25.03.2020

Temat tygodnia :Wiosna tuż-tuż 

 

-Obserwowanie pogody za oknem, dzieci określają czy pada deszcz, wieje wiatr, czy jest pogodne czy zachmurzone niebo. Wyjaśnienie przysłowia : W marcu jak w garncu.

- Słuchanie wiersza B. Formy Prośba do słonka

Malutka główka krokusa                                              Pod śniegiem mocno bije

nad śniegiem się pojawiła                                             pani przyrody serce.

To znaczy, ze już wkrótce                                             Słoneczko wyślij promienie,

przybędzie wiosna miła.                                               daj ciepła jak najwięcej.

    Słoneczko nasze kochane                                                 Urośnie młoda trawa,

    bardzo cię prosimy,                                                           rozwiną się pąki na drzewach.                                              

    ogrzewaj mocno ziemię,                                                   Dla ciebie miłe słoneczko,

    zacieraj ślady zimy.                                                           Każdy ptaszek zaśpiewa.

 

–                    Rozmowa na temat wiersza:

O co prosimy słoneczko?

Co się stanie, gdy słońce ogrzeje ziemię?

 

-Rysowanie słoneczka pod dyktando:

  Rysujemy koło, koło

  i je poprawiamy

  Kreseczki – promyczki-

  i słoneczko mamy!

 

Aktywność ruchowa:

  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Kałuża

Zaznaczamy na podłodze kałuże( wstążka, klocek, skakanka,itp.) dzieci chodzą po pokoju, gdy zbliżają się do przeszkody przeskakują ją.

 

 - Pamiętamy o częstym i bardzo dokładnym myciu rak. Dzieci w przedszkolu poznały dokładną instrukcję . Można wykorzystać rymowankę:

Jedzie pociąg z daleka: ciuf, ciuf, para buch!

Na spóźnialskich nie czeka : ciuf, ciuf, para buch!

Jedzie pociąg do krainy, co łazienką się nazywa,

 w której woda razem z mydłem prędko brudu się pozbywa.

Nasze raczki umyjemy z wielką przyjemnością -

czystość oraz piękny zapach w mig na nich zagoszczą.

 

1.Wild Animals Dzikie zwierzęta

monkey – małpa, elephant – słoń, crocodile – krokodyl, lion – lew

 

2.Wygląd  Dzikich  zwierząt:

 

eyes – oczy, teeth – zęby, wings – skrzydła, tail – ogon

Piosenka:

Let’s go to the zoo.
And stomp like the elephants do.
Let’s go to the zoo.
And stomp like the elephants do.

Jump like kangaroos.
Let’s go to the zoo.
And jump like the kangaroos do.
Let’s go to the zoo.
And jump like the kangaroos do.

Swing like monkeys.
Let’s go to the zoo.
And swing like the monkeys do.
Let’s go to the zoo.
And swing like the monkeys do.

3.Spring – Wiosna

Garden – ogród, Flowers – kwiaty, Sun – słońce, Umbrella – parasolka, Frog – żaba

4.St.Patrick’s Day Dzień Św. Patryka

Ireland – Irlandia, Irish irlandczyk, irlandka, irlandzki, flag – flaga, shamrock koniczyna

grass – trawa, parade – parada

 

5.Occupation zawód

 

Farmer rolnik, Firefighter strażak