25.03.2020

Temat dnia : Czekamy na wiosnę

  1. 21 marca rozpoczęła się kalendarzowa wiosna! Wiemy , że już nie mogliście się na nią doczekać !. Powolutku przyroda zaczyna ożywać: rośliny budzą się z zimowego snu- kwitną pierwsze wiosenne kwiaty -przebiśniegi, krokusy, sasanki, przylaszczki, fijołki,  ptaki zaczynają do nas wracać z ciepłych krajów np. bociany, skowronki, szpaki, słowiki, jaskółki. Z zimowego snu budzą się niedźwiedzie, świstaki, jeże. Dni są coraz dłuższe , a noce krótsze, słońce coraz mocniej grzeje.                                                                                                   Obejrzyjcie kwitnące gałązki bazi, leszczyny i forsycji, naturalne, bądź na zdjęciach w internecie .  Opowiedzcie jak wyglądają, czym się różnią. Zwróćcie uwagę na szczegóły w wyglądzie kwiatów, ich kolor, kształt.
  2. Porozmawiajcie z rodzicami : Po czym poznajemy, że zbliża się wiosna?
  3. Posłuchajcie wiersza czytanego przez dorosłych  „Czekam na wiosnę”   K. Datkun – Czerniak

Dość mam sanek,

Nart i śniegu.

Chcę już w piłkę grać!

Po zielonej trawie biegać

W berka sobie grać!

Dość mam chlapy i roztopów,

Szarych smutnych dni.

Przybądź wiosno, jak najprędzej

Niebo rozchmurz mi.

Przynieś kwiaty, promień słonka

Zieleń liści, ptaków śpiew.

Niech zadźwięczy pieśń skowronka.

Przybądź, przybądź, proszę cię

  1. Porozmawiajcie na temat wiersza, odpowiedzcie na pytania:  czego dzieci z wiersza mają już dość?, co pragną robić?, o co proszą wiosnę?         –  Czy dobrze zrozumieliście tekst. W razie trudności czytamy wiersz jeszcze raz.
  2. Wspólnie głośno i wolno  wypowiedzcie słowo „Wiosna”, podzielcie to słowo na sylaby klaszcząc w dłonie, ile jest sylab w tym słowie?, jaką głoską zaczyna się pierwsza sylaba, a jaką druga? powiedzcie  jaka głoska jest na początku, a jaka na końcu słowa?
  3. Dorosły  pisze sylaby WIO   SNA  dużymi, drukowanymi literami,            i głośno wypowiada sylaby, potem prosi o powtórzenie przez dziecko,      a następnie wspólnie odczytują sylaby, potem litery w sylabach W I O-        S N A  i  kilkakrotnie cały wyraz WIOSNA. (to zadanie jest dla dzieci, które znają już literki)
  4. A teraz narysujcie kredkami wazon, a w nim gałązki bazi, forsycji              i leszczyny. Wazon możecie ozdobić wg. własnego pomysłu.  Spróbujcie  na obrazku napisać wyraz WIOSNA, samodzielnie lub z pomocą osoby dorosłej . Podpiszcie obrazek swoim imieniem, samodzielnie lub z pomocą.
  5.  Zachęcamy Was do wykonania kilku prostych ćwiczeń gimnastycznych: naśladujcie bieganie po wiosennej łące, stanie na jednej nodze jak bocian, podskoki w stronę słońca, chodzenie stopa za stopą aby nie nadepnąć wiosennych kwiatów, rozciąganie ciała – budzący się niedźwiedź
  6. Na koniec jeszcze bardzo ważna sprawa  -pamiętajcie o częstym                 i dokładnym myciu rąk i dbaniu o higienę. To teraz bardzo ważne !
  7. 1.Wild AnimalsDzikie zwierzęta

    monkey – małpa, elephant – słoń, crocodile – krokodyl, lion – lew, tiger – tygrys, zebra – zebra, giraffe – żyrafa

     

    2.Wygląd  Dzikich  zwierząt:

     

    eyes – oczy, teeth – zęby, wings – skrzydła, tail – ogon, arms – ręce, feet – stopy, big – duży,

    short – niski, long – długi

    Piosenka:

    Walking in the jungle. Walking in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
    Walking in the jungle. Walking in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
    One step. Two steps. Three steps forward.
    One step. Two steps. Three steps back.
    Stop. Listen. What’s that?
    It’s a frog!
    We’re not afraid!

    Let’s stomp.
    Stomping in the jungle. Stomping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
    Stomping in the jungle. Stomping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
    One step. Two steps. Three steps forward.
    One step. Two steps. Three steps back.
    Stop. Listen. What’s that?
    It’s a monkey!
    We’re not afraid!

    Let’s jump.
    Jumping in the jungle. Jumping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
    Jumping in the jungle. Jumping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
    One step. Two steps. Three steps forward.
    One step. Two steps. Three steps back.
    Stop. Listen. What’s that? 
    It’s a toucan! 
    We’re not afraid!

    Let’s skip.
    Skipping in the jungle. Skipping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
    Skipping in the jungle. Skipping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.

    3. Springwiosna

    Garden – ogród, Flowers – kwiaty, Sun – słońce, Kite – latawiec, digging holes kopać dołki, planting seeds siać nasionka, watering seeds podlewać nasiona, picking flowers zbierać kwiaty

    4. Occupations Zawody

    journalist  dziennikarz, librarian bibliotekarz/bibliotekarka, lifeguard ratownik

    5.St.Patrick’s Day Dzień Św. Patryka

    Ireland – Irlandia, Irish – irlandczyk, irlandka, irlandzki, flag – flaga, shamrock – koniczyna

    grass – trawa, parade – parada