-Zabawy matematyczne Chmury i słoneczko.
Przygotowujemy dwie obręcze w miarę możliwości w kolorach żółtym i niebieskim (np. ze sznurka, skakanki, szalika) oraz sylwety chmurek i słoneczek, zgodnie z kolorami. Tłumaczymy dzieciom, że chmurki wkładamy do niebieskiej obręczy z słoneczka do żółtej. Dzieci liczą sylwety w jednej i drugiej obręczy. Umieszczają przy obręczach kartoniki z odpowiednią liczbą krążków (np. cztery chmurki, trzy słoneczka). Porównywanie liczebności chmurek i słoneczek, dzieci wskazują na palcach ilość najpierw chmurek a potem słoneczek. Wskazują obręcz, w której jest więcej elementów. Określają o ile jest więcej chmurek od słoneczek.
Aktywność ruchowa:
Zabawa-
1.Drzewa się budzą: dzieci biegają swobodnie na umówiony sygnał dźwiękowy zatrzymują się, stają w rozkroku, wznoszą ręce do góry i naśladują nimi poruszające się na wietrze gałęzie.
2. Ćwiczenia ramion - Na rowerze : dzieci stają w rozkroku i naśladują rękami poruszanie się kół roweru, obiema rękami kreślą koła jednocześnie.
-Zabawa : Prawda czy fałsz?
– Bociany przylatują z ciepłych krajów?
– Żaba pełza?
– Bocian ma długie nogi ?
Pamiętamy o częstym i bardzo dokładnym myciu rak. Dzieci w przedszkolu poznały dokładną instrukcję . Można wykorzystać rymowankę:
Jedzie pociąg z daleka: ciuf, ciuf, para buch!
Na spóźnialskich nie czeka : ciuf, ciuf, para buch!
Jedzie pociąg do krainy, co łazienką się nazywa,
w której woda razem z mydłem prędko brudu się pozbywa.
Nasze raczki umyjemy z wielką przyjemnością -
czystość oraz piękny zapach w mig na nich zagoszczą.