małe zachmurzenie ( np.małe jasne chmurki), duże zachmurzenie (np.duże ciemne chmury), śnieg, przymrozek, deszcz, mżawka, ulewa,  burza , wiatr, tęcza. Zwróćcie uwagę, że pogoda może zmieniać się w ciągu dnia ( „W marcu jak w garncu”),   to również

zaznaczcie w kalendarzu.                                                                                           

UWAGA: Prowadzenie kalendarza możecie rozpocząć od dziś, ale  możecie również rozpocząć w poniedziałek, a do tego czasu obserwujcie pogodę za oknem oraz zmiany zachodzące w przyrodzie.

A teraz do dzieła !!! . Życzymy przyjemnych obserwacji!!!     

5. Nie zapomnijcie o krótkiej gimnastyce np. podskoki na dwóch nogach, na jednej, przysiady, skłony, pajacyki, chodzenie na palach, piętach chodzenie stopa za stopą, czworakowanie, wkręcanie żarówek itp.

6. Higiena – dokładne mycie rąk nie musi być nudne. Możecie je połączyć …. ze śpiewem piosenki :                                                                                      

Wlazł kotek na płotek i mruga

Ładna to piosenka, nie długa.

Nie długa, nie krótka lecz w sam raz

Zaśpiewaj koteczku jeszcze raz.

 

Słownictwo: monkey - małpka, elephant - słoń, crocodile - krokodyl, lion - lew, tiger - tygrys

zebra - zebra, giraffe - żyrafa

 

1.Przywitanie dziecka przez rodzica: „Good morning”(Dzień dobry) dziecko odpowiada ”Good morning”

(Dzień dobry)

Let’s sing the song - Zaśpiewajmy piosenkę (Make a circle - Zróbmy koło)

Piosenka dostępna na stronie internetowej youtube tytuł: make a circle. SuperSimpleSongs.

Time to make a circle.                                                               

Make a circle, big, big, big.    (Zróbmy koło, duże, duże, duże)
Small, small, small.                 (Małe, małe, małe)
Big, big, big.                            (Duże, duże, duże)
Make a circle small, small, small. (Zróbmy koło małe, małe, małe)

Hello, hello, hello.                      (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, round and round.  (Zróbmy koło dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Round and round.                         (Dookoła)
Make a circle, round and round. (Zróbmy koło dookoła)

Hello, hello, hello.                         (Witaj, witaj, witaj)

Make a circle, up, up, up. (Zróbmy koło w  górę, górę, górę)
Down, down, down. (W dół, dół, dół)
Up, up, up.                (W górę, górę, górę)
Make a circle, down, down, down.  (Zróbmy koło w dół, dół, dół)
Now sit down. (Teraz usiądźmy)

Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: Sit down - usiądź



 

2. Look ! Spójrz!
Przypomnienie nazw zwierząt poznanych na poprzednich zajęciach na podstawie obrazków/flashcards.

Rodzic pokazuje dziecku kolejno karty prezentacyjne/flashcards ze zwierzętami: monkey - małpka, elephant - słoń, crocodile - krokodyl, lion - lew, tiger - tygrys, zebra - zebra, giraffe - żyrafa

Wymienia ich nazwy zachęcając dziecko do powtórzenia tego wyrazu.

2. This is … To jest…

Rodzic pokazuje ilustracje przedstawiające: monkey - małpka, elephant - słoń, crocodile - krokodyl, lion - lew, tiger - tygrys, zebra - zebra, giraffe – żyrafa. Wymienia ich nazwy zachęcając dziecko do powtórzenia tego wyrazu.

This is a Monkey - To jest Małpka,

This is an Elephant - To jest Słoń,

This is a  Crocodile - To jest Krokodyl,

This is a Lion - To jest Lew,

This is a  Tiger - To jest Tygrys,

 This is a Zebra - To jest Zebra,

 This is a Giraffe - To jest Żyrafa

3.What colour is the Lion/a Monkey/an Elephant/a Crocodile/Tiger/Zebra/Giraffe?

Jakiego koloru jest Lew/Małpka/Słoń/Krokodyl/Tygrys/Zebra/Żyrafa?

Rodzić zadaje pytanie dziecku dotyczące koloru zwierząt. Używa zwrotu: What colour is? - Jakiego koloru jest?

What colour is the Lion/a Monkey/an Elephant/a Crocodile/Tiger/Zebra/Giraffe?

Jakiego koloru jest Lew/Małpka/Słoń/Krokodyl/Tygrys/Zebra/Żyrafa?

- The Crocodile is green. (Krokodyl jest zielony)

- The Monkey is brown. (Małpka jest brązowa)

- The Elephant is grey. (Słoń jest szary)

- The Lion is yellow. (Lew jest żółty)

- The Tiger is orange and black (Tygrys jest pomarańczowy i czarny)

- The Zebra is white and black (Zebra jest biała i Czarna)

- The Giraffe is Orange and Brown. (Żyrafa jest pomarańczowa i brązowa)

4. What’s missing? Zabawa w czego brakuje.

Rodzic układa karty przedstawiające poznane wcześniej zwierzęta przed dzieckiem. Prosi dziecko o zamknięcie oczu i zabiera jedną kartę. Po schowaniu karty zadaję pytanie w języku angielskim: What’s missing - Czego brakuje. Po otwarciu oczu dziecko wypowiada nazwę zwierzęcia w języku angielskim, którego brakuje. Rodzic powtarza ćwiczenie.

5. Listen and find. Posłuchaj i znajdź.

Rodzic w pokoju umieszcza w różnych miejscach karty obrazkowe z ilustracjami zwierząt. Następnie odtwarza nagranie, w których słychać głosy zwierząt oraz ich nazwę wypowiedzianą przez rodzica w języku angielskim. Zadaniem dziecka jest usiąść przed kartą obrazkową z wizerunkiem zwierzęcia, którego głos i  nazwę słyszy.

Ryk Lwa i Tygrysa……………….A Lion! Lew. A Tiger! Tygrys!

Głos Małpki oraz Krokodyla, Zebry, Żyrafy ………….A Monkey!  Małpka. A Crocodile! Krokodyl, A Zebra! Zebra. A Giraffe! Żyrafa!

Trąbienie Słonia………….An Elephant! Słoń!

Rodzic pomaga dziecku zadając pytania w języku angielskim:

shhh! Can you hear that? (Czy słyszysz to?)

What’s that? - Co to?

 A Lion? -  Lew?

Yes, it’s a Lion! - Tak, to Lew!

Where’s the Lion?- Gdzie jest Lew?

Let’s look for the Lion ! - Poszukajmy Lwa!

Sit in front of the Lion flashcard! – Usiądź naprzeciwko karty Lwa.

Ćwiczymy wykorzystując wszystkie zwierzątka.

monkey  - małpka, Elephant - Słoń, Crocodile - Krokodyl, Lion - Lew, Tiger - Tygrys

Zebra - zebra, Giraffe – Żyrafa

 

Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:


Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play