26.03.2020

-Zabawy matematyczne Chmury i słoneczko.

Przygotowujemy dwie obręcze w miarę możliwości w kolorach żółtym i niebieskim (np. ze sznurka, skakanki, szalika) oraz sylwety chmurek i słoneczek, zgodnie z kolorami. Tłumaczymy dzieciom, że chmurki wkładamy do niebieskiej obręczy z słoneczka do żółtej. Dzieci liczą sylwety w jednej i drugiej obręczy. Umieszczają przy obręczach kartoniki z odpowiednią liczbą krążków (np. cztery chmurki, trzy słoneczka). Porównywanie liczebności chmurek i słoneczek, dzieci wskazują na palcach ilość najpierw chmurek a potem słoneczek. Wskazują obręcz, w której jest więcej elementów. Określają o ile jest więcej chmurek od słoneczek.

Aktywność ruchowa:

Zabawa-

1.Drzewa się budzą: dzieci biegają swobodnie na umówiony sygnał dźwiękowy zatrzymują się, stają w rozkroku, wznoszą ręce do góry i naśladują nimi poruszające się na wietrze gałęzie.

2. Ćwiczenia ramion - Na rowerze : dzieci stają w rozkroku i naśladują rękami poruszanie się kół roweru, obiema rękami kreślą koła jednocześnie.

 

-Zabawa : Prawda czy fałsz?

–                    Bociany przylatują z ciepłych krajów?

–                    Żaba pełza?

–                    Bocian ma długie nogi ?

 

 Pamiętamy o częstym i bardzo dokładnym myciu rak. Dzieci w przedszkolu poznały dokładną instrukcję . Można wykorzystać rymowankę:

Jedzie pociąg z daleka: ciuf, ciuf, para buch!

Na spóźnialskich nie czeka : ciuf, ciuf, para buch!

Jedzie pociąg do krainy, co łazienką się nazywa,

 w której woda razem z mydłem prędko brudu się pozbywa.

Nasze raczki umyjemy z wielką przyjemnością -

czystość oraz piękny zapach w mig na nich zagoszczą.